Skip to main content

Ik heb 2 experia wifi punten bedraad aangesloten. 1 in de woonkamer en de ander in een werkkamer op de 1e verdieping.

 

de experia wifi in de woonkamer valt weg al geeft deze bijna altijd 3 streepjes WiFi, de daadwerkelijke internetsnelheden zijn regelmatig (10-takken) keren per dag erg laag. 
 

heb al meerdere malen wifi manager uitgevoerd maar zonder resultaat. En als ik de experia wifi woonkamer omruil met dienblad de werkkamer verplaatst het probleem van de woonkamer naar de 1e verdieping.

 

hoe kan ik dit oplossen? 
 

 

Welke type modem heb je?


V10 volgens mij.

 

tot 2 weken terug had ik geen problemen met beide experia wifi boxen.

En als ik de “woonkamer” en de “werkkamer” experia wifi omdraai verplaatst het probleem van de woonkamer naar de werkkamer. Daarmee verdenk ik dat het iets is met de Experia wifi “woonkamer”


Ik heb een Experia modem V12 trouwens.


En de wifi op de 12 is uit?


Het wifi signaal uit de modem is “hidden” maar zendt volgens mij nog wel uit. Hoe kan ik dat uitzetten vanuit het modem? Dan kan ik kijken of dat helpt.

 

het rare vind ik nog steeds dat ik met experia wifi kastje “woonkamer” ik een issue heb maar als ik het experia kastje “werkkamer” op dezelfde plek zet dat ik geen issue heb.


Ik denk dat je opnieuw moet beginnen.  De Wi-Fi op de 12 kan je uitzetten door het wifiknopje 10sec in te drukken. Daarna zou ik de experia wifi's een harde reset geven.


Heb de modem wifi uitgezet en de experia wifi hard reset gegeven. Jammer genoeg nog steeds hetzelfde issue.

 

als ik naast de experia wifi ga zitten haal ik normale snelheden 119 down/141up (heb een glasvezel 100/100 abonnement). Ga ik echter 6 meter verderop aan de keukentafel zitten dan verbind mijn telefoon niet met het wifi netwerk lijkt het.


enig advies? Heel frustrerend om zo met thuiswerken steeds problemen te hebben..

 


@Joep1965 ben je trouwen een medewerker van KPN? Of een welwillende bezoeker die meedenkt?


Op het forum helpen klanten elkaar en springt de moderator bij als we er niet uit komen.  Als je dat niet prettig vind kan je beter bellen of chatten. Maar er is hier veel meer kennis en ervaring dan bij de telefonische klantenservice helaas.  Aan jou de keus:wink:


@Joep1965 nee geen probleem hoor. Ik vind het fijn om hulp te krijgen. Vroeg me alleen af of dit vanuit een KPN medewerker gedaan werd aangezien ik het nogal lastig vind om vos de website met KPN zelf in contact te komen.

 

ik blijf uitkomen bij FAQ’s of dit forum. Vooralsnog heb ik geen chat/service telefoon kunnen vinden. Zal vanavond eens beter zoeken...


 


Echt bijzonder dit.  Is dat met alle mobiele apparaten zo?


Met telefoon en iPad wel. Als ik op +/- 8m van de experia wifi (bedraad) sta dan heb ik deze waardes.

 

heb inmiddels kon service gesproken en we gaan het met een nieuw kastje proberen op te lossen.

 

dank voor de hulp tot zover!


Laat even weten hoe het afloopt.  Ben benieuwd. 


@Joep1965 gisteren een nieuw experia wifi kastje gekregen en geïnstalleerd en de problemen zijn verdwenen. Nu weer gewoon stabiel internet op 10m afstand van het kastje in de woonkamer.

 


Top!! Fijn dat het opgelost is.