Skip to main content

Hallo,

 

Onze experia box v10 geeft sinds kort een rood service lampje aan. Daarnaast hebben we buiten dat om in onze woning slechte 4g verbinding met mobiel! 

 

Oplossing??

Een rood lampje is nooit goed.  Vaak is er dan een probleem tussen de centrale en je modem.  Heb je het kabeltje tussen het modem en israpunt al gecontroleerd? Als dat geen oplossing geeft bel dan 0800-0402. Gratis nummer van de klantenservice.  Is de 4g verbinding altijd slecht geweest?


We zijn sindskort verhuist en daar hadden we nooit problemen. Zelfde box. Installateur is gekomen, nagekeken, was goed. Modem herstart en keer van stroom gehaald.. alle kabeltjes zitten er goed in. 

 

4g is echt vanuit deze woning. Wellicht dat er iets stoort in of rondom het gebouw, maar wat? (Zonnepanelen?)


Dan is de verbinding toch niet helemaal goed. Wellicht merk jij daar niets van maar het modem wel. Ik zou toch even bellen als ik jou was.


Is goed dan doe ik dat!


Zojuist gebeld! Hij zegt dat ik niet de eerste of de laatste ben waarvan het lampje "nutteloos" brand. Zolang ik nog internet en tv heb is er niks aan de hand. 


Begrijp ik het goed dat het rode services lampje brandt sinds de Experiabox is aangesloten op het nieuwe adres? Meestal duidt dat erop dat ie zich niet goed heeft kunnen aanmelden in onze systemen. Op deze manier wordt de verhuis-order mogelijk ook niet volledig afgerond en ga je geen software updates kunnen krijgen op de V10. Het nadeel van een openstaande order is dat je dan geen wijzigingen kan doen in je abonnement tot de order is afgerond.

 

Ik zou toch eens een reset naar fabrieksinstellingen proberen, dan zoekt het modem namelijk opnieuw contact. Meestal is dat wel een fix voor dit issue, hij hoort namelijk gewoon groen te branden. Als voorbeeld; ik heb een 4G-backup verbinding aangesloten op mijn V10 voor als het internet uitvalt. Als dit uitvalt dan neemt die 4G het over, ik heb dan wel gewoon internet maar er is geen communicatie met de systemen van KPN en daarom gaat services oranje branden. Zodra die communicatie er niet is zullen systeemupdates bijvoorbeeld niet binnengehaald kunnen worden maar ook kan mijn modem niet uitgelezen worden in het geval van een storing.