Skip to main content

Op zondag 19 maart is er een KPN update gedaan. Nu heb ik nog een oude Experia box v8 en daar past de update niet op. Resultaat geen internet via glasvezel. Experia box wordt vervangen, maar door een intern KPN logistiek proces loopt dit vertraging op. Ik heb een zakelijk KPN abonnement en die beloofd 24/7 internet en dat is nu dus niet.

Waarom vervangt KPN de Experia box niet voordat de software wordt uitgevoerd bekend is dat deze niet op de Experia box v8 past. Zit nu dus zonder internet en moet via allerlei alternatieven toch bereikbaar blijven, zoals kopen internetbundel en hotspots instellen.

Ben er niet blij mee.

Wat heeft KPN geupdate dan? De Experiabox v8? Volgens mij worden daar geen updates meer voor uitgerold. 


Ik weet niet wat kpn heeft geupdate. Was tv aan het kijken en ineens was er een foutmelding. Dacht de volgende ochtend is het opgelost, maar niet dus. Op Experiabox brand sindsdien internet lampje rood. Klacht gemeld en kpn medewerkster zij dat dit door de Experiabox komt. Oude model dat vervangen moet worden en de update niet op oude Experiabox past.

Het gaat mij erom dat kpn zakelijk 24/7 beloofd en nu wordt er door een intern logistiek KPN probleem er niet aan wordt voldaan en ik allerlei truukjes moet doen om zakelijk bereikbaar te blijven.


De snelste oplossing (niet een officiële oplossing) is een 2e hands experiabox v10 te kopen.
Deze een reset te geven, te gebruiken tot de vervanger van de v8 aangesloten is en daarna als backup te houden voor de toekomst.


Nou hier is wel meer aan de hand dan een kapot modem.  Je hebt een zakelijk abonnement dus bel dan 0800-0403. 


Ik heb al contact gehad met KPN zakelijk en die kan aan het logistieke proces ook niets veranderen.

Mijn tv en WiFi en laptop hebben een bekabelde verbinding. De fout zit tussen Experiabox en het KPN netwerk. 


Hoi @PeterKock ,

Wat is kan doen is, bij de klantenservice (0800-0403) vragen of ze een notitie kunnen maken voor een omruil in een KPN(XL) winkel.Dan heb je hopelijk snel een nieuw modem🙂


Ik kan de reset proberen. Heb aan de KPN helpdesk al gevraagd of ik nieuwe modem zelf kan ophalen, maar dat kan niet.


Heb je glasvezel of koper?

Indien glasvezel, hoe brand het lampje op het glasvezelkastje?

 

Heel eventueel, als je modem echt defect is, heb ik hier nog wel een V10 voor je liggen.Deze mag je uiteraard kosteloos hebben.


Heb KPN Zakelijk gebeld en morgenmiddag komt er een monteur. Heb ik huis mijn mobiel als hotspot ingesteld, zodat ik toch van internet gebruik kan maken. Was op een SMS of E-mail van KPN aan het wachten, want ik moest mijn SMS en E-mail goed in de gaten houden. Helaas geen SMS of E-mail van KPN ontvangen dat er een monteur komt kijken. Hopen dat het door monteur opgelost kan worden.Â