Skip to main content

Sinds enige tijd merk ik dat mijn Experiabox V7 H220N een hoge irritante pieptoon geeft.

De piep lijkt steeds luider te worden.

Ook wordt de box warm aan de voorkant, en er ontstaat een lichtbruine verkleuring aan de buitenkant. Ik maak me zorgen om doorbranden of een ander defect waardoor de Experiabox straks niet meer werkt.  

 

Wat extra info: ik woon in een oud huis boven een winkel, en denk dat mijn hoofdcontactdoos zich in mijn woonkamer bevindt. (Kan niet een IS/RA vinden). Uit deze contactdoos gaat een draad met een rj11 stekkertje direct mijn Experiabox in. Ook zie ik dat er nog een extra kastje aan mijn Experiabox is gekoppeld (volgens mij heet dat een switch).

Destijds is dat door een KPN monteur zo aangelegd.

 

Waarschijnlijk ben ik aan een nieuwe toe, maar maak me zorgen als ik een nieuwe aansluit of alles nog wel werkt.

Graag advies wat de beste oplossing is.

 

 

 

 

Hallo @Maribelle , de Experia Box v7 (ZXV10 H220N) vertoont deze problemen regelmatig en wordt daarom door KPN altijd omgewisseld. Het snelste gaat dit door KPN te bellen 0800-0402 (gratis).

Het aansluiten van het nieuwe modem is normaal vrij eenvoudig. Maak voor het gemak een foto van de achterkant van het oude modem, dan weet je waar de kabels zaten. De aansluitingen hebben duidelijke kleuren.


Goedemorgen @Maribelle, is het inmiddels gelukt om een nieuw modem te krijgen met de suggestie van @RBxx? Mocht het nodig zijn, kun je ook jouw profiel invullen, dan kan ik ook voor een nieuw modem zorgen. 


Hallo Jeroen,

ik heb inmiddels mijn profiel ingevuld, het zou fijn zijn als je voor een nieuwe modem kan zorgen.

RBxx/Jeroen, ook bedankt voor je reactie.

 


Ik heb een omruil voor je in gang gezet @Maribelle. Alle informatie ontvang je per sms en e-mail. Met de tip van @RBxx komt het aansluiten ook helemaal goed!