Skip to main content

Dag KPN,

Sinds enkele dagen heb ik de problemen die lijken op dit topic.

Alles valt geregeld weg en na een reset gaat het weer even goed.

Kun je mij hier mee helpen?

Gr. Auke

Admin: afgesplitst en nieuw topic aangemaakt

Hallo @aukej, welkom op het forum! Jammer te horen dat je issues ervaart. Je geeft aan dat alles geregeld weg valt. Ik heb toch nog een paar aanvullende vragen daarover. Gaat het dan om je hele verbinding die wegvalt, inclusief bekabeld internet en tv als je dat hebt? Of heb je dit alleen met wifi? Wat zie je gebeuren op de Experia Box qua lampjes die wel of niet branden en in welke kleur op het moment van wegvallen? Krijg je ook foutmeldingen op je apparaten? Vul ook alvast je forumprofiel in, dan kunnen we meekijken.


Dag Erik,

Dank alvast voor je reactie. Met TV hebben we eigenlijk nooit problemen, dus het gaat alleen om internet. Zowel bekabeld als draadloos valt dan weg, maar soms ook apart van elkaar heb ik het idee. Heb ook twee wifi netwerken, eentje zonder en eentje met 5ghz. Ook deze vallen wel eens apart van elkaar weg en soms allebei.

Lampjes zou ik even moeten bekijken als het weer wegvalt, dat zal ik dus laten weten. Op mijn apparaten krijg ik wat betreft wifi meestal de melding, ‘verbonden, geen internet’. Dus dan wordt het netwerk wel gevonden, maar werkt het eigenlijk niet. Heb ook Inssider geinstalleerd en deze gaf een goed signaal (op zolder, verst weg van de modem).

Gr. Auke


Duideljik, dan richten we ons op het internet specifiek. Dan verwacht ik eigenlijk ook geen directe veranderingen qua Experia Box lampjes. Want als daar wat verandert, dan zou je het op de tv ook moeten merken. 

Ter check eerst even, de reset van de V10, is dat op de manier zoals hier beschreven? Zo niet, doe die eerst nog een keer. De V10 kreeg een update vorige maand die bij klanten met een gesplitst SSID voor issues kan zorgen. Daar hebben we een fix voor gedraaid ergens vorige week, maar dan moet de V10 even een reset hebben.

Als dat niet de oplossing is. Ik zie hier een switch in je netwerk. Kun je aangeven welk merk en type dat is. En ook hoe de bekabelde apparaten aangesloten zitten. Dus wat zit er op de switch, wat zit erop de Experia Box zelf. Heb je ook nog aanvullende wifi accesspoints aangesloten, van ons of van een andere partij?

 


Dank voor je antwoord weer. Ik had die reset al eens gedaan, maar voor de zekerheid nog een keer gedaan. KPN heeft de reset van de week overigens ook op afstand gedaan.

Ik heb inderdaad een switch in de meterkast, van tp link. Die heb ik vooral, omdat ik door het hele huis bekabeld internet heb en dat telt aardig op, maar bijvoorbeeld ook Philps Hue en Somfy Tahoma hangen daar aan.

Op de experia box zit 1 kabel naar die switch en 3 kabels naar tv aanlsuitingen in huis.

Ik heb ook wifiversterkers van tp link.

Gisteren voor het eerst deze week de problemen overigens niet gehad.


Dat klinkt voorzichtig positief. Laten we het dan vandaag en over het weekend even aankijken hoe het gaat. Als het alsnog problemen geeft gaan we hier maandag dan weer mee verder. Zou je, in dat geval, dan ook de typenummers van de switch en wifi versterkers kunnen geven?