Skip to main content

Op vakantie zag ik in mijn mailbox al een aantal mailtjes over de update van de Experiabox die niet gelukt is. 

In de mail wordt al de optie gegeven dat ik mogelijk een eigen modem gebruik, wat ook zo is. 

In de mail wordt echter ook het verzoek gedaan de experiabox toch even aan te sluiten, zodat er een update vanuit KPN kan worden gedaan. Wij hebben een Experiabox versie 8, maar die is kaduuk. Hij vertoont geen enkel teken van leven. 

Mocht mijn internetverbinding straks met mijn Fritzbox toch niet meer werken (per 24 augustus?) kan ik dan een nieuwe Experiabox bestellen? Zo ja hoe? 

Bedankt, 
Marius
 

@Marius1976 . Helder verhaal.

Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt? Dan kijk ik wat ik voor je kan doen.

(uit interesse, wat heb je nu voor eigen router aangesloten?)


Gedaan! Ik zit alweer een aantal jaar op een FritzBox 7490. Met nieuwste firmware (7.28 op dit moment). Ik kon daarin ook het profiel KPN kiezen, dus ik hoop dat dat nu allemaal goed staat.

 

Maar goed. Als jullie kunnen checken wat voor Experiabox ik heb. Volgens mij v8. Nog uit de Telfort tijd, en echt van jaren terug. Hij doet niet veel in ieder geval.


Ik zit alweer een aantal jaar op een FritzBox 7490. 

Die staat hier ook vredig en naar volle tevredenheid te pruttelen :-)

 

Wanneer ben jij weer thuis? (als ik nu namelijk een omruil in het systeem zet gaat ie naar een dichtbij gelegen PostNL punt en blijft het modem daar een week liggen. Is dat wenselijk? Of moet ik de opdracht er later inzetten?


Vandaag weer thuis gekomen. Dus je mag alles in werking zetten.


Heb je de SMS met logistieke informatie ontvangen? 

Je zit in een soort technisch limbo nu. 😉 Dat moet je niet te letterlijk nemen maar het KPN netwerk zit op succesvolle koppeling van een router te wachten.

Zodra jij je nieuwe experiabox binnen hebt zou ik eerst die Fritzbox eens resetten en daarna de KPN verbinding wizard doorlopen. Grote kans dat je dan binnen een paar minuten online bent op het KPN netwerk. 

Ik verwacht dat die telfort connectie nu ieder moment kan gaan stoppen met werken. Ik hoop uiteraard niet vóór jij je backup Experiabox hebt ontvangen. 

 


SMS gekregen! Helemaal top. Ik laat nog even weten als alles rond is of als er vragen zijn. Super bedankt voor de snelle reactie!