Skip to main content

Mijn modem werkt niet meer. Alle lampjes knipperen. Maar verder geen verbinding. Resset werkt ook niet. 

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

Mijn suggestie is blijven resetten , haal eerst de kabels eruit behalve de netwerkkabel van de wand contact doos naar het modem de kabel op het modem moet in een van gele connectie zitten  met een prikkertje de reset knop indrukken  totdat alle lampjes uitgaan en dan afwachten als je nog geen verbinding heb de aan en uit knop gebruiken dus niet opnieuw resetten.  


Mijn modem is een experia box v8 internet, TV, wifi, alles ligt eruit. Wie kan mij verder helpen? 


Bij het indrukken van de resetknop blijven de lampjes knipperen


Haal de stroom er 10 minuten af en probeer opnieuw


De reset knop is niet de aan en uit knop , duw met een prikkertje in de reset knop deze zit in de buurt van de aan en uit knop net zolang ingedrukt houden totdat alle lampjes prikkertje eruit en hij gaat opnieuw compleet resetten opstarten.Je kunt ook bellen met de KPN die kunnen ook restten op afstand en je modem uitlezen.


Moet ik de prikker erin houden tot de lampjes aanblijven of uitgaan? 


Totdat de lampjes uitgaan meestal zie je daarna dat er een rood lampje gaat branden dan prikker eruit en afwachten .


Dank je voor de hulp bij resetknop indrukken blijven alle lampjes geel knipperen. Werkt dus niet. Zal met kpn bellen. 


Denk dat het modem vervangen moet worden.


Beste @Lord53, ik zie dat je vanmiddag contact met ons hebt gehad, maar dat we de monteur niet in konden plannen. Ik verwacht dat je morgen of dinsdag gebeld wordt om dit alsnog in orde te maken. Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, laat je het dan weten?


Hallo Marcia, wordt er mischien over gedacht een nieuw modem te sturen dit is al een oud modem en denk dat het defect is. Moet nu alles via mijn Mobil doen. Zelfs tv kijken. Gaat wel heel snel met de GB.. 


Als de monteur constateert dat deze defect is, zal die 'm zeker omruilen! Het systeem doet een aantal testjes en geeft dan per klant de beste optie aan. In jouw geval is dit blijkbaar een monteur. Vandaar dat ik dan niet zomaar om kan zetten in het sturen van een nieuw modem 😞


Mijn suggestie is blijven resetten , haal eerst de kabels eruit behalve de netwerkkabel van de wand contact doos naar het modem de kabel op het modem moet in een van gele connectie zitten  met een prikkertje de reset knop indrukken  totdat alle lampjes uitgaan en dan afwachten als je nog geen verbinding heb de aan en uit knop gebruiken dus niet opnieuw resetten.  

Hier wil ik wel even wat onwaarheden de wereld uit helpen.

  1. Bij xDSL met een ISRA moet de RJ11-kabel in de grijze ‘DSL’-poort gestoken worden
  2. Bij glasvezel moet er een RJ45-kabel in de rode WAN-poort gestoken worden
  3. Voor een reset hoeven niet alle kabels eruit gehaald te worden (tenzij het allemaal zo strak en netjes weggewerkt is dat het niet anders kan)
  4. Na een reset of opnieuw aanzetten van het modem kan het tot wel 15 minuten duren tot er weer verbinding is, afhankelijk van het gebruikte lijntype

De gele poorten zijn enkel voor het lokale netwerk, daar je NT of ISRA op aansluiten gaat niet werken. Je mag het proberen maar dat gaat gewoon niet.


Storing door monteur opgelost. Modem was defect. 


Heel fijn, @Lord53!


NHendriks 

Bij mij werkte het wel .


NHendriks 

Bij mij werkte het wel .

Sorry, maar dat klinkt zeer ongeloofwaardig. Het is technisch onmogelijk om diensten van KPN te krijgen als je de kabel vanuit het glasvezelkastje of ISRA in een LAN-poort op de Experia Box steekt. Die poorten zijn namelijk softwarematig zo ingesteld dat deze enkel het lokale netwerk dienen. Vandaar ook de naam ‘LAN’, local area network. Al meermalen voorbij zien komen dat een klant geen diensten had omdat de kabel in een geel LAN poortje zat in plaats van het rode WAN-poortje. Bij xDSL-verbindingen moet de kabel natuurlijk in het grijze DSL-poortje omdat dat signaal nog door het modem-gedeelte van de Experia Box gaat.