Skip to main content


We hebben een glasvezel abonnement bij de kpn en gebruiken hiervoor een eigen router en switch.
Enige tijd kreeg ik een mailtje van de Kpn waar een aankondiging stond over een update van de experiabox.  Omdat deze normaal niet gebruikt wordt kreeg ik enige tijd later een mail en sms dat de update niet gelukt was, maar dat de update voor 12 augustus doorgevoerd moest worden. Anders zou de verbinding wegvallen. Deze heb ik nu meerdere keren gekregen.


Daarom de experia box  v8 aangesloten om de update te doen, maar het apparaat deed helemaal niks meer, geen enkel ledje brande. Ik heb de voeding nog maar even doorgemeten, maar die werkte gewoon. Daarom even telefonisch contact gezocht met Kpn en er zou een nieuwe experia box opgestuurd worden. Daarbij heb ik ook een sms gekregen dat hij de volgende dagbij de plaatselijke supermarkt zou klaarliggen.   Helaas is het pakket nooit aangekomen.


Nog maar een keer gebeld, er was verwarring dat ik geen nieuwe experia box kon krijgen omdat ik nog gewoon internet had.  Opnieuw uitgelegd  dat ik een eigen router had en gisteren zou de box opnieuw bij de plaatselijke supermarkt klaarliggen. Weer een sms gehad. Maar helaas was ik weer voor niks naar de supermarkt gegaan.


Kan ik een nieuwe experia box krijgen zodat ik de update kan doorvoeren en niet van het netwerk wordt gegooid?


Groeten, Johan
 

@Maja_@Bart_Z Hallo, zouden jullie naar mijn probleem kunnen kijken? Ik probeer nu al van 26 juli voor elkaar te krijgen dat ik een vervangende werkende experia box krijg. De datum van 12 augustus komt steeds dichterbij.  We zijn beide thuis aan het werk en afhankelijk van internet.


Welke eigen router heeft u?


We hebben een TP-Link Archer 2600. Die werkt goed. Het probleem is dat de experia box v8 het niet meer doet en we meerdere keren onderstaande mail hebben gekregen. Als er op de 12e problemen zijn,  dan willen we wel een werkende experia box beschikbaar hebben.

Logo KPN
 
 

Geachte heer Heling,

We hebben geprobeerd uw modem (Experia Box) te updaten. Maar dat is helaas nog niet gelukt. Dit komt waarschijnlijk doordat uw modem uitstond of geen goede verbinding had. Of omdat u een eigen modem gebruikt. Lees hieronder wat u moet doen om de update alsnog te ontvangen.

Zet uw Experia Box aan

Of start deze een keer opnieuw op. Dan krijgt uw modem alsnog de update. Na maximaal 5 minuten is de update klaar als het Internet/Online lampje groen knippert of brandt. Doet u dit niet voor 12 augustus 2021? Dan valt uw verbinding weg.

Herstarten van uw modem

Herstart van uw modem doet u eenvoudig door de stekker er 10 tellen uit te halen. Dan start uw modem opnieuw op en alles werkt weer als het Internet/Online lampje knippert of groen brandt.

Hoe herstart ik mijn modem?
 

Gebruikt u een eigen modem?

Pas dan zo snel mogelijk de instellingen van uw eigen modem aan. Op onze website vindt u het stappenplan en de instellingen die u moet invoeren in uw modem. Doet u dit niet voor 12 augustus 2021? Dan valt uw verbinding weg. Sluit ook tijdelijk, ongeveer een uur, uw KPN modem (Experia Box) aan totdat die de nieuwste update ontvangen heeft. Dat is belangrijk omdat we u alleen met een goed werkende Experia Box kunnen helpen bij eventuele storingen.

Hebt u nog vragen of hulp nodig?

Neem dan contact op met onze Klantenservice. We zijn gratis bereikbaar op 0800-0402 op werkdagen van 8.00 tot 20.00 uur. En op zaterdag van 8.00 tot 17.00 uur.

 


Welkom op het KPN forum, @jheling. Logisch dat je graag vóór 12 augustus een vervangend modem wilt, je wilt natuurlijk niet zonder diensten komen te zitten. Ik kijk graag even met je mee. 

  • Zou je de Experia Box V8 willen aansluiten?
  • Zou je daarnaast je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators.
  • Geef je hier een seintje als je dit gedaan hebt? Dan kan ik met je meekijken.

@Denise_ Ik heb het forum profiel aangevuld. Wat betreft het aansluiten, mijn vriendin is nu thuis aan het werk en heeft de internet verbinding nodig. Is het handig om de experia box v8 om bijvoorbeeld 17.30 aan te sluiten?


@Denise_ . De experia box is nu aangesloten. Geen van de liedjes branden. Het ethernet ledje van de glasvezel brandt ook niet.

 


@jheling Ik was om 17.30 uur helaas niet meer aanwezig. Donderdag ben ik wel om 17.30 uur aan het werk. Misschien handig om het dan nog eens te proberen?


@Denise_  Het probleem is opgelost. Gisterochtend kreeg ik een bericht dat er een pakket van de kpn bij de lokale supermarkt bezorgd zou worden.  Inmiddels heb ik de experiabox v10 even aangesloten en deze doet het goed. Als ik problemen met mijn eigen router heb, dan heb ik de v10 als reserve.


Ah kijk, super!