Skip to main content

Weet iemand of het mogelijk is om de kpn Experia WiFi aan te sluiten op een Fritz box ipv een Experiabox?

en zo ja, werkt het aansluiten precies hetzelfde volgens handleiding ?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

 

Je kunt de Experia WiFi's wel op een FRITZ!Box aansluiten, maar er zijn wel de onderstaande beperkingen:

1) Je moet de Experia WiFi's handmatig configureren.

2) De Experia WiFi's vormen geen "Mesh" systeem samen met de FRITZ!Box.


Bedankt voor je snelle reactie wjb.

Ik was er al bang voor. Kan ik deze handmatige configuratie ergens vinden? Of is er een beter alternatief?

Ik heb gelijk 2 andere vragen; 

Kan het kloppen dat je niet de maximale WiFi snelheid haalt via Experia WiFi of KPN versterker(bedraad) dan dat je bijvoorbeeld bij de Experiabox staat? 

En wat zouden jullie adviseren om aan te sluiten voor een perfect WiFi signaal en een maximale snelheid.

2 Experia WiFi of 2 KPN versterker? (Beide bedraad)

Alvast bedankt voor de hulp!


 


De snelheid zou niet uit moeten maken. Ik heb ze achter een pfsense router zitten. Dat werkt gewoon. Je moet inloggen op de router, fritzbox dus. Daar kan je zien welk ip de Experia WiFi's krijgen. Op dat ip kan je vervolgens inloggen om de WiFi netwerknaam en wachtwoord in te stellen. 

Verder hoef je niets in te stellen.


2 Experia WiFi of 2 KPN versterker? (Beide bedraad)

Wat bedoel je met "KPN versterker"? SuperWifi's? 


Oké bedankt Nick. Dan weet ik dat ik de huidige versterkers in de toekomst ook kan gebruiken. 

Momenteel heb ik een Experiabox v10 in de meterkast , daar meet ik een snelheid van 120mbps en als ik boven bij de Experia WiFi sta dan meet ik een snelheid van 70 mbps. ( is bedraad aangesloten op de Experiabox. 
Dus was even benieuwd of dat kan kloppen. 

Zelf heb ik een Experia WiFi maar hoorde dat ze ook vaak kpn versterkers adviseren (dat zijn nog die oude witte)

https://www.kpn.com/internet/wifi-versterker/handleidingen.htm#!/device/kpn/wifi-versterker

Daarom even benieuwd naar jullie mening. Wat is beter en welke zouden jullie aanschaffen 

 

 


Ik heb net (18-6-2021) KPN aan de telefoon gehad. Na interne navraag door de medewerker is nu aangegeven dat de (zwarte bedrade)   KPN Experia WiFi boxen niet meer achter een Fritz!box 7583 gehangen kunnen worden. 
Hebben jullie ook deze ervaring?

 

Ik zou over willen stappen op de Fritz!box 7583 maar heb 4 experia WiFi punten in gebruik. 
Het systeem werkt goed ik zou het graag behouden.  
Ik wil voornamelijk overstappen om een betere beveiliging te hebben en gemakkelijker een VPN verbinding te gebruiken.


Ik heb net (18-6-2021) KPN aan de telefoon gehad. Na interne navraag door de medewerker is nu aangegeven dat de (zwarte bedrade)   KPN Experia WiFi boxen niet meer achter een Fritz!box 7583 gehangen kunnen worden.

Onzin. Kan gewoon.

Ik wil voornamelijk overstappen om een betere beveiliging te hebben

Die beveiliging van een fritzbox is niet beter.

en gemakkelijker een VPN verbinding te gebruiken.

Hoe had is zich dit voorgesteld? Werkt VPN nu niet dan?


Heb hier de 7581 op glas draaien met 3x de zwarte Experia bedraad aangesloten. Kwestie van 1 exemplaar aansluiten, inloggen, SSID en wachtwoord instellen en gaan. Elke volgende Experia Wifi die je aansluit zal automatisch toegevoegd worden aan het “Experianetwerk”