Skip to main content

Hallo KPN, onze experiabox v9 valt steeds uit en kunnen lokale devices niet meer benaderen vanuit wifi apparaten die verbonden zijn met de box. Heb alle testen van jullie online gedaan maar niks lost het issue op. Denk dat de experiabox aan het einde van zijn latijn is…


Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Goedemorgen @jkers1987, welkom hier op het forum!

Het is erg druk waardoor ik nu pas op jouw topic kan reageren, mijn excuses. Ervaar je nog steeds problemen met de verbinding van de Experia Box V9? In dat geval ben ik benieuwd of het om de wifi-verbinding gaat of om de bekabelde verbinding, of misschien om beide?

Gaat het alleen om de draadloze verbinding, dan ben ik benieuwd of je de Wifi Manager ook al eens hebt doorlopen. Deze online tool gaat samen met jou de wifi-verbinding testen en naar aanleiding daarvan verbeteren. Lukt het niet om de verbinding te verbeteren en blijft de verbinding onder een snelheid van 20 Mbit/s? Dan krijg je de keuze uit gratis oplossingen, bijvoorbeeld een gratis afspraak met de wifi-monteur of gratis Experia Wifi's

Ervaar je ook problemen met de bekabelde verbinding? Dan adviseer ik je om eens telefonisch contact met ons op te nemen via 0800 0402. We zijn elke dag gratis te bereiken tussen 8.00 - 22.00 uur. Mijn collega kan dan samen met jou een aantal tests doen wat makkelijker en sneller gaat als je direct contact met elkaar hebt. Ik ga er van uit dat het dan wordt opgelost! :relaxed:


Hallo Jose,

De experiabox valt regelmatig uit en de wifi verbinding is bar slecht. Heb een 500/500 abo en boven een download via jullie tool van 3/4mb download en ½ upload.


Dan is de wifi-verbinding boven inderdaad niet best, @jkers1987. Bedoel je met ‘jullie tool’ de Wifi Manager? Heb je deze ook twee keer achter elkaar doorlopen? Want met zulke snelheden zou er een gratis oplossing aangeboden moeten worden.


Hoi Jose, op meerdere momenten in op verschillende plaatsen in het huis.


@jkers1987 Heel vreemd. Ik heb jouw verbinding doorgemeten en hieruit blijkt dat de Wifi Manager nog niet is doorlopen.  Zou je deze eens (als je tijd hebt uiteraard) twee keer (direct) achter elkaar willen doorlopen en dat hier aan mij laten weten zodra je dat hebt gedaan?