Skip to main content

Goedenavond

Ik heb sinds zaterdag een experia wifi kastje laten installeren door een monteur van kpn omdat de wifi bereik van de experia box V10 slecht was naar de eerste verdieping en de zolder.

Monteur bereik getest verbinding getest ook op mijn telefoon en alles was goed en werkte perfect, sinds maandag deed de wifi raar.

In de huiskamer niks aan de hand maar op de eerste verdieping en zolder geen verbinding meer, wifi valt weg.

Als ik de wifi instellingen op mijn iphone bekijk zie ik dat het bereik perfect is en als ik dan op de modemnaam druk om verbinding te maken geeft het aan dat verbinding niet mogelijk is terwijl het aangeeft dat de wifi bereik perfect is(3 wifi streepjes zichtbaar)

De ene keer werkt het dan weer wel in de slaapkamer en dan weer niet en zo gaat dit om de minuut letterlijk.

Dan lukt het me niet om te verbinden binnen 10 minuten en na de 10 minuten ineens wel en dan heb ik perfecte verbinding, en dan na 20 seconden valt het ineens weer weg.

Het erop en eraf erop en eraf om gek van te worden.

Weet iemand waar dit aan ligt?

Is de experia wifi kastje misschien defect?

Hoeveel experia wifi's heb je?


Ik heb er 1 staan in de huiskamer.

Het gekke is dat het nu ook gebeurt wanneer ik maar 2 meter van het experia wifi kastje ben, ook dan verbreekt de verbinding en dan moet ik  in de mijn netwerken wifi instellingen van mijn iphone op mijn netwerknaam drukken dan maakt het weer verbinding en werkt het, en later weer eraf.

De lampjes branden allemaal.


Sorry ik bedoel niet 2 meter maar 8 meter ongeveer, en dan loop ik van huiskamer naar de openkeuken.

Ik had beneden veeeeel beter wifi zonder de experia wifi kastje.

Toen hadden we alleen op zolder heen wifi.

Nu met het kastje hebben bijna nergens meer wifi.


Ok je heb dus 1 kleine vierkant kastje gehad en die staat in de woonkamer. Die is met een kabel aangesloten op het modem? Klopt dat?


Het is idd aangesloten aan de modem met kabel, had monteur gedaan.


Hoi @MKain, welkom!

Wat gek dat je verbinding met de Experia WiFi steeds wegvalt. Ik zie dat Joep al met je mee gedacht heeft. Hoe staat het er in de tussentijd voor? Hier staan tips voor de WiFi versterkers en ook onze WiFi manager, die je helpt om de verbinding zo optimaal mogelijk in te stellen. Ik raad je aan om die eens te doorlopen, als je 'm nog niet geprobeerd hebt. Laat het gerust weten als ik je hiermee kan helpen.


Hoi Alexandra

 

Dank je voor je bericht.

Het is nu opgelost, we brengen de Experia Wifi terug naar KPN, we hebben nu de super wifi van KPN die twee witte ronde schijven zeg maar geinstalleerd en alles is perfect nu.

Dus deze topic kan afgesloten worden😁😁😁 ben erg blij nu.

Iedereen bedankt voor het meedenken!!!

Fijne dag noga allen.


@MKain Fijn om te horen! Dat je er blij mee bent is belangrijk 🙂 je weet ons hier te vinden als we iets voor je kunnen doen.