Skip to main content

Goedenavond,

Onze experiabox lijkt kuren te vertonen. De internetverbinding valt steeds weg. De ene keer gaat het uren goed en dan weer achter elkaar geen verbinding. Behoorlijk vervelend. Verschillende keren zijn de instellingen al aangepast door de service tools. 

Met een ander modem lijkt het wel te werken. Zou de experiabox vervangen moeten worden?

Welke box heeft u precies? Heeft u met een paperclip al een keer een fabrieksreset gedaan? Welke apparatuur zit er allemaal aangesloten op het modem?


Wij hebben de Experia Box V8. de paperclip is inderdaad ook geprobeerd. Er zit verder geen apparatuur aangesloten. Alleen een pc bedraad (zelfde geval).  en 2x digitale tv.

Met de service tool lijken de instellingen aangepast te worden. Althans, als je deze 6 keer doet, worden 6 keer de instellingen aangepast. Vervolgens wordt de experiabox herstart. Dan lijkt het een aantal uur goed te gaan, maar dan beginnen de kuren weer.


“Met een ander modem lijkt het wel te werken.”

Hoe weet u dat precies?

Vul in ieder geval alle gegevens aan in het profiel. Daarmee geef je medewerkers tostemming om je lijn te meten en zo nodig een vervangend exemplaar toe te sturen.


Goedemorgen Jeroen,

Ik heb alle gegevens ingevuld. lukt het daarmee om de lijn te meten?

Bedankt!


Welkom bij ons op het forum @Wesley190. Met de gegevens heb ik de verbinding meteen nagekeken en ik zie dat de verbinding met het netwerk ook wegvalt. Op het moment dat de verbinding weg is, wat gebeurt er dan met de lampjes op het glasvezelkastje? Gaat daar ook iets uit of blijven die wel aan? Als die aanblijven komt het signaal daar nog wel binnen, maar komt het niet meer vanaf daar op de Experia Box aan. In dat geval kan je de kabel tussen het glasvezelkastje en de Experia Box eens vervangen om te kijken hoe het daarna gaat. Als daar wel iets veranderd aan de lampjes, kan het zijn dat het signaal niet goed vanaf buiten aankomt. Zou je daar naar kunnen kijken, de volgende keer dat de verbinding wegvalt?


@Jasper Bedankt! Dat gaan we proberen. Alhoewel dat wel een uitdaging is. Omdat wanneer je het door hebt de verbinding binnen 20 seconden weer herstelt. Dan is het snel naar beneden rennen en kijken. Ik hoop dat dit gaat lukken.

De kabel tussen het glasvezelkastje en de Experiabox hebben wij al vervangen. Om alles uit te sluiten. Dit was zonder resultaat.

Het vreemde is dat wanneer de experiabox opnieuw wordt opgestart (na de aanpassingen van de tool) het wel een aantal uren goed gaat. soms zelfs een halve dag. Dan zou je eerder zeggen dat het aan de experiabox zou liggen dan aan het glasvezelkastje.

Misschien handig om te weten, maar met tv kijken ervaren wij nooit problemen. Dit lijk altijd goed te gaan. Of zit daar een buffer tussen die het opvangt? Als dat niet zo is, dan lijkt het glasvezelkastje wel goed te zijn? of zie ik dat verkeerd?


Dat de tv dan nog wel werkt is wel raar @Wesley190, de Experia Box geeft aan de verbinding volledig kwijt te raken. Het tv signaal komt via dezelfde weg binnen, dus die zou ook weg moeten vallen dan.

Over het glasvezelkastje gesproken, heb je die zelf wel eens een herstart gegeven de laatste dagen? Die geeft namelijk ook aan dat die zo'n 14 uur geleden de verbinding kwijt is geweest. Soms helpt het om die 2 minuten stroomloos te maken, als je dat niet hebt gedaan kunnen we dat nu ook nog even doen.


Dat is inderdaad bijzonder @Jasper . Is er mogelijk een patroon te ontdekken dat dit gebeurd?

Het klopt inderdaad dat ik het glasvezelkastje gisteren ook een reset heb gegeven. Alles heb ik nagelopen. Dit is al eerder gedaan, dat zie je mogelijk terug.

Ik heb niet het idee dat er een kastje (de glasvezel of de experiabox) uitvalt. Het opstarten en het opbouwen van de verbinding kost toch 30 tot 60 seconden minimaal. Zo lang is de verbinding niet weg. Ik denk een 20 seconden.  Of het glasvezelkastje moet dit zo snel kunnen.

Dat verklaart mogelijk ook dat het tv signaal wel door gaat. Zo lijkt het er meer op dat er iets gebeurd met het internet signaal. Het wegvallen is zowel bedraad als ook wifi. 

Ik kan mij vaag herinneren dat we hier ook min of meer last van hadden op het oude adres. Een klein jaar geleden is deze experiabox mee verhuisd. Dan zou je zeggen dat het niet ligt aan het glasvezelkastje. Ook niet aan de aangesloten apparatuur, op dit adres hebben we een andere PC en laptop.

Het is lastig zoeken.  

 


Het is moeilijk om er een patroon in te zien, het signaal valt volledig weg, maar het blijft gedeeltelijk wel werken. De glasvezelverbinding leek ook weg te vallen, maar dat kwam doordat jij die opnieuw had opgestart. Dat lijken we dus weg te kunnen strepen als mogelijke oorzaak. De kabel tussen het glasvezelkastje en de Experia Box had je ook al vervangen, daar kunnen we nog een streep zetten dus. Het volgende punt in de aansluiting is de Experia Box, dus laten we de V8 gaan vervangen. Ik heb een nieuwe verzonden, de details daarover stuur ik je in een privébericht.
Ik ben benieuwd hoe de verbinding daarmee is.


Goedemorgen @Jasper bedankt! We gaan hem aansluiten en hopelijk is het daarmee opgelost!


Hoi @Wesley190, zo te zien is het nieuwe modem nu aangesloten. Als ik de verbinding nakijk is die nu heel stabiel, het lijkt zo opgelost te zijn :slight_smile:


Goedemorgen @Jasper, het lijkt inderdaad opgelost! Bedankt!


Graag gedaan @Wesley190, daar ben ik ook blij om! Mochten we nog iets voor je kunnen doen, je weet ons te vinden.