Skip to main content

Goedemorgen. Mijn oude experia boxV8 (Telfort) werkt maar wordt erg warm en moet zeer regelmatig gereset worden. Na telefonisch contact was dit niet genoeg reden van KPN om een nieuw modem te geven. Nu heb ik zelf op marktplaats een ongebruikte KPN box V12 gekocht en aangesloten maar dat lijkt niet te werken. Internet lampje blijft heel snel knipperen. Meerdere malen een fabrieksreset gedaan. Geen resultaat . Kunt U mij helpen ?

Wat erg is dit. De kans dat die box 12 gaat werken is klein. Sowieso heeft u iets gekocht wat niet verkocht mag worden. Het modem is namelijk eigendom van kpn. Ik hoop dat u er weinig voor betaald heeft.  Een moderator gaat hier zeker op reageren. Maar ik zou weer bellen met de klantenservice en zeggen dat de v8 niets meer doet. Er brandt zelfs geen lampje meer. Trek wel de stekker er uit voor u belt en bel met uw mobiel. 


Zolang de aansluiting nog niet technisch is omgezet van Telfort naar KPN techniek, zal een KPN Box 12 niet werken. De kans is niet alleen klein maar gewoon onbestaand. De Box 12 is alleen in de KPN omgeving te gebruiken. 


Hoi Ruud, bedankt voor je antwoord, Telfort is overgenomen door KPN en de boel werkt met t oude Telfort modem. Denk je dat er qua bedrading wat anders moet of de instellingen in t modem ?

 


Nee @Han52932 de bedrading is goed, maar de software in het modem is verschillend omdat KPN anders communiceert met het modem dan Telfort. Pas later dit jaar wordt Telfort ook technisch gemigreerd naar het KPN platform. Op dit moment ben je alleen administratief gemigreerd.


Hoi @Han52932, welkom bij ons op het forum. Wat Ruud zegt klopt inderdaad helemaal, het is niet de bedoeling om een modem van ons via marktplaats te verkopen (en dus te kopen). Modems blijven onze eigendom en moeten worden teruggestuurd na opzeggen of wijzigen van het abonnement. De verkoper krijgt vermoedelijk een brief met een boete voor het niet terugsturen van het modem. 

Wat hij zegt over de technische migratie klopt ook helemaal, dat gebeurt later dit jaar. Als je het abonnement nu zelf zou wijzigen wordt je al technisch overgezet, maar als je dat niet doet is het alleen administratief. De V12 kan niet overweg met de netwerkinstellingen van Telfort, daardoor kan je die hierbij niet gebruiken. 

Jouw V8 wordt vrij warm begrijp ik en je moet die vaak resetten begrijp. Waarvoor moet je die precies resetten, wat werkt er op dat moment niet meer? En wat gebeurt er met de lampjes op de V8 op dat moment, blijven die branden, veranderd er iets aan?


Hoi Jasper, bedankt voor je antwoord. Duidelijk.

voor wat betreft onze V8, de TV blijft wel altijd werken en de vaste telefoon ook maar internet via WiFi en bedraad internet (op de desktop) werkt niet meer. Ook niet traag maar gewoon niet. Op dat moment is het WiFi signaal wel aanwezig maar daar zit geen internet op zeg maar …

De lampjes branden dan wel zoals altijd. Het apparaat wordt warm en als ik het kamertje binnenloop waar hij staat ruikt het vaak iets verbrand, ik vertrouw m echt niet meer en daarom had ik zelf een oplossing bedacht.. dracht ik… met de V12.

bedankt Jasper, groet, Han


Ik snap je gedachtegang wel inderdaad, het klinkt niet alsof die V8 helemaal doet wat die moet doen! Zou je jouw forumprofiel volledig kunnen invullen en een seintje geven als je dat gedaan hebt? Dan kan ik er ook een blik op werpen.


Hoi Jasper, gedaan zoals gevraagd. Grtjs, Han


Dank je @Han52932, daarmee heb ik de verbinding nagekeken en ik denk ook wek dat het wijsheid is dat we de V8 vervangen. Dat zal vermoedelijk geen V12 zijn, ik verwacht dat het een V10a is. Ik stuur je ook een privébericht met de details waar je het modem kunt ophalen.


Super bedankt Jasper voor de service !,