Skip to main content

Sinds een aantal weken weken heb ik last van zeer onregelmatig internet. Op meerdere momenten van de dag kan het internet wegvallen met een melding op de diverse apparaten “verbonden zonder internet”

Via bekabeld netwerk kan ik op mijn computer gewoon op internet. 

Ik heb het volgende al geprobeerd/gedaan

  • eerst dacht ik aan teveel apparaten op de experiabox
  • Daarom heb ik de wifi uitgeschakeld op de experiabox en er een netgear router achter gezet die alleen de wifi verzorgd.
  • Ook bij dit apparaat na even te gebruiken met 3 verschillende netwerken weer dezelfde problemen.
  • Om uit te schakelen dat daar iets fout gaat nu een TP link router geplaatst die het een week probleemloos gedaan heeft, maar helaas ondertussen weer dezelfde problemen. 
  • Alles natuurlijk ook al diverse malen gereset, stekker eruit etc etc
  • Kabels goed aandrukken;
  • Online hulpmiddel/debugtool doorlopen; die geeft ook geen problemen.
  • Gezocht op storingen/werkzaamheden in mijn wijk, geen issues
  • Omdat de bekabelde internet wel gewoon blijft werken kan een defecte kabel uitgesloten worden naar mijn idee.
  • We hebben een glasvezel aansluiting

Ik heb zelf geen idee waar het aan kan liggen of wat ik nog kan proberen, dus hoop dat iemand een oplossing weet.

Ik zie graag jullie reactie tegemoet, alvast dank daarvoor

Ik heb precies hetzelfde probleem. Soms valt internet 12 keer op een dag weg. 
na diverse keer contact met KPN is nu voorgesteld om alleen WIFi van het KPN modem te gebruiken en allen andere modems uit. Zal dit komend weekend proberen.


Hi,

 

Dank voor je reactie, ik hoop dat dat helpt.
In mijn situatie zal dat niet helpen omdat de ellende begon met alleen het KPN wifi.

Daarom heb ik er een nieuwe wifi tussen gezet.


Hi @Rociunited, welkom hier. 

Dit lijkt echt een WiFi probleem te zijn als ik lees dat via een kabel alles goed blijft werken. 

Heb jij de Experiabox ook eens helemaal gereset door het resetknopje ingedrukt te houden tot alle lampjes uit gaan? Heb je ook de mogelijkheid om dit een dag te testen met alleen 1 of 2 apparaten terwijl de andere dus niet verbonden zijn? Dit om uit te sluiten dat er niet een apparaat in je netwerk zit dat de boosdoener is. 

 


Hi Alex,
die reset heb ik al verschillende malen uitgevoerd, ik heb de experiabox ook al diverse malen van het stroomnet afgehaald en ca 30 minuten laten staan alvorens deze opnieuw op te starten.
Het pobleem doet zich ook voor als er maar 2 of 3 apparaten op verbonden zijn.
In mijn optiek is het geen wifi probleem omdat bij alle problemen meldingen komen van “wel verbonden geen internet” zowel bij mijn Netgear als mijn TP router. Ik heb ze beide gebruikt om te voorkomen dat daar  het probleem in zit. (de netgear is 7 mnd uit en de TP 2 weken)

Eerlijk gezegd begin het wel echt vervelend te worden, zeker met thuiswerkende mensen en een puber.
We zitten al heel lang ondertussen bij KPN op het glasvelzel en zou me zomaar voor kunnnen stellen dat de experia box mankementen gaat vertonen.
 


Ik snap zeker dat dit vervelend is zo. Heb jij toevallig een nieuw modem onlangs gekregen? Zou je ook op alle apparaten het netwerk willen verwijdere/vergeten en opnieuw verbinden door het wachtwoord opnieuw in te voeren? 


Hi Alex,

Nee geen KPN modem, ik heb wel een week op 2 geleden een nieuw TP modem gekocht, puur voor de wifi. Ook om uit te sluiten dat mijn netgear het probleem opleverd. Helaas geven ze beide dezelfde problemen. Vandaar de conclusie dat er in het KPN gedeelte iets niet goed is.

ook jou andere opties heb ik al diverse keren geprobeerd, nieuwe wifi netwerken aanmaken, alle apparaten opnieuw instellen…. niet fijn.
Voor je idee, er zitten 2 cameras op, een stroomregelaar, 2 zonnepanelen omvormers, 3 airco's, 2 laptops, een vaste PC en 3 telefoons


Het lijkt heel lastig pobleem te zijn, aangezien zelfs de KPN moderator niet meer reageert. 🙁

Toch wel jammer dat er al 4 dagen geen reactie meer komt vanuit KPN
 

Ik zal toch een oplossing voorstellen, beste KPN als u meeleest, lever me een nieuwe router, liefst een box 12, maar een nieuwe experia box is ook goed, kunnen we ook gaan uitsluiten dat daar het probleem zit. Blijkt daar het probleem niet te zitten stuur ik die nieuwe wel weer terug. 

Ik wil zo langzamerhand graag ergens een activiteit om dit op te lossen of wil KPN liever dat ik naar andere aanbieders ga kijken.  Iets met aan de voordeur veel geld uitgeven en de achterdeur wagenwijd openzetten… 🤔


@Rociunited 

Probleem kan toch jouw Wifi zijn. Bijvoorbeeld door slechte aarding apparatuur, Wifi van de buren e.d.

Je zou de Wifi-kanalen vast kunnen zetten in plaats van ‘Auto’.

Als er veel ‘ruis’ is dan probeert de Accesspoint de beste kanaal te vinden met jouw soort problemen als gevolg.

Kijk even met een appje als Wifi-Analyzer op welke kanalen de Wifi van de buren zitten.
Probeer dan ieder geval 2 kanalen ervandaan te gaan zitten.
Hebben de buren kanaal 11, ga dan voor kanaal 9 of 8. (Kanaal 13 niet omdat deze problemen kan geven met Apple-Producten)

Maak een aparte Wifi-SSID voor 5Ghz (Kanaal 44 of 48) en een aparte voor de 2.4Ghz. 
Schakel ook de functie Seamless Roaming of Fast Roaming uit op je accesspoint.

 


Dank voor je reactie Lobkesman, kanalen vastzetten heb ik ook geprobeerd, ik heb om het juiste kanaal te keizen de app WIFIman geinstalleerd, hellas ook geen oplossing.
Ik heb idd ook een aparte SSID voor mijn apparatuur welke op 2.4Ghz werkt em een aparte voor voor de 5Ghz, in mijn netgear had ik zelfs 3 SSID om mee te werken, maar ook daar geen oplossing in gevonden.
Je laatste opmerking heb ik nog niet gedaan, ga ik proberen.


Heb je tv ontvangers van kpn?


Hi Joep, Jazeker we hebben 3 tv ontvangers van KPN. Deze werken met het draadloze systeem van KPN zelf via het stroomnet.
Met televisie hebben we overigens geen enkel probleem, beneden niet en boven ook niet.


Eigenlijk hebben daar meteen het probleem boven water. De draadloze verbindingsets zijn vaak een ramp voor het hele netwerk. Je zal aan de slag moeten om het goed te krijgen. Begin eens met testen. Alles verwijderen van het modem,  draadloze verbindingsets weg en daarna stap voor stap je netwerk weer opbouwen en goed kijken waar en wanneer het fout gaat. Eén ding weet ik 100% zeker. Het komt door het netwerk na het modem. 


@ Joep, zou je dat kunnen uitleggen?
 

Het zijn namelijk geen echt draadloze systemen maar worden bekabeld aangesloten en gebruiken dan het stroomnet om gegevens door te sturen, dus ik zie niet wat dat op mijn Wifi invloed zou hebben, daarnaast heeft het jaren prima gewerkt en is het probleem pas een paar maanden geleden opgetreden.


Je gebruikt dit soort dingen toch?

 


ja


Draadloze verbindingssets versturen data via het electriciteitsnetwerk.  Dat is daar niet voor geschikt.  De data dient ongehinderd verstuurt te worden.  Dat gebeurt nu niet. Als jij de magnetron aan zet is er een hik in het transport van data waardoor het modem gaat reageren wat gevolgen heeft voor het hele netwerk.  We komen dit soort problemen heel veel tegen. De tv ontvangers bekabeld aansluiten is de beste oplossing.  Je zou het nog via een wifipunt kunnen laten lopen maar ik ben er niet gek op. De enige probleemloze manier om het perfecte netwerk te creëren is bekabelen. Minimaal cat5e kabels en eventuele switches moeten igmp snooping ondersteunen.  


@Joep,

Ik begrijp wat je zegt maar wat heeft dat te maken met het wegvallen van mijn internet verbinding.  Ik gebruik die niet voor mijn internet maar alleen voor TV signaal  naar de 2e verdieping te sturen.

Buiten het feit dat bekabeld geen optie is heeft het tot voor een paar maanden geleden gewoon gewerkt, met dezelfde apparatuur in de omgeving.

Mijn wifi staat uit op de experia box en die is met een ethernet kabel verbonden met mijn TP link wifi punt. Die zorgt voor een prima wifi dekking, alleen valt af en toe (geregeld) het internet weg.
“wel verbonden geen internet”  dat is mijn probleem. 

@ KPN moderator, nu al weer 6 dagen zonder reactie van KPN zelf, zijn ze allemaal met mei vakantie? of is er nog ergens een moderator die het , naar mijn idee, hardware probleem kan oplossen?
 


@ KPN moderator, ondertussen 20 dagen zonder reactie van KPN zelf.

Heel goed, ik ben echt onder de indruk van de hulpvaardigheid en bereidheid van KPN om dit op te lossen.

Wellicht slim om nog meer geld uit te geven voor reclame campagnes voor nieuwe klanten of misschien ook aan je bestaande klanten denken?

Ik ben zeer teleurgesteld in KPN 😞


Wat heb je zelf intussen allemaal gedaan? Ben je gaan testen zonder aangesloten randapparatuur om uit te sluiten dat het probleem niet wordt veroorzaakt door je eigen netwerk? Devolo's kunnen slecht tegen twee dingen en dat is ledverlichting en zonnepanelen.  Je kan ook een wifi monteur laten komen. Wordt het probleem veroorzaakt door iets in je eigen netwerk dan zijn de kosten voor jou. Is het een kpn probleem dan zijn de kosten voor kpn. Misschien is dat een oplossing.  


Hi @Rociunited, mijn excuses. Ik heb dit topic uit het oog verloren. Wat gebeurt er als je WiFi via de Experiabox gebruikt, blijft het dan wel stabiel werken? Dit puur om te testen of het aan de Experiabox ligt of aan de TP-link. 


@ Alex_P Het probleem kwam juist voort uit het feit dat mijn experia box zo slecht, instabiel, werkte.  Omdat ik steeds meer producten aangesloten heb dacht ik om te schakelen naar Wifi 6 en heb ik een Netgear router aangeschaft. 

Helaas bleek het probleem daarmee niet opgelost en heb ik om alles te voorkomen deze nog maar eens vervangen voor de TP link.

Voordat ik ik me ergens meld probeer ik  eerst zelf een oplossing te vinden, maar is me nu helaas niet gelukt.

Vandaar dat ik wel durf te zeggen dat het niet aan de TP link ligt.


Ik zie wederom geen gekke dingen in je netwerk. Ik ga dit nog even neerleggen bij onze technische mensen, en anders gaan we alsnog je modem omruilen.

Ik kom hierop terug. 


@Alex_P  Thnx, ik wacht af


In dit topic allemaal problemen.  Ik vraag om de Devolo's te verwijderen en net schrijft de topicstarter dat sinds het verwijderen van de Devolo's alles rustig werkt. En zo zijn er nog tientallen. Ik wilde het je toch even laten weten.


@ joep, ik ga het proberen