Skip to main content

Hoi,

Onze experiabox V10 is vervangen door V10a in December 2020. Deze week op 9 februari 2021 is V10a vervangen door een KPN monteur hier ter plaatse door V12. Al deze vervangingen hebben het probleem niet opgelost. Nog steeds start de box volledig  random regelmatig opnieuw op. 

We hebben het modem nu sinds woensdag 10 februari vlak bij het ISRA punt gezet.

Dit maakt geen verschil.

We hebben alleen internet en bellen, geen TV van KPN.

We hebben een TP-Link RE650 draadloos aangesloten op de experiabox. De KPN monteur gaf aan, aangezien deze wifi versterker NIET via het lichtnet is aangesloten, maar draadloos, dat dit niet de veroorzaker kan zijn van onze problemen.

De KPN monteur heeft in december 2020 ook het kastje in de wijk bekeken. 

 

De resets zijn random, we kunnen er geen patroon in ontdekken.

Hartelijk dank voor het advies.

Petra

Hoi,

Sinds 11:00 vanochtend ook het TP_link modem ervanaf gekoppeld, om te zien of dat toch de oorzaak is van de problemen.

Ook het modem naast de meterkast gezet, om de direct invloed van de slimme meter te omzeilen die we in die kast hebben staan.

 

Zojuist om 14:50 opnieuw spontane herstart van het modem.

KPN, het begint aardig uitzichtsloos te worden op deze manier.

 

Grt,

Petra


@PetravdV Goedemorgen Petra, welkom! 

Ik lees dat je al een paar monteurs over de vloer hebt gehad de afgelopen maanden, en dat je Experia Box ook al een aantal keer vervangen is. Toch start het modem nog opnieuw op, dat is gek en ook niet de bedoeling natuurlijk. Door drukte op het forum zijn we niet eerder bij je topic. Hoe staat het er in de tussentijd voor? Het is het beste voor je verbinding om het modem meteen bij het Is/Ra punt aan te sluiten, goed dat je dat hebt gedaan. De verbinding heeft daarna een aantal dagen nodig om te stabiliseren en zich optimaal in te stellen. 


Hoi Alexandra,

Monteur van KPN constateerde dat alles ok was in ons huis qua bekabeling en aansluitingen. Dat was opnieuw dus het punt niet. Dus verlegde zich de aandacht naar het netwerk van KPN. Er is nu een POORTWISSEL uitgevoerd in de wijkcentrale.

 

Op dit moment is onze verbinding stabiel. Dit was dus de oplossing voor de instabiliteit.

 

MAAR onze snelheid is wel omlaag gegaan van 100mB down, naar 60mB down.

Daar zijn we dan weer niet blij mee. 

Ik ben huiverig om nu gelijk opnieuw te vragen naar een oplossing hiervoor. We hebben te lang problemen gehad. Ik kan dit doen in het ticket wat ik gekregen heb via SMS.

Wat is jouw advies ?

Grt,

Petra

 

 


Hoi Alexandra,

Ik had het ook niet moeten opschrijven. Zojuist is het modem wederom SPONTAAN gereset. 

Moedeloos worden we ervan.

Grt,

Petra


@PetravdV Hoi Petra, ja dat zal je altijd zien.. Als je opschrijft dat het stabiel is, is het ineens niet meer zo :disappointed_relieved:

Goed om te weten dat de monteur ook alles in huis nagekeken heeft. Dan weet ik dat we dat kunnen overslaan (de bekabeling in huis is heel belangrijk voor de gehele verbinding, vandaar). Wanneer is deze monteur voor je bezig geweest, en is de poortwissel gedaan? Als die melding nog open staat en je heel kort geleden die sms ontvangen hebt, dan betekent het dat het nog open staat bij onze Technische Dienst. In dat geval raad ik je vooral aan om daarop te reageren, zodat de Technische Dienst het verder kan oppakken. Zij ondernemen dan actie, en dat is de afdeling waar we moeten zijn. 

Laat je weten of dat is gelukt?


Hoi,

Ja gedaan. Ze gaan wholesale opschakelen. Het achterliggende netwerk wordt gecontroleerd.

Grt,

Petra


@PetravdV Goed om te horen! Ik hoop dat het snel opgelost wordt. Als je vragen hebt of als ik iets voor je kan doen, dan weet je me hier te vinden. 


Hi,  Vandaag om 14:30 wederom reset. Helaas wederom middenin een telco met een klant. Blijkbaar is het probleem nog niet gevonden. Werken thuis met hindernissen.

Grt,

Petra


@PetravdV Dat is niet ideaal natuurlijk, zeker als je thuiswerkt. De Technische Dienst neemt zo snel mogelijk contact met je op, zo gauw er meer bekend is. Ik hoop dat ze snel de oplossing op het spoor zijn.


Hoi,

Veel mensen in mijn straat blijken problemen te hebben met KPN. Het ligt dus niet aan onze verbinding vanuit ons ISRA punt. Vandaag was er een KPN monteur op bezoek bij de buren van nr 21. Daar woont een 27MC zendamateur met een giga zender op zijn dak. Ik kan begrijpen dat dat stoort op de wifi.

De KPN monteur die vandaag op visite was bij onze buren van nr 21, vertelde dat deze 27MC de oorzaak is van alle ellende. Ik vind het moeilijk te begrijpen, want dat is een draadloos signaal wat uitzend in een bepaalde frequentie. Dat stoort dan toch niet op je vaste modemverbinding ?

Maar goed, we volgen het verder op de voet. 

Bij mijn buurvrouw loopt nu dus ook een storingsticket.

Grt,

Petra 


@PetravdV Hi Petra, dat is alvast verhelderend om te weten, zeker aangezien meer mensen hier klaarblijkelijk last van hebben bij jou in de straat. Ik kan je er het fijne niet van vertellen, maar soms kan een signaal op een bepaalde frequentie inderdaad wel voor verstoring zorgen. De Technische Dienst zal ook nog terug komen op jouw melding, zo gauw er meer bekend is. Ik hoop dat je snel meer hoort. En een fijn weekend toegewenst.