Skip to main content

NU we steeds meer thuis werken ervaren we wifi problemen met onze Experia box v8. Als ik de wifi manager test doe, verlies ik contact met het modem ( = het probleem) zodat ik geen resultaten kan (laten) zien. Wat moet ik doen om de situatie te verbeteren?

een wifiversterker biedt onvoldoende soulaas - werken die nieuw super wifi punten samen met de Experia v8?  

Alvast dank voor jullie reactie. Sjoerd plantenga

 

De super wifi's doen niets meer of minder dan de bekabelde uitvoering.  Welke WiFi versterker heb je nu? Welke problemen ervaar je? Wat hangt er allemaal aan de experiabox? Gebruik je draadloze verbindingssets toevallig?


ik heb een TP link extender in gebruik die soms lijkt  te helpen en soms niet. De experia staat op de begane grond. Op de 1e verdieping is de Wifi slecht (betekent: regelmatig opnieuw verbinding maken) en op zolder verlies ik contact, zoals aangegeven. 

We gebruiken 2 mobiele telefoontoestellen, 1 PC en een TV - lijkt me niet veel voor de experiabox? 


De tp link extender is toch geen ding wat via het electriciteitsnetwerk data verstuurd mag ik hopen?


nee, een wifi versterker is het doel.

 


De Wi-Fi manager moet je zorgvuldig doen en zorg ervoor dat je de verbinding niet verliest. Als je op de 1ste verdieping een snelheid van 15 dan heb je op de tweede etage niets meer te zoeken.  Dan stel je em opnieuw in en vul je in dat je maar 1 verdiepingen hebt. Je moet em een beetje in de maling nemen zeg maar. Op het punt dat je ruim onder de 20Mbt zit blijf je staan en wacht je op de uitkomst.  De uitkomst is dan bijna altijd dat je de experia wifi's krijgt of gratis een monteur.  Overigens moeten de experia wifi's bekabeld aan de experiabox hangen.  Wil je dat niet dan zal je moeten investeren in de super wifi's. 


dank je - daarmee kan ik verder denk ik! groeten, sjoerd


Laat je even weten hoe het afloopt?


Hoi @plantenga en welkom hier op het KPN Forum :)

Allereerst excuses voor de late reactie. Het is momenteel erg druk en ik was daardoor niet eerder in de gelegenheid om je bericht te beantwoorden. Gelukkig zie ik dat @Joep1965 je al aardig op weg heeft geholpen en je van goede tips heeft voorzien! Is het uiteindelijk nog gelukt met de Wi-Fi Manager? Mocht ik ergens nog iets voor je kunnen betekenen dan hoor ik dat natuurlijk graag.


Hoi @plantenga , is het allemaal nog gelukt of kunnen wij je nog ergens mee helpen?


Ik heb inmiddels het setje experia WIFIs binnen en de installatie voorbereid. Dat karweitje staat voor morgen op het programma - Daarna laat ik wat van mij horen! 

groeten, Sjoerd  


Vanochtend de Experia Wifi's geinstalleerd en ben daarmee zeeeer tevreden. Ik had op de eerste verdieping 12 Mb en op de 2e verdieping zga geen signaal en de meting gaf  nu op beide plekken 39 Mb aan.  Een kanaalwissel leverde minder signaal op zodat ik het hierbij houd! 

Dank KPN voor deze service!

 

Sjoerd

NB1: het duurde even voordat ik door had dat je op de ring met GO erin moest klikken om de meting te starten. Vooral omdat dat plaatje al dynamisch is denk je dat de meting al loopt...althans dat deed ik.   

NB2: Mij wordt aangeraden de App te downloaden maar die gaat uit van nieuwere modems dan mijn v8. Daar zit nog wel een verbeterpuntje in de procedure!  


Hoi @plantenga en bedankt voor de terugkoppeling! Mooi om te lezen dat de KPN Experia Wi-Fi voor de nodige verbetering heeft gezorgd, heel erg graag gedaan 🙂 Je feedback neem ik uiteraard mee. Mocht je ons in de toekomst nog eens nodig hebben, laat het dan vooral weten!


Reageer