Skip to main content

Hallo,

Wij verliezen regelmatig onze glasvezel internetverbinding. Het is telkens voor een paar seconden, maar zorgt voor veel instabiliteit bij het thuiswerken. Als we op afstand laten doormeten krijgen we de melding dat alles het goed doet (op dat moment), maar de verbinding “klappert” constant.

We hebben alles al geprobeerd aan onze kant met de Experiabox; kort stroom eraf, lang stroom eraf, resetten. Het blijft een probleem. 

Achter de Experiabox hangt een Linksys Velop mesh, die blijft verbonden met het netwerk, doet het al een aantal jaar prima. Voor ik dat vervang wil ik zeker weten dat het niet aan de Experiabox ligt die toch al een flink aantal jaren oud is.

Dag @BVJel het kan natuurlijk dat de v10 kapot is maar een kapotte v10 zien we niet vaak. Het is nog altijd het beste modem wat kpn heeft.  Wat is er zoal aangesloten aan het modem?


@Joep1965 Alleen de Linksys velop en uiteraard de NTU. De Velop heb ik ook gereset, kort en lang stroom eraf en kanalen anders ingesteld om storing te voorkomen. Etc. Ik wil gewoon zeker weten dat het niet de experia of eventueel de lijn zelf is voor ik de velop vervang.


De wifi van het modem is uit neem ik aan? Heb je geen tv ontvangers?


Hallo @Joep1965 ja de WiFi is uit en de tv ontvanger is rechtstreeks op het modem aangesloten (die valt niet weg hapert ook niet)


Dat is vreemd.  Dat zou betekenen dat het toch in de Velop zit. Koppel die eens los en maak dan een dag gebruik van alleen het modem.  Ben benieuwd hoe dat dan gaat.


Dank je! ga ik mee aan de slag. @Joep1965 


Laat even weten hoe het afloopt. 


Hoi @BVJel . Ben je nog iets wijzer geworden? 


@Erwin_  nee het onderzoek loopt nog.. ik ga er vanuit dat het aan de velop moet liggen, dus ga deze denk ik vervangen komend weekend. Verder zijn we al bezig om access points, bedraad toe te voegen, dus hopelijk zijn we er dan vanaf. 


Alles wijst wel een beetje in die richting. Mocht je hierna toch het idee krijgen dat de verbinding zelf kuren blijft houden, laat het weten.