Skip to main content

Goedenavond, wij hebben thuis 3 Experia wifi versterkers die altijd prima functioneerden. Tot een van de 3 alleen nog maar met 1 laptop wilde verbinden. Andere toestellen krijgen geen verbinding of geen toegang tot internet. Na het resetten van de Experia wifi versterker neemt het niet de naam van de router over maar gebruikt z'n eigen SSID. Maar lijkt wel weer te verbinden met meerdere apparaten tot een bepaald punt. Voorheen kwam het wifi signaal namelijk veel verder. De laptop die die tot nu toe altijd verbinding heeft gehad met de Experia wifi heeft wel nog tot heel ver verbinding, ook vrij apart.

Ik heb de Experia wifi ook al rechtstreeks op de router met een internet kabel gerest maar het blijft zijn eigen SSID aangeven en het signaal blijft slecht te ontvangen. Behalve op die ene laptop (van bijna 10 jaar oud). 

Iemand die mij misschien kan helpen of tips heeft en bekend is met dit probleem? Alvast bedankt. 

 

 

Beste @De zwarte hoeve,

Wat vervelend dat je problemen ervaart met de Experia WiFi versterkers, welke heb je? Zou je eventueel een foto ervan kunnen plaatsen? 


 


Ik begrijp dat de derde ExperiaWifi niet meer in het "mesh”-netwerk zit. Heb je al geprobeerd 'm via de Thuis app (Snelheid en dekking > Wifiversterker toevoegen) opnieuw te koppelen?


Ik begrijp dat de derde ExperiaWifi niet meer in het "mesh”-netwerk zit. Heb je al geprobeerd 'm via de Thuis app (Snelheid en dekking > Wifiversterker toevoegen) opnieuw te koppelen?

Ja dat heb ik geprobeerd, ook dan koppelt de versterker niet en geeft nog steeds zijn eigen SSID aan.


Hi @De zwarte hoeve, een van jouw Experia Wifi's werkt niet lekker lees ik. Ik zie dat je al op weg geholpen bent door Dennis en Henk, ik haak ook graag aan. 

De KPN Thuis app kan je inderdaad helpen met het beheren en instellen van je netwerk, zoals Henk ook tipte. Wat gebeurt er als je de Experia WiFi eerst reset en daarna via de app koppelt? Als dat niet lukt, je kunt de Experia WiFi ook handmatig instellen. Ik ben benieuwd of je op een van deze manieren verder komt, we horen het hier graag van je.


Hi @De zwarte hoeve, een van jouw Experia Wifi's werkt niet lekker lees ik. Ik zie dat je al op weg geholpen bent door Dennis en Henk, ik haak ook graag aan. 

De KPN Thuis app kan je inderdaad helpen met het beheren en instellen van je netwerk, zoals Henk ook tipte. Wat gebeurt er als je de Experia WiFi eerst reset en daarna via de app koppelt? Als dat niet lukt, je kunt de Experia WiFi ook handmatig instellen. Ik ben benieuwd of je op een van deze manieren verder komt, we horen het hier graag van je.

 

Helaas lukt het via deze manieren ook niet, heb gister de wifi versterker gewisseld met een andere. Die werkt keurig op de plek waar ik problemen heb met de derde wifi versterker. Dus internet kabels of andere storingsbronnen heb ik uitgesloten. De derde wifi versterker op de plek van de ander aangesloten en werkt nog net zo slecht. Vandaag contact gehad met KPN en er wordt een nieuwe opgestuurd. Mocht die wel werken zit er dus een defect in de derde wifi versterker. Ik laat het weten als ik de nieuwe wifi versterker binnen heb en of alles weer werkt. 


Hi @De zwarte hoeve, een van jouw Experia Wifi's werkt niet lekker lees ik. Ik zie dat je al op weg geholpen bent door Dennis en Henk, ik haak ook graag aan. 

De KPN Thuis app kan je inderdaad helpen met het beheren en instellen van je netwerk, zoals Henk ook tipte. Wat gebeurt er als je de Experia WiFi eerst reset en daarna via de app koppelt? Als dat niet lukt, je kunt de Experia WiFi ook handmatig instellen. Ik ben benieuwd of je op een van deze manieren verder komt, we horen het hier graag van je.

 

Helaas lukt het via deze manieren ook niet, heb gister de wifi versterker gewisseld met een andere. Die werkt keurig op de plek waar ik problemen heb met de derde wifi versterker. Dus internet kabels of andere storingsbronnen heb ik uitgesloten. De derde wifi versterker op de plek van de ander aangesloten en werkt nog net zo slecht. Vandaag contact gehad met KPN en er wordt een nieuwe opgestuurd. Mocht die wel werken zit er dus een defect in de derde wifi versterker. Ik laat het weten als ik de nieuwe wifi versterker binnen heb en of alles weer werkt. 

Goed dat je dit hebt kunnen testen. Dat lijkt wel sterk naar een defecte Experia WiFi te wijzen inderdaad. Fijn dat er een nieuwe naar je toe komt. We horen graag hoe het is afgelopen!


 

Hi @De zwarte hoeve, een van jouw Experia Wifi's werkt niet lekker lees ik. Ik zie dat je al op weg geholpen bent door Dennis en Henk, ik haak ook graag aan. 

De KPN Thuis app kan je inderdaad helpen met het beheren en instellen van je netwerk, zoals Henk ook tipte. Wat gebeurt er als je de Experia WiFi eerst reset en daarna via de app koppelt? Als dat niet lukt, je kunt de Experia WiFi ook handmatig instellen. Ik ben benieuwd of je op een van deze manieren verder komt, we horen het hier graag van je.

 

Helaas lukt het via deze manieren ook niet, heb gister de wifi versterker gewisseld met een andere. Die werkt keurig op de plek waar ik problemen heb met de derde wifi versterker. Dus internet kabels of andere storingsbronnen heb ik uitgesloten. De derde wifi versterker op de plek van de ander aangesloten en werkt nog net zo slecht. Vandaag contact gehad met KPN en er wordt een nieuwe opgestuurd. Mocht die wel werken zit er dus een defect in de derde wifi versterker. Ik laat het weten als ik de nieuwe wifi versterker binnen heb en of alles weer werkt. 

Goed dat je dit hebt kunnen testen. Dat lijkt wel sterk naar een defecte Experia WiFi te wijzen inderdaad. Fijn dat er een nieuwe naar je toe komt. We horen graag hoe het is afgelopen!

 

 

Vanmorgen de nieuwe experia wifi ontvangen en het werkt allemaal weer naar behoren!