Skip to main content

Beste,

afgelopen woensdag heb ik 3 nieuwe experia wifi gekregen en gekoppeld aan mijn experia v10. Na installatie via de kpn thuis app,(gekoppeld en werkend) gaf deze aan dat de experia WiFi aan het updaten was … sindsdien was mijn SSID verdwenen. Klantenservice gebeld en na 1,5 uur aan de tel een nieuwe experia box besteld. Deze afgelopen vrijdag ontvangen (experia box V10a) en aangesloten. Maar nu krijg ik mijn 4 dagen oude experia WiFi kastjes niet gekoppeld aan mijn nieuwe modem. Ze zijn nu al sinds vrijdag aan knipperen (alleen groene linkse) en doen verder niets. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen ??

 

alvast bedankt voor de hulp

 

joost van Boxtel 

Hallo @JoostvanBoxtel,

Vervelend dat het niet werkt, heb je al geprobeerd om de experia wifi een harde reset te geven? Dit doe je door de resetknop op de achterkant in te drukken totdat je 3 rode en 1 blauw lampje ziet. Het kan zijn dat het communiceren met de nieuwe experiabox even niet helemaal goed gaat. 


Hoi @ChrisWissink 

 

bedankt voor je reactie! De kastjes zijn al ongeveer 20000000 x gereset !! De lampjes die jij noemt verschijnen niet! In volgorde knipperen tegelijk 1e groen 2e blauw 3e groen en 4e groen … dit 4 maal dan start kastje opnieuw op en blijft het 1e lampje groen knipperen (power) 

 

ik heb hier echt hulp bij nodig want ben op het moment in staat om bij kpn weg te gaan! Ben al 3 maanden bezig met klantenservice en technisch personeel van kpn en nog steeds geen oplossing!

Ter aanvulling: 1e drie kastjes op v10 geprobeerd werkt niet ! 3 nieuwe kastjes gekregen op v10 toen viel ssid weg! Nu die kastjes geprobeerd op nieuwe v10a niet koppelbaar. 2 nieuwe kastjes gekregen bij de v10a ook niet koppelbaar!! 

groet

 

joost van Boxtel 


Toch wel heel bijzonder dit. Is iedere experia wifi met een eigen kabel verbonden aan de experiabox? Of zit er ergens een switch?


Resetten houd in dat je de reset knop achterop minimaal 15 seconden vast moet houden. Houd u ze ook zo lang vast?

En heeft u al wel eens een nieuwe kabel geprobeerd? Versterker met deze nieuwe kabel rechtstreeks aan de Experiabox zonder er verder iets tussen.


@Joep1965  alle kastjes zitten direct op de v10a verbonden! 
 

@Nick83  de reset duurt inderdaad vrij lang voordat je ziet dat het kastje iets doet… dus ja ik kom wel aan die 15 seconden. V10a staat in de meterkast. Ook geprobeerd met de meegeleverde korte utp kabel in de box. Geen resultaat!

 


Ok. Als de versterkers aangesloten zijn, lukt het u dan om in te loggen op http://192.168.2.150?


@Nick83 nee ik zie als ik inlog op de v10a alle verbonden apparaten maar zoals gezegd niet de experia wifi !! Dat zijn ook de enige apparaten die via utp zijn aangesloten !! Op het moment dat ik experia wifi eraf haal en de kabel in bijv tv ontvanger steek dan zie ik deze wel verschijnen in de router


Dan denk ik dat een KPN medewerker hier misschien maar ff op moet reageren.


@Nick83  nix ten nadele van jullie want jullie proberen me met al jullie kennis ook te helpen maar daar had ik wel op gehoopt !!

 


Die medewerker gaat zeker reageren. Doorgaans binnen 48 uur na het plaatsen van je eerste bericht.


@Joep1965  ik hoop het zo want ik ben het echtbeu !!


Hoi @JoostvanBoxtel. Welkom op het KPN Forum. Allereerst excuses voor mijn late reactie, het is op dit moment erg druk op het KPN Forum. Wat vervelend dat je de Experia WiFi's niet gekoppeld krijgt aan jouw ExperiaBox. We adviseren altijd aan om na een modem omruil de Experia Wifi te resetten, maar ik begrijp uit het verhaal hierboven dat dit het probleem bij jou niet heeft verholpen. Als het eerste lampje (power) groen knippert, dan is de Experia WiFi aan het opstarten. Het tweede blauwe lampje (wifi) betekend dat de Experia Wifi correct is verbonden met de Experiabox en een IP-adres heeft gekregen. Zou je jou naam, postcode, huisnummer en klantnummer achter willen laten op het KPN Forum profiel? Dan zoek ik voor je uit hoe we dit probleem kunnen verhelpen. 


Hoi @JoostvanBoxtel. Welkom op het KPN Forum. Allereerst excuses voor mijn late reactie, het is op dit moment erg druk op het KPN Forum. Wat vervelend dat je de Experia WiFi's niet gekoppeld krijgt aan jouw ExperiaBox. We adviseren altijd aan om na een modem omruil de Experia Wifi te resetten, maar ik begrijp uit het verhaal hierboven dat dit het probleem bij jou niet heeft verholpen. Als het eerste lampje (power) groen knippert, dan is de Experia WiFi aan het opstarten. Het tweede blauwe lampje (wifi) betekend dat de Experia Wifi correct is verbonden met de Experiabox en een IP-adres heeft gekregen. Zou je jou naam, postcode, huisnummer en klantnummer achter willen laten op het KPN Forum profiel? Dan zoek ik voor je uit hoe we dit probleem kunnen verhelpen. 

Ik heb niets meer van je gehoord, dus ik ga er vanuit dat je via een andere weg het probleem is verholpen. Als we toch nog iets voor jou kunnen doen, dan horen we dat graag van je!


Reageer