Skip to main content

Al een tijdje hebben we problemen met het wegvallen van onze experiabox V8. Dan viel deze 1 keer op een avond ineens weg. Dat aantal loopt sinds kort ineens fors op, tot wel 4 a 5 keer per avond. We hebben de box ook al een paar keer ge-reset, maar het euvel blijft. Kunnen we deze laten vervangen door een nieuwe aub.

Hoi @Ton de Klerk, welkom hier. 

Een wegvallende verbinding is niet fijn. JE hebt al gereset, maar dat heeft nog niet voor verbetering gezorgd. Je wilt graag een nieuw modem. Deze kan ik je niet zomaar sturen, hiervoor moeten we wel het een en ander uitsluiten. 

Ik wil dus graag vast weten hoe het modem is aangesloten op het hoofdaansluitpunt in de woning. Is dat met een ronde kabel van maximaal 1,5 meter zonder splitter? En ook wil ik graag jouw verbinding doormeten. Zou je daarvoor jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant. Ik hoor graag als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee of ik daar iets uit kan halen. 


Hoi Bart, dank voor je reactie. Forumprofiel heb ik aangevuld.  Mbt de aansluiting: vanuit de muur achter de oude telefoonaansluiting richting plitter en via splitter van experia Box V8.

Ter info, een nieuwe glasvezel kabel ligt al klaar tot de voordeur, moet nog aangesloten worden.

Hopelijk kun je iets vinden met het doormeten.

Tevens een 2e opmerking, onze extra digitenne verbinding voor huisje van de kids achter heeft sinds april 2019 geen verbinding meer. Tal van telefoontjes over gepleegd, maar na  ontvangst van een nieuwe digitenne ontvanger ivm aanpassing KPN is het nooit meer gelukt helaas. Hebben jullie daar nog een oplossing voor ? Het blijkt dat op onze locatie Digitenne eenvoudigweg geen ontvangst heeft ?

Fijne avond, Ton

 


Bedankt voor de gegevens. Ik heb dan ook even meegekeken naar de verbrekingen. Die zie ik ook terug. Tot de 18e. Sindsdien zie ik ze niet meer. Heb je dat ook ervaren? En je geeft dat er nog een splitter tussen aansluitpunt en modem zit? Die mag ertussen uit. Dus modem rechtstreeks op aansluitpunt aansluiten, maakt dat verschil? 

En binnenkort dus glasvezel. Dat is fijn. Heb je al een datum dat het in huis aangesloten gaat worden? 

 

De Digitenne doet niets meer? Ik heb dan ook daar even naar meegekeken en ja, wat je zegt klopt. Op jouw adres is er geen dekking voor Digitenne. :(


Hoi Bart,  via de splitter loopt ook een PSTN lijn voor de telefoon van de experiabox. 

Ja, we hebben ook nog een vaste telefoonlijn (kan nog in 2020 hihi). Dan kan ik deze toch niet zo maar los koppelen.

Je hebt gelijk, het is alsof de duvel er mee speelt, sinds de reset door KPN zijn de storing uitgebleven, chapeau.

Glasvezelkabel is nog niet aangesloten, wanneer is onbekend.

Digitenne, wil jij dan ons abbonnement Digitenne laten omzetten naar een andere extra KPN servicedienst, want we betalen nu al een jaar voor niets dus.

Fijn weekend, Ton


Ik zie dat je een Alles-in-1 abonnement hebt, dus met vaste lijn. Deze is toch gewoon op jouw Experia Box aangesloten? Of heb je daadwerkelijk nog een een aparte analoge lijn? Zo niet, dan kan de splitter ertussen uit. 

En Digitenne kan ik uitzetten. Daarvoor in de plaats wil je een extra Interactieve tv ontvanger? 


Ik ga er van uit dat je duidelijkheid hebt. Ik heb namelijk geen reactie meer ontvangen. Mocht ik toch nog kunnen helpen dan ontvang ik graag de antwoorden op mijn vragen.


Hoi Bart, excuses voor mijn late reactie.

Omzetten van Digitenne naar extra interactieve tv ontvanger : is dat goede optie om tv te ontvangen in huisje verder in de tuin ? Hoe krijg ik die dan juist aangesloten. Als dat kan , direct doen, immers aan Digitenne hebben we hier niets.

De  Experiabox begint helaas ook weer kuren te vertonen, het ging lang goed maar nu valt deze toch weer uit. De lampjes wireless en internet knipperen continu, maar niet met dezelfde regelmaat.

Afgelopen dagen was het een paar keer heel kort, vandaag viel de boc=x even helemaal uit.

What's next ?


De interactieve tv-ontvanger kan met een kabel aangesloten worden. Deze moet dan naar het huisje getrokken worden. Of met draadloze adapters. Hier kun je maximaal 3 van in gebruik hebben. Dus als je die optie hebt, dan wil ik Digitenne wel omwisselen, anders haal ik Digitenne alleen er af. 

Wat betreft het wegvallen. De lijn meet goed. Ik zie wel dat je zelf het modem regelmatig opnieuw opstart. Het Wireless lampje moet ook knipperen, dat betekent dat die gebruikt wordt. Internet moet continu branden. 

Hoe is het modem nu aangesloten op het hoofdaansluitpunt? Is dat met een ronde kabel en zonder de splitter? Want de telefoon zit toch op jouw modem aangesloten? Ik wil dit graag even weten, dan kan ik vervolgstappen bepalen. 

 

 


Hoi  Bart,  ik heb de splitter er nu helemaal tussenuit gehaald en kabels uit de muur aangesloten beide aangesloten achterop de experiabox, Bij poort phone en poort DSL. Poort PSTN wordt nu niet meer gebruikt, klopt dat ?

Wireless knippert maar internet ook nog steeds.

We hebben de draadloze adapters inmiddels in huis, ook voor de wifi achter, maar deze werken nog niet naar wens helaas.

 


Hoi Bart,

graag extra interactieve tv-ontvanger ipv Digitenne regelen. Die ga ik met  2 draadloze adapters aansluiten.

Voor huisje achter hebben we nu 1 WIFI versterker, maar ik lees nu dat we er 2 nodig hebben. 1 die is aangesloten op de Experia box en 1 op de plek waar we wifi willen ontvangen. Dat staat los van bovenstaande met tv, of kunnen we eea combineren ?

We komen steeds dichter bij de oplossing hoop ik, thanx, Ton

 


De splitter werd gebruikt inderdaad om zowel het internet als de pstn lijn te scheiden. Dus dat klopt. 

Digitenne heb ik omgeruild voor een extra ontvanger. Dus dat komt goed. 

Alleen dan zitten we nog met het knipperende internetlampje. Die moet constant branden. Het WiFi lampje moet wel knipperen, dat betekent dat deze gebruikt wordt. Heb je nadat je de de splitter hebt verwijderd het modem nog een reset gegeven? 

En welke versterker heb je nu? Kun je deze niet bekabeld aansluiten op de draadloze adapter samen met de tv-ontvanger. Scheelt weer een WiFi versterker. Beste is wel om een versterker altijd via een kabel aan te sluiten. 


TV ontvanger achter met draadloze set werkt nu, mooi.

Na de reset blijft internet lampje knipperen wel heel onregelmatig. Dat is dus nog niet opgelost helaas.

Wifi versterker is van het merk Arcaduan (via KPN) … wit op voetje met opdruk WiFi Versterker

Met een extra set moet het lukken … hoop ik.

Kun jij dat regelen voor me Bart ?

 


Dat is fijn. 1 ding  opgelost. Nu wil je nog een extra adapter begrijp ik? Die kun je bestellen via onze webshop. 

Voor het internet ben ik vanuit hier nog bezig geweest. Vandaar ook dat het modem opnieuw moest opstarten. Ik hoor graag of mijn handelingen voor verbetering hebben gezorgd.


Extra wifi ontvanger ga ik bestellen.

Experia Box werkt nog steeds niet goed. Valt niet helemaal weg, maar blijft van tijd tot tijd haperen met stilstaand beeld (geluid loopt meestal wel door). Internet lampje blijft ook onregelmatig knipperen.

Hoe krijgen we dit nu opgelost.

Onze kids moeten binnenkort online tentamens maken, dan is een goed werkend wifi/internet wel heel belangrijk nl.

Alvast bedankt voor het mee denken. Ton

 


Wat balen. Gelukkig kan ik een nu monteur aansturen hiervoor. Hij komt morgen de 20e tussen 1000-1200 uur. Ik hoor graag hoe dat bezoek verlopen is. Mocht de tijd niet uitkomen, wil je dan even bellen met 0800-0402 om de afspraak te verzetten.