Skip to main content

Onlangs is er door KPN een update uitgevoerd op onze Experiabox V10a. Volgens de informatie heb je nu geen superwifipunt meer bekabeld aan de modem nodig. Echter als ik de kabel loshaal om het Superwifipunt elders in huis te kunnen gebruiken gaan op alle overige Superwifipunten de lampjes rood branden. Zo makkelijk als even het superwifipunt weghalen bij je modem, omdat dit niet meer nodig is werkt het dus niet. Reeds 3 medewerkers van KPN aan de lijn gehad, maar alle 3 konden ze mij niet helpen en moesten ze het navragen, waarna de verbinding telkens weg valt... Daarom nu in het forum een topic geplaatst. Wie weet hoe ik dit kan regelen: Superwifipunt in de meterkast weg en de modem als onderdeel van het superwifinetwerk laten werken? 

Ben heel benieuwd hier het zelfde probleem. Ik ben er maar mee gestopt dan maar 1 met de kabel aan de modem


Hi @MDCD en @Tgws. Bedankt voor jullie bericht en goed dat jullie dit aankaarten. Als de update is uitgevoerd op de Experia Box V10a, dan kun je de SuperWifi punten inderdaad draadloos verbinden met de Experia Box. Je kunt, door in te loggen in de Experia Box, controleren welke versienummer van de firmware is geïnstalleerd(je vindt dit via Overview (links) en dan Router Information (boven)). 

Mocht hier versie 5.00.49_build487-owl staan, dan kun je het beste de SuperWifi punten loskoppelen van de Experia Box en dan de Experia Box en SuperWifi punten resetten door het resetknopje op de apparaten voor 10 seconden in te drukken. Daarna kun je ze opnieuw aansluiten. Als dit het probleem niet verhelpt, dan kun je het beste een reactie plaatsen in ons topic: Experia Box V10A Update: Mesh t5.00.49_build487-owl].


Hi @MDCD en @Tgws. Bedankt voor jullie bericht en goed dat jullie dit aankaarten. Als de update is uitgevoerd op de Experia Box V10a, dan kun je de SuperWifi punten inderdaad draadloos verbinden met de Experia Box. Je kunt, door in te loggen in de Experia Box, controleren welke versienummer van de firmware is geïnstalleerd(je vindt dit via Overview (links) en dan Router Information (boven)). 

Mocht hier versie 5.00.49_build487-owl staan, dan kun je het beste de SuperWifi punten loskoppelen van de Experia Box en dan de Experia Box en SuperWifi punten resetten door het resetknopje op de apparaten voor 10 seconden in te drukken. Daarna kun je ze opnieuw aansluiten. Als dit het probleem niet verhelpt, dan kun je het beste een reactie plaatsen in ons topic: Experia Box V10A Update: Mesh d5.00.49_build487-owl].

 

@Ron Dank voor je antwoord. Hiermee is het gelukt.


Zelfde probleem hier..…

Als ik het goed begrijp experiabox en sw punten terug naar fabrieksinstellingen dmv reset. Dan dus alle instellingen kwijt, zoals ww experiabox, wifi netw naam ww, portfw enz....?

 


Zelfde probleem hier..…

Als ik het goed begrijp experiabox en sw punten terug naar fabrieksinstellingen dmv reset. Dan dus alle instellingen kwijt, zoals ww experiabox, wifi netw naam ww, portfw enz....?

 

Dat klopt inderdaad


Heeft even geduurd, maar werkt nu idd prima!

 


Ik heb de v10a met firmware versie v5.00.52 build493-owl en 2 superWiFi punten. Als ik er eentje bekabeld aansluit op het modem , dan werkt de andere (draadloos) goed. Als ik de bekabelde echter losmaak van het modem en ook draadloos probeer (en de V10a dus als superWiFi punt probeer te gebruiken), dan doen beide superWifi punten het niet meer (LED rood). 
 

Dd firmware zou goed moeten zijn als ik het hier zo lees, dus waarom werkt het niet?


Heb je de v10a al terug gezet naar fabrieksinstellingen?


Heb je de v10a al terug gezet naar fabrieksinstellingen?

Dat hielp inderdaad, het werkt nu :thumbsup:

ik dacht dat dat terugzetten naar de fabrieksinstellingen enkel nodig was als je de update nog niet gekregen had. Verkeerd gelezen waarschijnlijk. Mijn netwerknaam ed. zijn ondanks de reset trouwens wel behouden gebleven…