Skip to main content

Sinds een aantal weken weken heb ik last van zeer onregelmatig internet. Op meerdere momenten van de dag kan het internet wegvallen met een melding op de diverse apparaten “verbonden zonder internet”

Via bekabeld netwerk kan ik op mijn computer gewoon op internet. 

Ik heb het volgende al geprobeerd/gedaan

  • eerst dacht ik aan teveel apparaten op de experiabox
  • Daarom heb ik de wifi uitgeschakeld op de experiabox en er een netgear router achter gezet die alleen de wifi verzorgd.
  • Ook bij dit apparaat na even te gebruiken met 3 verschillende netwerken weer dezelfde problemen.
  • Om uit te schakelen dat daar iets fout gaat nu een TP link router geplaatst die het een week probleemloos gedaan heeft, maar helaas ondertussen weer dezelfde problemen. 
  • Alles natuurlijk ook al diverse malen gereset, stekker eruit etc etc
  • Kabels goed aandrukken;
  • Online hulpmiddel/debugtool doorlopen; die geeft ook geen problemen.
  • Gezocht op storingen/werkzaamheden in mijn wijk, geen issues
  • Omdat de bekabelde internet wel gewoon blijft werken kan een defecte kabel uitgesloten worden naar mijn idee.
  • We hebben een glasvezel aansluiting

Ik heb zelf geen idee waar het aan kan liggen of wat ik nog kan proberen, dus hoop dat iemand een oplossing weet.

Ik zie graag jullie reactie tegemoet, alvast dank daarvoor

Heeft het verwijderen van de DVS verbetering opgeleverd? Mocht je het al hebben kunnen testen. 


@ alex, in het weekend getest, maar helaas geen verandering.
Om eerlijk te zijn was ik ook wel wat sceptisch hierover het heeft immers altijd goed gegaan en ik gebruik deze alleen voor TV signaal.


@Rociunited, laten we de modem maar omruilen.

Ik heb het voor je bij onderstaand punt gedaan, dit kan aanstaande maandag vanaf 15 uur. Je krijgt hier ook een bericht van. Neem wel de oude modem mee in een doosje om het om te ruilen. 

 


@ Alex, top dank je wel. Laten we hopen dat het daarmee opgelost is.
Als het is omgeruild zal ik op dit forum/bericht geven of het is opgelost. 


@ Alex, top dank je wel. Laten we hopen dat het daarmee opgelost is.
Als het is omgeruild zal ik op dit forum/bericht geven of het is opgelost. 

Graag! 


ondertussen het nieuwe modem ruim 10 dagen in gebruik en tot op heden geen problemen meer. Het lijkt er dus toch gewoon op dat het modem de ptoblemen veroorzaakte.

Bij deze sluit ik dan ook dit verhaal.


Fijn om te lezen @Rociunited