Skip to main content

Snelheid van de Experia box v9 vertraagd na enkele dagen. Na een herstart van het modem is de snelheid normaal. Na enkele dagen zakt de snelheid terug naar 2 tot 3 Mbps. Ook een volledige reset van het modem lost het probleem niet op. Ook het verbeteren van de WiFi m.b.v. MijnKPN levert niets op. De testen gedaan op een afstand van 2 meter vanaf het modem. Voordat ik over ga naar interactieve TV van KPN wil ik eerst een stabiele internetverbinding. 

Heb je glasvezel of koper? Welke snelheid haal je bekabeld en is het dan stabiel?


Glasvezel en bekabeld hetzelfde resultaat. 


Heb je het glasvezelkastje al een keer 2 minuten van de stroom gehaald?


Ja, ook dat al gedaan. 


En geen draadloze verbindingsets ergens?


Nee, heel simpel. Alleen Experia v9 modem met telefonie en verder niets aangesloten op het modem. 


U heeft dus geen tv van KPN? 


Nee, eerst moet dit probleem opgelost zijn. Daarna bepalen we of we overgaan naar tv van KPN


Een medewerker van kpn reageert doorgaans binnen 48uur maar het is druk dus het kan ook langer duren. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. 


Goedemiddag @FreekB en welkom op het KPN forum :)

 

Leuk dat je ons via deze weg hebt weten te vinden en goed dat je dit kenbaar maakt. Logisch dat je eerst een stabiele internetverbinding wenst voordat je ook interactieve tv via ons af wilt nemen. Heb je de Experia Box v9 al eens een harde reset gegeven door met een paperclip/tandenstoker het resetgaatje ingedrukt te houden totdat het lampje 'Power' rood wordt? Verder begrijp ik dat je al eens aan de slag bent gegaan met de Wi-Fi Manager maar dat dit nog niet tot het gewenste resultaat heeft geleid. Wat was de exacte uitkomst? Wanneer de Wi-Fi Manager een snelheid meet die onder de 20 Mbit/s ligt dan krijg je als oplossing gratis KPN Experia Wi-Fi aangeboden en ik verwacht dat dit in jouw situatie moet leiden tot een stuk verbetering. Nu zie ik dat je de Wi-Fi Manager op 12 oktober voor het laatst hebt doorlopen en toen is, als het goed is, deze oplossing ook al aangeboden omdat er hele lage snelheden (2 tot 3 Mbit/s) zijn gemeten. Deze apparatuur schakelt de Wi-Fi van je v9 uit en nemen vervolgens het signaal over. Ik denk dat dit gezien je situatie een ideale oplossing gaat zijn!


Goedemiddag @FreekB en welkom op het KPN forum :)

 

Leuk dat je ons via deze weg hebt weten te vinden en goed dat je dit kenbaar maakt. Logisch dat je eerst een stabiele internetverbinding wenst voordat je ook interactieve tv via ons af wilt nemen. Heb je de Experia Box v9 al eens een harde reset gegeven door met een paperclip/tandenstoker het resetgaatje ingedrukt te houden totdat het lampje 'Power' rood wordt? Verder begrijp ik dat je al eens aan de slag bent gegaan met de Wi-Fi Manager maar dat dit nog niet tot het gewenste resultaat heeft geleid. Wat was de exacte uitkomst? Wanneer de Wi-Fi Manager een snelheid meet die onder de 20 Mbit/s ligt dan krijg je als oplossing gratis KPN Experia Wi-Fi aangeboden en ik verwacht dat dit in jouw situatie moet leiden tot een stuk verbetering. Nu zie ik dat je de Wi-Fi Manager op 12 oktober voor het laatst hebt doorlopen en toen is, als het goed is, deze oplossing ook al aangeboden omdat er hele lage snelheden (2 tot 3 Mbit/s) zijn gemeten. Deze apparatuur schakelt de Wi-Fi van je v9 uit en nemen vervolgens het signaal over. Ik denk dat dit gezien je situatie een ideale oplossing gaat zijn!

Dank voor de reactie. Ja, de harde reset van het modem heb ik ook gegeven. Na de reset heb ik de Wi-Fi Manager uitgevoerd met resultaten 2 tot 3 Mbit/s. Omdat ik op een afstand van max. 2 meter van het modem zit heb ik geen actie ondernomen voor een Experia Wi-Fi. Verder heb ik twijfels bij de werking van het modem, omdat de snelheid pas na verloop van een aantal dagen daalt. 


Geen punt en nog excuses voor de late reactie trouwens :)

 

Ik snap wat je zegt alleen lukt het me niet om je zomaar een nieuwe Experia Box toe te sturen. Dit komt omdat de metingen die ik heb verricht, aangeven dat de verbinding verder in orde is. Daarom zou ik je in eerste instantie toch echt adviseren om de gratis KPN Experia Wi-Fi aan te vragen via de Wi-Fi Manager. Ik verwacht namelijk echt dat dit de oplossing gaat zijn! 


Geen punt en nog excuses voor de late reactie trouwens :)

 

Ik snap wat je zegt alleen lukt het me niet om je zomaar een nieuwe Experia Box toe te sturen. Dit komt omdat de metingen die ik heb verricht, aangeven dat de verbinding verder in orde is. Daarom zou ik je in eerste instantie toch echt adviseren om de gratis KPN Experia Wi-Fi aan te vragen via de Wi-Fi Manager. Ik verwacht namelijk echt dat dit de oplossing gaat zijn! 

Kunt u garanderen dat de interactieve TV wel goed werkt op dit modem, omdat dit mijn inziens los staat van de WiFi?


Klopt helemaal, de Wi-Fi staat helemaal los van de interactieve tv. Ik verwacht geen problemen maar het blijft natuurlijk wel techniek dus 100 procent kan ik het niet garanderen. Mocht het zo zijn dat je met de v9 en interactieve tv wel problemen ervaart, dan kan ik er in zo'n situatie wel voor zorgen dat je een ander type Experia Box krijgt. Het probleem met de Wi-Fi is op te lossen met de KPN Experia Wi-Fi dus op basis daarvan kan en mag ik een Experia Box niet omruilen. Maar mocht het dus in combinatie met de interactieve tv wel problemen opleveren dan zal ik zorgen voor een passende oplossing :)


Reageer