Skip to main content

Na het opnieuw inrichten van de electrische bekabeling in een kamer maakte één van mijn twee experia wifi versterkers geen onderdeel meer uit van het grotere wifi netwerk, waarna ik deze gereset heb naar fabrieksinstellingen (reset knop lang ingedrukt).

Nu probeer ik de instellingen weer zo te maken dat deze weer onderdeel wordt van het wifi netwerk, echter kom ik er niet meer in. Het standaardwachtwoord werkt prima, maar als ik daarna een nieuw wachtwoord moet kiezen accepteert deze geen enkele combinatie. Combinaties die zouden moeten werken worden alsnog afgedaan met een melding over complexiteit alsmede ‘het nieuwe wachtwoord mag niet hetzelfde zijn als het standaard wachtwoord’

Alle geprobeerde nieuwe combinaties lijken echter in geen geval op het standaard wachtwoord en zijn willekeurige tekenreeksen die voldoen aan de complexiteitseisen.

Ik ben om het wachtwoord te resetten verbonden geweest met zowel het versterknetwerk met BWA-SSID, als via het grotere wifi thuisnetwerk. Van het BWA netwerk lijkt de standaard inlogcode niet te werken om te verbinden, daar kom ik enkel middels de WPS knop in.

Heeft u tips over de juiste volgorde of wat ik verkeerd zou kunnen hebben gedaan ?

@jaap-io Welkom op het forum.

Over het algemeen is het zo dat als 1 Experia wifi niet goed meer werkt ze allebei even een reset nodig hebben. 

In een andere topic over de Experia wifi staat een stappenplan over hoe dit in zijn werk gaat. Ook op onze website staat nog een stappenplan. 

Kun je mij laten weten of het op deze manier gelukt is?