Skip to main content

Beste lezer,

 

Sinds afgelopen week zijn er bij ons wat problemen ontstaan bij de WiFi verbinding. Aan de snelheid ligt het niet. Dit probleem ligt bij het niet kunnen verkrijgen van een IP adres op meerdere apparaten. Ik heb inmiddels een Experia WiFi ertussen gezet die het probleem soms even dimt. 

Na meerdere keren contact te hebben gezocht telefonisch en via de chat zijn wij hier nog steeds niet verholpen. Alle mogelijke stappen die ik kan uitvoeren heb ik al meerdere keren uitgevoerd en het resetten elke ochtend (ook om dit bericht te typen) is inmiddels topsport geworden. 

 

Ik hoop hier de juiste oplossing te vinden!

 

Thanks,

Tim van Velthoven

Hoi @timvelthoven . Welkom op het forum.

Ik begrijp dat bij jou verschillende apparaten geregeld de melding geven dat ze geen ip adres kunnen krijgen. Klopt dat? Dit gebeurt als de v10a het enige wifi punt is?

Ik neem aan dat de wifimanager al doorlopen is? En dat je het modem ook al een harde reset hebt gegeven? 

Nog een belangrijke stap die wel eens vergeten wordt: Verwijder de bestaande draadloze verbindingen in je telefoons/tablet/laptops en zet  die opnieuw op.

Mocht dit allemaal niet baten, laat het weten.

 


Hoi @Erwin_ ,

Al jouw genoemde stappen heb ik afgelopen week al meerdere keren ondernomen. Nu hebben we inmiddels een nieuwe Experiabox toegestuurd gekregen en het probleem is nog steeds niet verholpen. Hij verbindt wel met het netwerk maar stuurt geen signaal terug en krijgen we dus de melding “geen verbinding met internet”

 

Het begint nu inmiddels een behoorlijke doorn in onze ogen te worden om elke dag de experiabox meerdere keren te resetten en elke keer van het kastje naar de muur gestuurd worden door de klantenservice. Heel erg storend. 


Hoi @timvelthoven . Leuk je even gesproken te hebben.

Ik heb alles even met je doorgelopen en we kunnen geen aantoonbare oorzaak vinden.

Daarom ga ik een (gratis) wifi monteur aansturen. Ik zal je, zodra dat gelukt is, de logistieke informatie geven. 


@timvelthoven : Ik heb je een privébericht gestuurd met meer informatie.


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, weet je mij te vinden.


@Erwin_ 

 

Hey Erwin! De wifi monteur heeft de V10A vervangen door de V10. sindsdien valt het signaal niet meer weg, alleen is het bereik wat minder maar aangezien we binnenkort toch verhuizen zijn super wifi punten nu geen optie. Bedankt voor de hulp in ieder geval :)


Dank voor de update @timvelthoven .  Neem je KPN mee naar de volgende woning? 

De v10 kan dan in ieder geval mee. Mocht je daar problemen tegen komen, weet je mij te vinden.