Skip to main content

Ik heb een vraag over mijn Experiabox V10:

Ik heb nou sinds 2 dagen dat er een rood lampje brand {Services} weet iemand wat ik kan doen? hij doet gewoon als ik hem aan zet!

Even bellen met 0800 0402

, en laten uitmeten.


Even bellen met 0800 0402

, en laten uitmeten.

Uitmeten is niet perse nodig. Meestal duidt een rood lampje bij services erop dat ie problemen heeft met aanmelden op het netwerk, hierdoor kunnen sommige functies van de interactieve tv en vaste telefonie niet werken. 

 

Meestal wordt dit opgelost met een druk op de herstelknop, als dat niet werkt dan is een reset naar fabrieksinstellingen aan te raden, als dat niet werkt dan zou je nog de zogenoemde ‘monteursreset’ kunnen uitvoeren, dan gaat ie terug naar fabrieksinstellingen maar er gebeuren op de achtergrond ook nog wat andere dingen. Dit doe je door tegelijkertijd de herstelknop en de resetknop ingedrukt te houden tot alle lampjes uitgaan. Mocht dat ook niet werken dan zou ik eens bellen met de klantenservice. Die gaan de eerste twee vragen van net namelijk ook vragen, dat kan alweer wat tijd schelen.

 

Als je alleen internet afneemt is het verder geen probleem, je kan echter wel wat problemen ervaren met de verschillende servicetools van KPN zoals bijvoorbeeld de Wifimanager. Ook zullen firmware-updates als deze er zijn niet gepusht worden naar het modem.