Skip to main content

Goedemorgen,

ik heb een KPN  Box 12 modem icm twee Exsperia wifi punten. ( zwarte kastjes)

Bij het toevoegen van de twee Exsperia punten  krijg ik een netwerk te zien, namelijk die van de KPN box.

ik kan de twee niet onafhankelijk benaderen en daar bij is de snelheid niet wat het moet zijn.

ik heb al van alles geprobeerd, alles gereset de Box en Experia punten maar geen resultaat.

De KPN BOX 12 geeft de twee Experia punten ook nog eens een nieuw ip adres.

 

weet iemand hier raad mee? en is het toch raadzaam om de punten om te ruilen voor de super wifi punten?

 alvast dank!

 

De Experia Wifi's een volledig harde reset naar fabrieksinstellingen geven en vervolgens de installatiestappen doorlopen zou voldoende moeten zijn.

De v12 geeft ip-adressen uit dus dat het wellicht andere zijn dan eerst is heel goed mogelijk.

Vervangen door SuperWifi's zou ik voorlopig nog even niet doen. eerst kijken of dit werkt voordat je geld uitgeeft en erachter komt dat het niet beter is geworden..


Beste SledgehammerNL,

Dank voor het meedenken, heb ik reeds geprobeerd, een harde reset uitgevoerd op alle apparaten.

Toen hele proces opnieuw doorlopen maar geen resultaat.

Steeds opnieuw worden de gegevens van de V12 overgenomen.

Als ik in de V12  inlog zie ik wel de Experia Wifi's  in de overzicht staan.

 

nog meer opties?

 

alvast dank,

 

 


Je kunt de Experia WiFi's inderdaad niet apart benaderen. Ze werken samen en creëren 1 WiFi netwerk. De SuperWiFi's doen precies hetzelfde, dus ik snap niet waarom u over de SuperWiFi's begint.


Hi Nick83,

dat is vreemd, klantenservice heeft mij verteld dat ik wel de twee wifi punten in mijn netwerk moet zien..!  het zijn ook twee acces points ieder met zijn eigen naam.. of zie ik dat verkeerd.

Ten tweede als ik een halve meter van een van die wifi punten sta komt ik niet hoger dan 50mb.

 

 


Beste SledgehammerNL,

Dank voor het meedenken, heb ik reeds geprobeerd, een harde reset uitgevoerd op alle apparaten.

Toen hele proces opnieuw doorlopen maar geen resultaat.

Steeds opnieuw worden de gegevens van de V12 overgenomen.

Als ik in de V12  inlog zie ik wel de Experia Wifi's  in de overzicht staan.

 

nog meer opties?

 

alvast dank,

 

 

Maar dan werkt het precies zoals het zou moeten..

 


Hi Nick83,

dat is vreemd, klantenservice heeft mij verteld dat ik wel de twee wifi punten in mijn netwerk moet zien..!  het zijn ook twee acces points ieder met zijn eigen naam.. of zie ik dat verkeerd.

Ten tweede als ik een halve meter van een van die wifi punten sta komt ik niet hoger dan 50mb.

 

 

Nee hoor, je ziet juist één netwerk en zo hoort het ook. Je device (bijvoorbeeld telefoon) schakelt dan van het ene punt automatisch over naar het andere. Ik heb hier totaal 4 punten die de wifi verzorgen met één netwerknaam. Het ‘zien’ van de wifi punten is alleen als je inlogt op de V12. Wellicht dat ze bedoelen dat je met bijvoorbeeld een wifi-scanner verschillende grafiekjes van alle ‘uitzendpunten’ ziet. Maar dat is wat anders. 

 

Het tweede punt is een andere. Welke snelheid heeft jouw abonnement? 


Je kunt ook inloggen.op de Experia WiFi's. Vaak via http://192.168.2.150. Dan zie je zo'n soort overzichtje: 

In dit plaatje staan SuperWiFi's, maar dat maakt geen bal uit.


Ok dus ik zie één  dat is prima, dan werkt dit wel zoals het zou moeten werken.

tweede punt de snelheid:

Als ik in de app de wifi manager inschakel en meet wat mijn internetsnelheid dan zit ik dus een halve meter van de Experia punt vandaan leest hij  50MB.

de app vraagt ik kijk naar je abo, snelheid enz..  dus wij gaan deze voor je optimaliseren.

Ik geef akkoord dan restart mijn mijn V12  en dan heb ik 190MB snelheid!, maar na een werkdag daalt deze weer naar de 50MB.

Dus stap twee inloggen op de wifi punten.

ik  login in mijn modem en kijk welke ip adressen deze  aangeeft  bij de wifi punten.

onder de wifi punten zit een web paswoord die je er bij moet gebruiken, helaas werkt deze niet en ik kom er niet in. ik heb alle  wachtwoorden uitgeprobeerd maar geen resultaat.

ik heb werkelijk geen idee waarom de snelheid na een dag naar 50MB gaat !

 

iemand nog een iddei?

 

 

 

 

 


Ik laat hem even over aan bijvoorbeeld @Nick83 Ik heb zelf geen KPN-apparatuur dus qua afstellingen, beheer etc. kan ik je helaas niet helpen.


Beste SledgehammerNL,

 

Dank voor het meedenken:wink: .

Ik ben geen techneut  maar denk zeker dat hier iets niet pluis is…

 

 


De Wi-Fi op de box 12 is wel uit?


Hi Joep 1965,

ja klopt, deze wordt overgenomen door de wifi punten. ( zodra je die koppelt schakelt  de wifi op de V12 uit)

internet gaat via wifi, tv gaat via  de kabel.

Internet via de kabel wel 200MB

De Tv geeft geen problemen.

 

 

 

 


Ik zou helemaal opnieuw beginnen.  Alles van de Box 12 verwijderen en resetten. 1 voor 1 experia wifi's aansluiten en resetten en dan de volgende na een minuut of 10.


Hi Joep 1965,

zal het morgen weer proberen, anders gaan deze retour voor een andere set.

 

Dank,

 

 


Goedemorgen,

IK heb alle stappen doorlopen en alles opnieuw aangesloten.

het lijkt nu goed te gaan! laten we kijken of dit ook zo blijft.

dank allen voor het meedenken.