Skip to main content

De internet verbinding van het modem valt steeds weg. De Experiabox v10a geeft de volgende foutmelding:

Aug 24 08:43:43 VRV9517 daemon.info dhcpd: adapter index 17
Aug 24 08:43:44 VRV9517 daemon.info dhcpd: Information-request message from fe80::dd05:1c9c:c9c8:b37c port 546, transaction ID 0x8164300
Aug 24 08:43:44 VRV9517 daemon.info dhcpd: Sending Reply to fe80::dd05:1c9c:c9c8:b37c port 546
Aug 24 08:45:27 VRV9517 daemon.info dhclient: XMT: Solicit on ppp0, interval 124340ms.
Aug 24 08:45:27 VRV9517 daemon.err dhclient: send_packet6: Network is unreachable
Aug 24 08:45:27 VRV9517 daemon.err dhclient: dhc6: send_packet6() sent -1 of 50 bytes

Weet iemand wat deze regel betekent :  daemon.err dhclient: send_packet6: Network is unreachable

Groet, Kees

Goedemorgen Kees,

Kun je meer vertellen over je netwerk situatie? Heb je bijvoorbeeld switches? Draadloos verbindingssets? Of gebruik je een eigen router achter de V10a?

 

Heb je de V10a al eens naar factory reset gezet?


Ja al meerdere keren. Dat heeft geen effect

gr Kees


Heeft u dit soort dingen in huis?

 


Ik heb ook een versterker van KPN, maar ook heb ik een bekabeld netwerk met daarop ongeveer 8 devices. De kracht van de wifi is niet het probleem. De verbinding tussen ons huis en de meterkast van de KPN is het probleem, en dus mogelijk ook het modem. Vandaar mijn vraag


Ja al meerdere keren. Dat heeft geen effect

gr Kees

Heb je al gebeld met de klantenservice van KPN? Die kunnen de lijn meten en eventueel een monteur aansturen.


Ja je mag wel een reset uitvoeren. dat is geen probleem

 

Wij hebben de volgende devices in ons netwerk die altijd aan staan:

Van KPN een Experiabox c10A, wifi-extender en een 4g-router

1 x Cisco switch SG110-16HP PoE (bedraad)

LG televisie LG 49UH850V (wifi)

Samsung televisie  Samsung UE55NU8000 (bedraad)

Nibe warmtepomp F1155 (bedraad)

Asus RT-AC3200 wifi router (bedraad)

Philips HUE bridge (bedraad)

Samsung/HP printer Xpres SL-M2020 serie (bedraad)

iRobot Roomba 960 (wifi)

Linksys EA6350 wifi router als bridge (bedraad)

2 x beveiligingscamera Reolink  model RLC-410WS (bedraad)

1 x TP-Link HS100 Smart Plug

 

En verder gebruiken wij de volgende apparaten (die zijn er soms wel en soms niet)

4 mobiele telefoons (wifi) 1xNokia, 3xSamsung

3 tablets: 2xiPad en 1xLenovo (wifi)

5 laptops: 3x Lenovo, 1xAsus, 1xDell (wifi)

 

Ik heb de internet verbinding ook al getest door de meeste apparaten uit te zetten maar dat heeft geen effect.

 

gr Kees


Die is al eens langsgeweest, maar die meten vooral de verbinding, maar kijken niet in de logfile van de experia box


En dan nog aanvullende info Wij hebben de volgende devices in ons netwerk die altijd aan staan:

  • Van KPN een Experiabox c10A, wifi-extender en een 4g-router
  • 1 x Cisco switch SG110-16HP PoE (bedraad)
  • LG televisie LG 49UH850V (wifi)
  • Samsung televisie  Samsung UE55NU8000 (bedraad)
  • Nibe warmtepomp F1155 (bedraad)
  • Asus RT-AC3200 wifi router (bedraad)
  • Philips HUE bridge (bedraad)
  • Samsung/HP printer Xpres SL-M2020 serie (bedraad)
  • iRobot Roomba 960 (wifi)
  • Linksys EA6350 wifi router als bridge (bedraad)
  • 2 x beveiligingscamera Reolink  model RLC-410WS (bedraad)
  • 1 x TP-Link HS100 Smart Plug

En verder gebruiken wij de volgende apparaten (die zijn er soms wel en soms niet)

  • 4 mobiele telefoons (wifi) 1xNokia, 3xSamsung
  • 3 tablets: 2xiPad en 1xLenovo (wifi)
  • 5 laptops: 3x Lenovo, 1xAsus, 1xDell (wifi)

Ik heb de internet verbinding ook al getest door de meeste apparaten uit te zetten maar dat heeft geen effect.

 

gr Kees

 

Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic


@KeesvdT,

En als je alles afkoppelt? En dan WiFi tijdelijk via de V10a modem? Valt het dan nog weg?

Het gaat erom dat er even niets aangesloten zit in LAN. 


Ja heb ik ook al geprobeerd. Alle bedrade devices lopen via de cisco router, dus die kon ik eenvoudig uitzetten, en daarmee alle bedrade devices afkoppelen

 


Dan heb je alles wel al gedaan wat je kunt doen. Wil je je profiel invullen? Overal waar privé bijstaat zien alleen KPN medewerkers.


Profiel heb ik aangevuld


Hoi @KeesvdT, excuses voor de vertraging in reageren. Dank voor het invullen van je gegevens. Ik zie de grote hoeveelheid aan verbrekingen in augustus. Tegen het einde van de maand loopt dit aantal echter weer sterk terug. En sinds de 29e zie ik geen verbrekingen meer. Ook zie ik geen gekke dingen naar voren komen in je aansluiting. Is het probleem verdwenen/opgelost?


Er zijn de laatste dagen idd minder onderbrekingen. Maar daarmee is het probleem voor mij niet opgelost. Er moet toch een oorzaak zijn? 


Het feit dat jij aangeeft dat de onderbrekingen weliswaar minder zijn, maar niet weg, is wel een teken dat we dus nog even verder moeten kijken. Er zal inderdaad een oorzaak zijn. Die is ook voor ons niet altijd te vinden, maar we gaan ons best doen. Ik heb je aansluiting in het algemeen doorgemeten en die geeft normale waardes. Dus ik verwacht niet dat daar het probleem in zit. Zie je ook de lampjes op de V10A veranderen als de verbinding wegvalt? En heb je al wel eens een ander modem gehad?


We hadden maandag en dinsdag weer storingen. De lampjes op het modem blijven hetzelfde. En we hebben nog niet een nieuw modem gehad.

Gr Kees


Omdat het systeem niet altijd de verbrekingen ziet had ik hier zelf nog geen verdere stappen in kunnen nemen. Maar ik zie dat er contact is geweest met mijn telefonische collega's en dat het hen gelukt is een monteur te plannen. Die is gisteren geweest en heeft een ander modem geplaatst. Is het daarmee nu ook beter, @KeesvdT?


Omdat het systeem niet altijd de verbrekingen ziet had ik hier zelf nog geen verdere stappen in kunnen nemen. Maar ik zie dat er contact is geweest met mijn telefonische collega's en dat het hen gelukt is een monteur te plannen. Die is gisteren geweest en heeft een ander modem geplaatst. Is het daarmee nu ook beter, @KeesvdT?

 

Ik heb een v10 modem gekregen en die lijkt vooralsnog een stuk stabieler


Omdat het systeem niet altijd de verbrekingen ziet had ik hier zelf nog geen verdere stappen in kunnen nemen. Maar ik zie dat er contact is geweest met mijn telefonische collega's en dat het hen gelukt is een monteur te plannen. Die is gisteren geweest en heeft een ander modem geplaatst. Is het daarmee nu ook beter, @KeesvdT?

 

Ik heb een v10 modem gekregen en die lijkt vooralsnog een stuk stabieler

 

Goed om te horen, @KeesvdT. Stel ik voor dat we het een poosje aankijken. Als het probleem wel terugkomt, laat het weten.Â