Skip to main content

Ik heb mijn bestaande abonnement gewijzigd, oa naar sneller internet (500 mbit/s). Hiervoor is mijn Experiabox v9 vervangen door de KPN Box 12.

Vervolgens via de PS5 een verbindingstest gedaan. Met de oude modem had ik een downloadsnelheid van bijna 200 mbit/s. Met de nieuwe KPN Box 12 nog slechts 52 mbit/s. De verbinding is via wifi.

Iemand een idee hoe het kan dat mijn wifi ineens een stuk trager is?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Welke snelheid heb je bekabeld?


Welke snelheid heb je bekabeld?

Geen idee. Het gaat me puur om de wifi.


Dan vraag ik me echt af waarom je een 500 abo hebt genomen.  Je moet wel van hele goede huizen komen om dat met wifi te halen. Met alleen een modem in de meterkast ga he dat sowieso nooit halen. Maar goed meet je dezelfde snelheid met alle mobiele apparaten? Ben je verbonden met de 5ghz band of 2.4ghz band? Ga ook eens denken aan een kabel. De echte gamer doet het bekabeld :wink:


Een v9 en 200 mb wifi zie ik niet zo snel gebeuren. De v9 heeft alleen 2.4ghz wifi, in de praktijk zal je niet hoger dan 60-70 mb komen met wifi.

Nou vraag ik mij af of je niet misschien een experia wifi heb. Zwarte bekabelde wifi versterkers. Of de superwifi, de witte schotels. Deze hebben wel de 5ghz band die 200mb kunnen halen.

Misschien zijn deze dan na het wisselen van de modem niet opnieuw ingesteld/aangesloten.


De vraag die ik had is beantwoord, met dank aan Soeradj. Heb idd een experia wifi en kom nu weer aan de >200 mbit/s en kan prima gamen ;)