Skip to main content

Sinds gister op aanraden van de wifimanager overgegaan van een experts box v9 naar een kpn box 12 incl. 2 superwifi punten, helaas na opstart of reset slechts 2/3 minuten WiFi en daarna helemaal niets meer. Alleen tv en internet via kabel doet het. 0800-0402 al 2 keer gebeld…. Ik zou teruggebeld worden na aanmaak van een ticket. We zijn ruim 24 uur verder…. Geen KPN meer gehoord, kinderen boos. Hebben WiFi nodig voor school… ajb HELP!!! 

Wifi versterkers uitschakelen.  Modem een harde reset geven  (gaatje prikken tot leds aan de voorkant knipperen of uitgaan). Als modem weer volledig is opgestart de wifi controleren,  de wifi zou dan moeten werken.  Dan 1 SW  punt bekabeld aansluiten op modem  aanzetten,  het groene ledje gaat knipperen,  dan ook daar in het reset gaatje prikken totdat het ledje rood knippert of constant rood wordt. Dan gaat het SW punt resetten en opnieuw koppelen,  wacht tot het ledje minimaal 3 minuten groen brand. Dan sluit je het 2e SW punt bekabeld op het modem aan en zet hem aan, nu deze ook resetten.  Als het ledje van het 2e sw  punt constant groen brandt voor 3 minuten dan beide sw punten loskoppelen van het modem en 1 na de ander los plaatsen in huis ( wel op stroom natuurlijk). , gemiddeld op 8 meter afstand.  Uiteindelijk gaan de leds weer groen branden op de sw punten.  Nu heb je een werkend wifi netwerk.  Dit werkt voor 99% als er iets misgaat. Succes!


Hallo Kevster, 

Ten 1e bedankt voor je reactie, zoiets als je voorstelt heb ik al op velen verschillende manieren geprobeerd. Maar ga het op dit moment op jouw manier proberen en op jouw volgorde. Wat mij opvalt na een harde reset heb ik alleen WiFi als het lampje van de telefoonaansluiting op de box12 nog niet brand. Even voordat dat lampje gaat branden is de WiFi verdwenen en komt niet meer terug…. Helaas ook op de manier die jij omschrijft:-( 
heb je nog andere suggesties?

ik ga sowieso maar weer eens in de w8 bij kpn aan de telefoon, moet volgens mij gwoon in die box12 zitten
 

groet, Paul 


Hi Kevster, 

Daar ben ik alweer en dit x met goed nieuws, het werkt! Mijn WIFI werkt!!! KPN gebeld en dit x uitstekend geholpen, de box 12 kwam in de lucht met zijn eigen WiFi naam en ging daarna (na ca 4 minuten) naar de oude WIFi naam van mijn oude Experia  V9 box. En dan niet naar de naam die ik er ooit had aangehangen, maar naar de fabrieksnaam en fabrieks wachtwoord. Met een aantal omwegen dit kunnen achterhalen en eindelijk WiFi!!!! Ben heel blij. Allen bedankt! Fijne dag nog 

Gr Paul

 

Â