Skip to main content

Ik heb al geruime tijd problemen met mijn Experia V10 router. Te pas en te onpas wordt via WiFi geen internet doorgegeven. Volgens jullie metingen komt het internet signaal wel constant bij ons binnen. Het probleem doet zich echter zeer frequent voor, behalve op het moment (13 juli) dat jullie monteur hier kwam om de klacht te onderzoeken: op dat moment kon hij geen storing ontdekken.

Ik was in de veronderstelling dat de monteur een nieuwe Experiabox zou installeren, maar omdat hij geen storing had geconstateerd is hij weer vertrokken zonder verder iets te doen. Het begint echter zo langzaamaan een zeer irritant probleem te worden, te meer omdat ik het gevoel heb dat KPN mijn klacht negeert en begint te praten over de kosten voor het sturen van een monteur. Ik zou graag zien dat het probleem wordt opgelost.

Ik heb een glasvezel alles in een abonnement en tot nu toe ben ik zeer tevreden over KPN. Ik hoop niet dat ik gedwongen wordt om te zien naar een andere provider.

 

Doet bekabeld alles het wel goed? Waar staat de Experiabox? Heeft u de WiFi manager al eens gedaan?


Bedraad doet het wel, WiFi signaal indicator oké, maar internet valt weg. 🤔


Volgens meting van KPN komt het internet signaal wel bij ons binnen, maar WiFi geeft het niet altijd (zeer frequent) niet door. 


WiFi manager geprobeerd, net als reset, stroom eraf,modem positie ongewijzigd, heeft altijd goed gefunctioneerd. 


Heb je de wifimanager al gedaan? https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login doe  het op je gemak en blijf op het punt waar je wifi het slechtst is 5 minuten staan. Laat even de uitkomst weten al je wil.


WiFi manager werkt alleen wanneer ik WiFi internet signaal heb en dan doet hij het uiteraard. 


WiFi manager werkt alleen wanneer ik WiFi internet signaal heb en dan doet hij het uiteraard. 

Ja... maar als u wat verder bij de v10 vandaan loopt, word het wel zwakker / langzamer. Als u onder de 20 mbit komt, dan maakt u kans op 2 gratis versterkers. Dus ga ergens boven zitten ofzo. Of op zolder.


Hoi @Toby2, welkom op het forum! 
Is het nog gelukt met de wifimanager wifiversterkers te bestellen?


Nee helaas nog niet.


Waar loop je precies tegenaan?


Het WiFi signaal is overal prima en volgens KPN  komt het internet signaal constant bij ons binnen. (Glasvezel)Maar het internet val zeer frequent weg. Dus op een of andere manier gaat er iets mis in de Experia box. Dus wel WiFi maar haperend internet. Alvast bedankt voor een reactie. 


Ik kijk graag even met je mee! Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Gebeurd.


Bedankt voor je gegevens @Toby2, ik mis alleen nog wel je postcode. Zou je die nog toe willen voegen?


Gedaan. 😉


Bedankt voor je gegevens! Ik heb de lijn uitgelezen en alles ziet er vanaf hier eigenlijk uitstekend uit. Ik zie ook dat de wifimanager goede resultaten heeft behaald.
Zou je door het paperclipknopje aan de achterkant 10 seconden ingedrukt te houden je experiabox eens volledig willen resetten? 
Het kan hierna ongeveer een kwartier duren voordat alles weer werkt, als je iets in de instellingen gewijzigd hebt zul je dit waarschijnlijk opnieuw moeten wijzigen.
 


@Toby2, is het nog gelukt de bovenstaande stappen te doorlopen?


Vreemd maar op dit moment werkt het weer. Ik hebben reset nog niet uitgevoerd, maar zodra het WiFi signaal weer internet niet doorgeeft ga ik dat proberen. In ieder geval bedankt voor de tips. Met vriendelijke groet.


Overigens houd ik mij aanbevolen voor die gratis WiFi versterkers. 🤔😉


Ikzelf kan ze helaas niet bestellen. Als de wifimanager aangeeft dat ze nodig zijn (érgens in huis wifi langzamer dan 20Mbit/s) kan je ze daar gratis bestellen!


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat het inmiddels gelukt is. Anders hoor ik het graag!
 


Voorlopig doet alles het weer. 
bedankt! 


Probleem doet zich nog steeds voor.

Op onverklaarbare momenten geeft de Experia box géén internet door in mijn WiFi omgeving. Helaas kan dit door KPN niet gemeten worden en ben ik de enige die deze hinder ervaart. Is er een alternatief mogelijk voor de Experia V10, want ik begin mijn vertrouwen in deze box te verliezen. (?)

..  en ja: IK HEB ALLES GEPROBEERD

Het ligt niet aan het WiFi signaal dat is onverminderd redelijk/goed.

Het ligt óók niet aan de levering van het internet signaal (glasvezel) volgens metingen van KPN. 

Er is dus géén duidelijke reden voor het wegvallen van internet aanwijsbaar. 

Wanneer een KPN monteur ons bezoekt werkt alles prima, tóch denk ik er niet over na om die man in huis te nemen. ☹️