Skip to main content

Vorige week is bij ons de Experia Box V10A geïnstalleerd en daar zijn we super blij mee! En vandaag 2 Experia WiFi's van een collega gekregen. So far, so good.

 

Een van de twee heb ik in de slaapkamer op de 1e verdieping geïnstalleerd, dat wil zeggen stekker in het stopcontact en netwerkkabel in het putje in de muur. Verbinding loopt vanaf daar naar de Experia Box V10a in de meterkast.

 

Op de Experia Wifi staan alle lampjes op groen, echter lukt het me niet om te verbinden. Wie kan mij helpen met de oplossing?

 

Hoi Cees, de experia wifi's zijn dus bekabeld met de v10A. Wat gaat er precies mis? heb je de experia wifi's wel gereset?


Dank voor je reactie Joep. En het klopt dat de Experia Wifi's bekabeld zijn met de V10A. Ik heb nog geen reset oid uitgevoerd.

 

Weet jij hoe dit moet en kan dit ook de reden zijn dat mn telefoon aangeeft dat het IP adres niet kan worden opgehaald?  Lampjes op de Experia Wifi's staan nog steeds op groen en verschijnen naast de V10A op de lijst met netwerken.


Het lijkt er op dat je twee netwerken naast elkaar hebt. De experia hebben waarschijnlijk nog de ssid van de vorige eigenaar. Wil je 1 experia wifi los halen van het modem en de andere resetten met het resetknopje.  Het knopje ingedrukt houden tot de experia wifi opnieuw opstart.  Daarna laat je em een minuut of 10 staan. Daarna sluit je nummer 2 aan en reset je op dezelfde manier. Laat even weten of het lukt.


Een van de twee heb ik in de slaapkamer op de 1e verdieping geïnstalleerd, dat wil zeggen stekker in het stopcontact en netwerkkabel in het putje in de muur. Verbinding loopt vanaf daar naar de Experia Box V10a in de meterkast.

En de kabel zit in de meterkast ook op de v10a aangesloten? 


klopt, weliswaar via een switch maar dat is vanwege ruimte gebrek

 


Dat hoeft geen probleem te zijn. Probeer te resetten zoals ik eerder aangaf.


Inmiddels beide Wifi's een aantal keren vanmiddag gereset en opnieuw laten opstarten, helaas zonder succes. En gedurende de middag is het signaal naar de tv in de woonkamer er ook mee opgehouden, zgn foutcode 143, geen connectie met IP adres. Als gevolg hiervan ook de V10A een aantal keer opnieuw gestart (incl. reset). Bijzondere is wel dat de tv het op zolder nog steeds, evenals het internet via de kabel uit de muur. Enig idee waar dit nu door komt? We hebben bewust alleen maar KPN spullen in huist gehaald..

 


Wat is het merk en type van die switch? Is de haperende tv ontvanger misschien via die switch aangesloten? 


Switch is van Netgear (via de KPN webshop besteld) en beide kabels gaan inderdaad via de Switch naar boven. Ik zou ze eens kunnen wisselen

 

 


Verklaart alleen nog niet waarom mn tv nu ook geen verbinding meer kan maken

 


Switch is van Netgear (via de KPN webshop besteld) en beide kabels gaan inderdaad via de Switch naar boven. Ik zou ze eens kunnen wisselen

Deze?

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=129

Die zou goed moeten zijn. 


Yes, dat is hem. Inmiddels alles werkend. De kabel tussen de V10A en de switch bleek de boosdoener. Met een nieuwe kabel functioneert alles weer naar behoren. Dank voor al het meedenken!