Skip to main content

Hoi ik heb nog een experiabox v9 die eigenlijk erg sloom is en vaak uitvalt. Hoe kan ik een nieuwe aanvragen?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Hallo @The Banksy's Een Experia Box vervangen we alleen als ‘ie echt aantoonbaar defect is. Je hebt weinig aan een andere als dat het probleem niet oplost, tenslotte. Heb je 'm al eens een volledige fabrieksreset gegeven? Het is een voor de hand liggende vraag, maar het helpt vaak wel.  


Hallo @The Banksy's Ik was nog even nieuwsgierig naar de stand van zaken. Geef gerust een gil als je nog hulp nodig hebt. 


Nee het is nu gewoon defect. ligt niet aan het singaal gewoon de router zelf


Heeft u op een bekabeld aangesloten pc of laptop wel de juiste snelheid? Heeft u glasvezel of een DSL verbinding? 


Hallo @The Banksy's Jammer om te lezen! De afgelopen maand ging het wel goed? Wat ervaar je dan nu? Waarom denk je dat de box defect is? Ik zie uit naar je antwoorden op deze vragen én naar je antwoorden op de vragen die Nick je stelt! 


Heeft u op een bekabeld aangesloten pc of laptop wel de juiste snelheid? Heeft u glasvezel of een DSL verbinding? 

We hebben glasvezel.

Wij willen niet onze mobiels aansluiten op een kabel…

De wifi werkt meerdere keren per dag niet.

Om het te laten werken moeten we iedere keer de router restarten.

De fabrieks reset heb al 2 keer geprobeerd zonder effect.

Onze laptops zijn gloednieuw en werken prima op andere locaties met wifi.

 

Wat valt hier nog aan te doen???

 


Wifi manager al gedaan?


Hallo @The Banksy's Jammer om te lezen! De afgelopen maand ging het wel goed? Wat ervaar je dan nu? Waarom denk je dat de box defect is? Ik zie uit naar je antwoorden op deze vragen én naar je antwoorden op de vragen die Nick je stelt! 

De afgelopen maand ging niet goed. Dit blijft een issue. We hebben alleen nog wel andere dingen te doen dan klagen via een forum. Ik wil hier graag een oplossing voor. Ik heb het gevoel dat ik lange tijd aan het lijntje ben gehouden met ‘de komst van glasvezel’ . Die glasvezel is er nu eindelijk - dat proces verdient ook geen schoonheidsprijs qua communicatie overigens. En het probleem blijft: de wifi valt om de haverklap uit.
Het heeft geen snars te maken met slechte bekabeling. We hebben al KPN wifi versterkers in het huis, maar als ik naast de router sta met een mobiel doet ie het ook niet.  Fabrieksreset van de router is al diverse keren geprobeerd, zonder enig resultaat.
Ik betaal een fortuin voor een product wat niet doet wat beloofd wordt. Ik heb wifi nodig voor mijn werk en dit is niet werkbaar. Wat kan hieraan gedaan worden? 


Wifi manager al gedaan?

Wat is Wifi manager en waar vind ik hier informatie over?

Of is dit het enorm hulpvaardige proces waar je doorheen loopt met allerlei vragen en stappen - het begint met je postcode om te checken of er een storing in je gebied is (dat antwoord is tot nu toe altijd ‘nee’) en de eindstap: restart de router? Dat proces heb ik namelijk al veel te veel keer doorlopen. De router doet het dan weer een paar uur en dan begint het feest van voren af aan. 


@The Banksy's Dit is de WiFi manager:

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/flow

Mogelijk kunt u 2 gratis WiFi versterkers krijgen.


@The Banksy's Dit is de WiFi manager:

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/flow

Mogelijk kunt u 2 gratis WiFi versterkers krijgen.

Mijn probleem ligt NIET aan het connectie maar de router ZELF.

Als u misschien de andere reacties las van mij zag u dat ik de vesterkers al heb.


Hallo @The Banksy's Uiteraard wil je een oplossing. Daarom is het zaak uit te zoeken waar het aan ligt, zodat je ook de goede oplossing krijgt. Je hebt niets aan een nieuwe Experia Box als dat het probleem niet oplost. 

Daarom: als je het bekabeld test en je verbinding verbetert daardoor, dan is het tijd om naar je wifi te kijken. In dit algemene topic over wifi lees je veel handige tips en informatie. Je kunt ook de wifi manager vinden, waar Nick al naar verwijst. Dat is een online tool, die wifi doormeet en ter plekke wijzigingen doorvoert. Koppel je versterkers wel even af, als je de wifi manager gebruikt. 

Als je ook bekabeld nog steeds problemen ervaart, gaan we kijken naar de verbinding zelf. Je kunt nu ook alvast de bekabeling controleren, kijken naar de kleuren van de verschillende lampjes oip je Experia Box op het moment van uitval en een (bekabelde) speedtest doen. 

Verder: het KPN Forum is in eerste instantie een plek waar onze klanten met elkaar in gesprek gaan en elkaar helpen met tips en adviezen. Iemand als Nick83 is ook een klant van ons: hij denkt graag met je mee en hij heeft veel kennis in huis. Als je er onderling echt niet uitkomt zijn er moderators, zoals ik, actief. We zorgen er primair voor dat gesprekken goed verlopen en informatie goed vindbaar is, maar we kunnen ook inhoudelijk helpen. Direct reageren kunnen we echter niet. Het heeft dus niets met ‘aan het lijntje houden’ te maken: als je rechtstreeks contact wilt, zit ons klantenservice (0800-0402, chat of social media) voor je klaar.