Skip to main content

Goededag,

 

Ik heb al geruime tijd (sinds mijn contract start) een experia v8 modem van telfort. Ik hen regelmatig problemen met mijn internetsnelheid en stabiliteit.

Zouden jullie mij kunnen voorzien van een nieuw modem? 

Ik heb gister mijn abonnement verhoogd aangezien ik ben gaan samenwonen, maar met een slecht presterende modem schiet het uiteraard nog steeds niet op.

 

Met vriendelijke groet 

Pieter 

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Hallo @PcKool, welkom! Leuk zeg, dat je bent gaan samenwonen! Je hebt nog een Experia Box V8 welke je graag wilt omruilen voor een ander exemplaar. Wij ruilen apparatuur niet zomaar om, dit zou namelijk in strijd zijn met onze visie op duurzaamheid en tegelijkertijd ook enorme kosten met zich meebrengen. Als je problemen met jouw verbinding ervaart, is het eerst zaak om uit te zoeken waar dit door veroorzaakt wordt. Ervaar je problemen met jouw wifi verbinding? Dan kan ik je aanraden onze Wifi Manager eens te proberen. Dit is dé manier om het beste uit jouw wifi verbinding te halen. De Wifi Manager zal je vragen een aantal metingen op verschillende locaties uit te voeren. Hierna komt deze met een passende oplossing. Voor het beste resultaat doorloop je de Wifi Manager twee keer. Haal je na de tweede keer nog steeds onder de 20 mbit/s, dan krijg je van ons gratis Experia Wifi of een gratis wifi monteur aangeboden.

Mocht je ook problemen met jouw bekabelde verbinding ervaren, dan kijk ik uiteraard graag even met je mee. Kun je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef hier even een seintje wanneer je dit gedaan hebt, dan kan ik kijken wat ik voor je kan betekenen.


Denise, misbruik je het woord enorme hier niet verkeerd. De kosten van een Experiabox zijn voor KPN waarschijnlijk minder dan een kwart van een normaal maandabonnement. Dat zou betekenen dat de abonnementen van KPN enorm duur zijn. 


Als we alle apparatuur die in omloop is zomaar zouden vervangen, dan zou dit toch echt enorme kosten met zich mee brengen. We kunnen dit daarom niet zomaar doen. We moeten met oog op de kosten en duurzaamheid selectief zijn en vervangen apparatuur daarom alleen wanneer hier een reden toe is.


Weggehaald moest iets anders doen


De v8 is nog steeds een actueel modem. Misschien eerst eens kijken wat er aan de hand is en welke problemen topicstarter ervaart.


Denise, misbruik je het woord enorme hier niet verkeerd. De kosten van een Experiabox zijn voor KPN waarschijnlijk minder dan een kwart van een normaal maandabonnement. 

Dat is wel heel makkelijk gezegd. Ja KPN koopt die dingen met 100duizenden tegelijk in. Maar dat wil nog niet dat KPN ze voor een klein prijsje krijgt. Bovendien kost de distributie van die dingen ook gewoon geld.


Mijn vraag is ook niet of jullie alle hardware in omloop zouden willen vervangen, maar enkel de mijne, dat argument is dus vrij misplaatst, en dramatisch bovendien.

Tevens kunnen we naar mijn idee stellen dat na een abonnementsduur van meer dan 6 jaar internet, en nog langer mobiel, ik dat modem inmiddels makkelijk 10x betaald heb.

Als ik een nieuwe klant zou zijn zou een nieuw modem met een glimlach opgestuurd worden, zou ik gepaaid worden met korting en acties.

Maar omdat ik een bestaande klant ben niet. Loyaliteit telt dus niet in dit geval.

Als dat modem inderdaad nog bruikbaar zou zijn zou het gerefurbished ingezet kunnen worden, vrij groen denk ik zo.

De wifi manager heb ik doorlopen, maar mn problematiek was/is mbt de bekabelde verbindingen.

Tevens wou ik mede forumgebruikers er beleefd op wijzen dat ik hier niet ben om andermans frustraties aan te horen, of een discussie te gaan voeren over de dan wel of niet zinnigheid van mijn verzoek. Hoewel positieve input gewaardeerd wordt, probeer ik met kpn tot een oplossing te komen.

Inmiddels contact gehad met een helpdesk medewerker met als resultaat voorlopig een passende oplossing.

Met vriendelijke groet.

 


Ik snap je punt. Ik probeer alleen aan te geven waarom wij apparatuur niet zomaar omruilen. Het is altijd zaak om eerst te kijken waar het verzoek vandaan komt; er zit vaak iets achter. Als het modem defect blijkt te zijn, dan kunnen we deze uiteraard omruilen. Maar dit moeten we natuurlijk wel eerst uitzoeken. Ik begrijp dat dit aan de telefoon is gebeurd en dat je een passende oplossing hebt gekregen. Fijn!