Skip to main content

Beste,

 

Al heel wat jaren met plezier Telfort klant en intussen over op KPN. Zo is ook het pakket al 2x mee verhuisd en de experiabox ook al eens. Thuis wordt er vanalles gestreamed via kabels en surfen via de wifi. Nu lijkt dit de laatste weken beduidend minder stabiel te gaan;

 

  • de TV zegt af en toe dat een netwerkkabel is aangesloten (terwijl hij dit al was)
  • Laptops / telefoons verbinden met modem maar hebben geen internet
  • Streamen van games van pc naar streamkast bij TV hebben lag
  • Powerline adapter op bovenverdieping heeft regelmatig een reset nodig omdat hij geen internet krijgt

Vaak pas je dan even de ICT methode toe; de boel uit en opnieuw aanzetten. Echter nu lijkt dit wel vaker noodzakelijk te zien (al is de zin er niet altijd) en is het dus allemaal minder fijn in gebruik terwijl het echt top functioneerde. Kan het zijn dat onze Experiabox v8 intussen langzaam aan het overlijden is?

 

Groeten Bastiaan

Hoi @BastiaanI, welkom bij ons op het forum. Als je zelf niets aan jouw Telfort abonnement hebt gewijzigd, is het nog precies hetzelfde als bij Telfort. De migratie is alleen administratief gedaan, technisch volgt later. Aan de Experia Box is niets veranderd met de migratie dus. Toch merk je dat er iets anders werkt, laten we daar naar gaan kijken. Hoe ervaar je dat het minder stabiel is, valt het weg, is het langzamer of iets anders? Heb je de WiFi Manager al eens gedaan om te kijken of het WiFi deel daarmee beter wordt? 

Als de powerline adapters de verbinding verliezen en door die te resetten is dat iets van de powerline adapters zelf, de Experia Box heeft daar geen effect op.


Ik heb nog geen reactie van je gezien @BastiaanI, als ik nog met je mee kan denken hoor ik de antwoorden op de vragen graag nog van je.


Goedemorgen Jasper, 

Ik had in de tussentijd contact via de telefoon gehad. Hardware van tv bleek dusdanig oud dat deze vervangen moest dus konden ze zich voorstellen dat het modem wellicht ook op was. Mede omdat de rest ongewijzigd was zoals je ook al aangaf. Intussen (vrijdag) nieuwe hardware ontvangen. Na het plaatsen van het nieuwe modem zijn stabiliteit en snelheid weer zoals we gewend waren. Dus we zijn weer helemaal online.

 

Groeten Bastiaan 


Dat klinkt goed inderdaad @BastiaanI, dat is fijn om te lezen. Mocht je toch nog iets merken of als je andere vragen hebt, je weet ons te vinden.