Skip to main content

Goedemorgen,

De experia box die wij hebben verliest vaak de verbinding en op de momenten dat hij het wel doet is hij erg traag.

hij heeft het prima gedaan, maar sinds een half jaar is het wel vervelend geworden. Na 8 jaar zal de box wel aan vervanging toe zijn.

Ik las hier wat reacties en heb de verbeter-tool ook gedaan, maar dat maakt geen verschil. Een andere frequentie helpt uiteraard niet als er geen verbinding meer is.

Zouden jullie ons kunnen voorzien van een nieuwe box? Dan kunnen wij er weer jaren tegenaan.

bedankt

Goedendag @Derk5, welkom! U kunt het volgende doen: Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. Hopelijk kunnen ze het voor u oplossen en is het snel weer goed!


Beste @Derk5, welkom! Goed dat je de Wifi Manager al hebt doorlopen, jammer dat dit geen soelaas heeft geboden! Merk jij ook dat op de V8 lampjes wegvallen? En vallen dan ook je andere diensten weg of alleen de wifi? Wil je je forumprofiel inderdaad aanvullen? Dan kijken we graag met je mee. 


Halle Fame en Marcia, 

Bedankt voor jullie berichten. Het forumprofiel heb ik zojuist ingevuld en vul ik zo nog even aan.

Op de V8 knipperen inderdaad veel lampjes. De tv verliest heel af en toe signaal, maar aanzienlijk minder vaak dan de WiFi. De tv gaat vaak met een paar seconden wel weer door.

Bij de WiFi staat er soms wel dat er verbinding is en zie je wel nog het WiFi icoontje op je apparaten, maar werkt het niet meer. Andere keren is het echt gewoon weggevallen.

We hebben een abonnement voor sneller internet, maar dat merk ik eerlijk gezegd nooit.

Ik hoop dat jullie hier een oplossing voor hebben. Als jullie nog info missen of iets willen checken hoor ik het graag


Gebruik je dit soort dingen? 

 


Ik zie dat er naar aanleiding van de Wifi Manager een Experia Wifi naar je toe gestuurd wordt. Ik ben heel benieuwd hoe het met de verbinding gaat als je deze aangesloten hebt. Laat je het ons weten?


Hallo Joep en Marcia,

@Joep1965 , ja dat klopt. Naar de 1e verdieping gebruiken we een soortgelijke verbinding. Zorgt zoiets voor slechtere WiFi in de buurt van de experia box?

@Marcia_ dat bedrade WiFi-punt wil ik op zolder plaatsen. Dat zal daar ongetwijfeld voor betere verbinding zorgen, aangezien er nu niets staat. De WiFi die slechter is, is juist op de begane grond. Morgen kan ik dat extra wifipunt ophalen. Ik zal laten weten of dat wat oplost, maar ik verwacht eerlijk gezegd niet dat dat invloed zal hebben


Hallo Joep en Marcia,

@Joep1965 , ja dat klopt. Naar de 1e verdieping gebruiken we een soortgelijke verbinding. Zorgt zoiets voor slechtere WiFi in de buurt van de experia box?

De DVS zorgt niet voor een slechtere wifi in de buurt van de Experia Box, maar kan wel zorgen voor wegvallende tv. Wij adviseren altijd om je netwerk, waar mogelijk, bekabeld aan te sluiten.

@Marcia_ dat bedrade WiFi-punt wil ik op zolder plaatsen. Dat zal daar ongetwijfeld voor betere verbinding zorgen, aangezien er nu niets staat. De WiFi die slechter is, is juist op de begane grond. Morgen kan ik dat extra wifipunt ophalen. Ik zal laten weten of dat wat oplost, maar ik verwacht eerlijk gezegd niet dat dat invloed zal hebben

Als jij de Experia Wifi op zolder plaatst, dan zal dit inderdaad niet zorgen voor een betere wifi op de begane grond. Je kunt er eens mee gaan testen: als je de Experia Wifi binnenkrijgt, sluit 'm dan eens aan zo'n halve meter/meter verder van jouw V8. Merk je dan op de begane grond wel verbetering? Als dat zo is, laat het vooral weten. Dan kijk ik of je ook nog een Experia Wifi voor zolder kunt krijgen van me. 


De eerste indruk van de WiFi punten is positief. Je collega’s hebben er al 2 gestuurd (onverwacht, maar blij mee) en het werkt goed. De  mogelijkheid om door te lussen vind ik erg handig. Nu heb ik beneden en op de 1e verdieping de WiFi punten gezet en gaat dat goed.

Ik heb het gisteravond pas aangesloten, dus hoe het zit met uitvallen weet ik nog niet, maar toe nu toe prima en de snelheid is goed.

wellicht hebberig om te vragen, maar aangezien je het aanbood: als je nog een WiFi punt voor de zolder zou willen opsturen, graag!

bedankt voor de hulp tot zo ver


Wat goed om dit te lezen! Hopelijk blijft het zo goed werken 🙂. Als je er nu twee gekregen hebt, dan kan ik niet ook nog gratis een derde aanbieden:sweat_smile: . Je kunt wel zelf een derde Experia Wifi aanschaffen via onze website!