Skip to main content

Hallo,

Ik heb problemen met mijn experiabox V10. De voeding valt steeds weg. Oorzaak is de slechte aansluiting van de stroom-adapter, deze is een fractie te dun qua diameter. Wanneer ik deze schuin en strak met ducttape vastzet lukt het wel een poosje. Laatste tijd lukt dat echter ook steeds minder.

Ik kreeg deze adapter vorig jaar als vervanger van een andere waarvan de draad stuk was. Dit is kennelijk echter niet de originele. (deze is zwart, de originele is wit).

Wie heeft een oplossing?

Hi @deLangen en welkom! Oei, met duct tape aan elkaar, dat kan niet de bedoeling zijn. Ik stuur je graag een nieuwe stroomadapter op. Zou je jouw naam, postcode, huisnummer, 06-nummer en klantnummer willen achterlaten op het KPN Forum profiel? Graag hier een seintje, zodat ik weet dat ik voor je aan de slag kan!:nerd:


Hallo shyrin,

Ik heb de gegevens aangpast. 


Hartelijk dank, @deLangen! Je had er ook al telefonisch contact over opgenomen, zie ik. Ik heb bij deze een nieuwe stroomadapter voor een V10 modem voor je aangevraagd: deze wordt per post toegezonden. Laat je het mij weten als deze in goede orde ontvangen is?


Hallo Shyrin,

Ik heb de stroomadapter vanmorgen ontvangen en aangesloten. Helaas had het niet resultaat wat ik verwachtte. De aansluiting blijft slecht. Toch maar weer met ducttape vastgezet. Kennelijk is het toch  het apparaat zelf dat de storing heeft. 

De eerste originele witte adapter had een kabelbreuk dacht ik. Ik kreeg toen een vervangende, een zwarte. deze gaf vanaf het begin storingen waardoor ik dacht ik de niet de goede adapter had (ductape helpt tijdelijk) Nu ook deze nieuwe (origineel witte) adapter ook niet werkt kan ik alleen bedenken dat het euvel in het apparaat zit.

Wat is hier nog een mogelijke oplossing?


Misschien een rare vraag, maar heb je het stopcontact al eens nagekeken ?
Ik heb het namelijk ook wel eens gehad dat een stekker niet lekker meer bleef zitten, en dat er af en toe zomaar even geen stroom op stond.
Bij het openmaken van het stopcontact zak ik dat het schroefje van de blauwe draad los zat, deze heb ik weer vastgedraaid en tevens met een klein tangetje de klembeugeltjes van het stopcontact iets dichter geknepen. 
Stekker blijft nu beter zitten en geen uitval mee.

Let wel op: Voor je dit doet doe je er verstandig aan om de groep in de meterkast even uit te zetten.
Veiligheid voorop. 


Dan is mijn oplossing om het modem om te ruilen: het nieuwe modem ligt vanaf morgen voor je klaar bij de Jumbo (Molenvlietbrink). Je ontvangt een bevestiging per SMS als de bezorger het modem daar afgeleverd heeft. Neem je een legitimatiebewijs en het huidige modem + stroomadapter mee in een doos of tas. Het ordernummer en retouradres wat op de doos/tas genoteerd mag worden, vind je in de bevestiging die per e-mail toegezonden is. Laat je weten of dit wel het gewenste resultaat oplevert?


Ja. had ik al gedaan. ook met ander stekkerblok/verlengsnoer op een ander stopcontact. Het gaat echt om de aansluiting waar hij het apparaat ingaat. Zodra ik dit aanraak heb ik wel/geen stroom.


Oke duidelijk dus een slijtage van de aansluiting op het modem.
Zoals @shyrin al aangaf het modem omwisselen.

Dit soort problemen komen ook vaak voor bij laptops.
Echter dat is zelf wel te verhelpen.
Modem omwisselen is voor jou de snelste en makkelijkste manier.

 


Is het al gelukt om het nieuwe modem op te halen en aan te sluiten, @deLangen? Mocht je het nog niet afgehaald hebben: houdt er rekening mee dat apparatuur 7 dagen bij een servicepunt blijft liggen voordat het retour afzender gestuurd wordt.


We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het probleem opgelost is. Anders weet je ons te vinden.