Skip to main content

L.S.
Namens Mw. T. Levenbach: 6 mnd geleden hebben wij een extra Experiabox aangevraagd
(en ontvangen)  om ook op een bovenverdieping zelfstandig TV te kunnen kijken. 
Nu is er een brief van KPN (Kenmerk: RMA 2-HE2E 15H) gekomen waarin vermeld wordt dat de oude Experiabox weer teruggestuurd moet worden. 
Dat is niet de bedoeling uiteraard, want we willen beide Experiaboxen blijven gebruiken.
Wat is uw advies?

p/o
W. de Jong.

Dat zal niet gaan om een experia box maar om een tv ontvanger neem ik aan. Aan 2 experiaboxen heb je niks.


Ja, dat klopt, en ik realiseer dat het om de rauter die de internetverbinding tot stand brengt gaat. Maar, wij hebben geen nieuwe rauter ontvangen. Is er dan een misverstand?

Met vr. gr.
W. de Jong.


Hallo @Tamar Levenbach , wat heb je dan 6 maanden geleden ontvangen, een modem of een tv-decoder?

 


Ik denk een modum.

 


Ik denk een modum.

 

Hallo @Tamar Levenbach , dan moet inderdaad dat andere modem weer retour naar KPN anders krijg je daar een factuur voor en die is niet mis.

De apparatuur van KPN krijg je in bruikleen en moet bij wisselen of opzeggen abo weer retour.

 


Maar hoe moeten wij dan op de bovenverdieping TV kijken?
Deze oplossing (een 2e modem boven) is trouwens 6 mnd. geleden door KPN zelf aangedragen!
We hoefden dan geen 2e abonnement aan te schaffen.


Hallo @Tamar Levenbach tv kijken doe je via een tv-decoder (zwart kastje) en niet via een modem (wit kastje.

Een 2e modem (wit kastje) kan niet eens werken op 1 internetaansluiting.

Ik denk dat het soort apparaten een beetje door elkaar wordt gegooid.

Dat is niet erg, samen komen we er wel uit.

Wat is het merk en type van het modem (witte kastje), als het goed is heb je er daar maar 1 van.

Wat zijn de merken en types van de tv-decoders (zwarte kastje), als het goed is heb je er daar dus 2 van.

Kun je trouwens eens foto's plaatsen van wat waar staat?

 

 


Dit is een foto van het zwarte kastje, het laatst toegestuurd 6 mnd geleden.
Links boven staat: ARRIS,  VIP 2952 V2

 

Dit is het oude modem. Zelfde ARRIS-notatie.
Maakt dit e.e.a. voor u duidelijker?

 

 


Dat (op de foto's) is dus een tv ontvanger. En geen modem. En ook geen Experiabox. 

Staat in de brief daadwerkelijk het woord "Experiabox"? Zo nee, wat staat er wel precies?


Graag even een reactie @Tamar Levenbach , dan kunnen we je verder helpen.

Ik denk dat KPN het mis heeft met de Experia en dat ze de oude Arris decoder bedoelen.

 

 


De letterlijke tekst van de eerste alinea van de KPN-brief (deze blijkt van 21-02-2020 te zijn!) luidt als volgt:

"Hierbij bevestigen wij dat uw abonnement is gewijzigd. U hebt hiervoor van ons nieuwe apparatuur ontvangen. Wij verzoeken u om de oude Experia Box die u in bruikleen hebt gekregen, binnen 2 weken na wijziging van uw abonnement aan ons terug te sturen”

Ik denk dat e.e.a. berust op de uitbreiding van onze TV-locaties een half jaar geleden.
Of er toen een oude Experia-box teruggestuurd zou zijn weet ik niet meer.
 


Hallo @Tamar Levenbach , je hebt maar 1 modem, dus dat kun je moeilijk terug sturen.

Ik zou even met KPN bellen, 0800 0402 of even chatten.

Succes.

 


Hi @Tamar Levenbach, welkom op ons forum. Gezien de situatie kan ik me de vraagtekens goed voorstellen. Ik zie dat @JanD de tip heeft gegeven om te bellen of te chatten. Heb je inmiddels contact gehad met mijn collega? Als ik nog iets voor je kan betekenen, dan hoor ik het graag! Zou je in dat geval ook alvast jouw profiel volledig in kunnen vullen en hier een seintje van kunnen geven? Dan ga ik voor je op onderzoek uit!


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!


Reageer