Skip to main content

Morgen gaat mijn nieuwe abbonement in. 

Ik ben van ziggo naar kpn gegaan... nu ben ik al wat voorbereidingen aan het treffen...maar vraag mij meteen af hoe ik dit aan moet sluiten? Gewoon rood op rood en blauw op blauw en dan de utp kabel verbinden met de xperia box?

Hallo @Wiebe#35 , bij je installatiepakket heb je o.a. een aansluitdoosje gekregen, waarbij je aan de ene kant de blauwe en de rode draad aansluit en die weer aansluit op de A en de B  op de onderste foto.

Aan de andere kant van het doosje sluit je de DSL-kabel aan en het andere eind van de DSL-kabel op de DSL-poort van het modem.

Een DSL-kabel is iets anders dan een UTP-kabel, 

Een DSL-kabel heeft een RJ11-aansluiting, die kleiner is dan een RJ45-aansluiting op een UTP-kabel.

 


Bedankt voor je berichtje JanD.

Helaas nog geen verbetering. Ik krijg nu wel wifi.. alleen hij geeft aan "verbonden, geen internet"

Interactieve televisie werkt nu ook nog niet:(

Signaal vanaf de isra1 lijkt nog niet goed te werken dan?


Hi @Wiebe#35, welkom hier. 

Zo te lezen heb je helemaal geen diensten. 

Mag ik meekijken? Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 


Hi @Wiebe#35, welkom hier. 

Zo te lezen heb je helemaal geen diensten. 

Mag ik meekijken? Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Ik heb mijn gegevens aangevuld.


admin: foto wifi gegevens verwijderd


@Wiebe#35 Zo te zien is alles correct door jou aangesloten. Ik begrijp dat de lampjes op de v12 niet gaan branden? Je kunt nog een andere combinatie kleuren proberen. Kan zijn dat er op een ander aderpaar is geleverd.

Mocht dit ook niet werken dan zit er weinig anders op dan een installatie monteur in te plannen. Kun je in dat geval een aantal datums en dagdelen noemen waarop jij een monteur kunt ontvangen? (liefst meerdere dagen)


@Wiebe#35 Zo te zien is alles correct door jou aangesloten. Ik begrijp dat de lampjes op de v12 niet gaan branden? Je kunt nog een andere combinatie kleuren proberen. Kan zijn dat er op een ander aderpaar is geleverd.

Mocht dit ook niet werken dan zit er weinig anders op dan een installatie monteur in te plannen. Kun je in dat geval een aantal datums en dagdelen noemen waarop jij een monteur kunt ontvangen? (liefst meerdere dagen)

Zal morgen nog eens proberen... heeft het direct contact als je de draden aansluit of heeft zoiets tijd nodig. Bedankt voor je informatie alvast.


@Wiebe#35 Zo te zien is alles correct door jou aangesloten. Ik begrijp dat de lampjes op de v12 niet gaan branden? Je kunt nog een andere combinatie kleuren proberen. Kan zijn dat er op een ander aderpaar is geleverd.

Mocht dit ook niet werken dan zit er weinig anders op dan een installatie monteur in te plannen. Kun je in dat geval een aantal datums en dagdelen noemen waarop jij een monteur kunt ontvangen? (liefst meerdere dagen)

Het lampje van power en wifi branden continu en het lampje van internet knipperd. Ik krijg ook wel wifi verbinding op.mijn telefoon maar dan staat er..verbonden geen internet

 

 


Als je een nieuwe combinatie probeert. Laat het modem daar dan minsten 10 minuten op aangesloten. Blijft de status ongewijzigd kun je er van uit gaan dat die combi ook niet werkt. 


Succes morgen! En laat het weten als het niet werkt.


Succes morgen! En laat het weten als het niet werkt.

Komt goed, je hoort van me


Succes morgen! En laat het weten als het niet werkt.

Komt goed, je hoort van me

Een paar combinaties geprobeerd...helaas zonder resultaat. 

Moet maar een monteur langskomen.

Dinsdag 5 januari, woensdag 6 januari, donderdag 7 januari, vrijdag 8 januari?


Ik heb een monteur ingepland op de eerst volgende mogelijkheid: 8 januari tussen 8.00 en 10.00 uur. Mocht dit niet uitkomen, dan kunnen we de afspraak naar een later moment verplaatsen. Laat je het dan weten?


Ik heb een monteur ingepland op de eerst volgende mogelijkheid: 8 januari tussen 8.00 en 10.00 uur. Mocht dit niet uitkomen, dan kunnen we de afspraak naar een later moment verplaatsen. Laat je het dan weten?

Ja dit is prima.. bedankt voor de snelle reactie!


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust.


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust.

monteur is inmiddels langsgeweest. Er was geen signaal dus dat heeft hij opgelost. Alles werkt nu!


Fijn dat het gelukt is. Dank voor de update.