Skip to main content

Beste KPN,

 

Ik ben al sinds 2013 klant bij jullie.

Ik merk dat ik sinds kort mij is op gemerkt dat het internet wat aan de trage kant is en ik las op internet dat jullie ook modums vervangen.  Ik heb nu de Experia Box V8

Kom ik in aanmerking tot een nieuwe (gratis) modum?

 

Met vriendelijke groet,

Goedenavond @Lapar, welkom! Als ie niet kapot is, krijgt u niet zomaar een nieuwe. 
Heeft u dit al eens geprobeerd?

1. Start je Experia Box (modem) opnieuw op

Lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het herstarten van je modem valt ook je internetverbinding weg.

- Haal de stekker(s) van je modem uit het stopcontact.

- Wacht 10 seconden.

- Stop de stekker(s) van je modem weer in het stopcontact.

- Wacht 10 minuten tot je modem weer helemaal opgestart is.

- Controleer of het Internet/Online lampje knippert of groen brandt.

- Je modem is herstart.

Tip: gebruik onze Servicetools om zelf je televisie-, bellen- of internetproblemen op te lossen.

 

2. Reset je KPN Box (modem)

Wanneer je bij je modem een reset uitvoert, dan worden alle instellingen van het modem terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Dat betekent dat al je persoonlijke wijzigingen in het modem verwijderd worden. Ook moeten je aangeloten producten (zoals een smart thermostaat) mogelijk opnieuw aansluiten.

Tip: lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het resetten van je modem valt ook je internetverbinding weg. Het resetten van je modem kan op twee manieren:

 

Gebruik de Servicetool Fabrieksinstellingen

Je kunt je KPN modem het makkelijkst resetten via de Servicetool Herstellen Fabrieksinstellingen Experia Box Modem. Dit werkt alleen als je thuis bent. Laat u me nog even weten of het gelukt is en geholpen heeft?
 


Een modem heeft geen effect op de snelheid van Internet. Laten we wel wezen, het enige dat het doet is de codering van xDsl moduleren naar TCP/IP. 

Als je merkt dat de prestaties achterblijven in vergelijking van het verleden, moet je het gewoon in de prestaties van het KPN netwerk zoeken, wat voor jouw een ondoenlijke zaak is om dat te ontdekken.

Als KPN jouw een router/modem zou aanbieden, dan had je misschien iets om over te klagen. Maar dat doen ze niet. De V8 wordt aangeboden als een modem en niets meer.


@Lapar Heb veel problemen gehad met trage en wegvallende wifi. Ik heb gebeld met kpn en uiteindelijk is mijn experiabox vervangen door de experiabox 12.

Er zijn bij bepaalde experiaboxen problemen bekend met slechte wifi, lees de forums maar en ook de klantenservice geeft dit aan. Echt slecht dat kpn deze niet zelf vervangt.


Weer zo’n vreemde tekst gemarkeerde als antwoord. Heeft @Lapar dat zelf gedaan?

Misschien kan hij even een reactie geven als hij dit leest. 


Weer zo’n vreemde tekst gemarkeerde als antwoord. Heeft @Lapar dat zelf gedaan?

Misschien kan hij even een reactie geven als hij dit leest. 

Nee, dat heeft de site volgens mij gedaan.


Goedenavond @Lapar, welkom! Als ie niet kapot is, krijgt u niet zomaar een nieuwe. 
Heeft u dit al eens geprobeerd?

1. Start je Experia Box (modem) opnieuw op

Lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het herstarten van je modem valt ook je internetverbinding weg.

- Haal de stekker(s) van je modem uit het stopcontact.

- Wacht 10 seconden.

- Stop de stekker(s) van je modem weer in het stopcontact.

- Wacht 10 minuten tot je modem weer helemaal opgestart is.

- Controleer of het Internet/Online lampje knippert of groen brandt.

- Je modem is herstart.

Tip: gebruik onze Servicetools om zelf je televisie-, bellen- of internetproblemen op te lossen.

 

2. Reset je KPN Box (modem)

Wanneer je bij je modem een reset uitvoert, dan worden alle instellingen van het modem terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Dat betekent dat al je persoonlijke wijzigingen in het modem verwijderd worden. Ook moeten je aangeloten producten (zoals een smart thermostaat) mogelijk opnieuw aansluiten.

Tip: lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het resetten van je modem valt ook je internetverbinding weg. Het resetten van je modem kan op twee manieren:

 

Gebruik de Servicetool Fabrieksinstellingen

Je kunt je KPN modem het makkelijkst resetten via de Servicetool Herstellen Fabrieksinstellingen Experia Box Modem. Dit werkt alleen als je thuis bent. Laat u me nog even weten of het gelukt is en geholpen heeft?
 

Het heeft opzicht wel geholpen


Dat is fijn om te lezen! Als er nog problemen zijn in de toekomst dan weet u ons te vinden!