Skip to main content

Sinds enkele maanden heeft de Experiabox de nare eigenschap ontwikkeld om op onregelmatige tijden een restart uit te voeren.
Van de stroom afhalen of een reset hebben geen enkel effect gehad.

Als fervent gamer is het heel erg vervelend als ik dan zonder internet zit voor enkele minuten.

Start het modem helemaal opnieuw op? Welke lampjes zie je dan branden? Of valt alleen je WiFi weg?


Hij start helemaal opnieuw op lijkt het, het lampje wordt eerst rood, daarna knipperend blauw en vervolgens groen.
Er is dan helemaal geen internet meer.


Heb je dit soort dingen in huis?

 


Ik heb geen apparatuur die de wifi beïnvloed zoals versterkers of PLC.
 

Dit is een ruwe schets van mijn huidige netwerk

 

 


Heb je al getest wat er gebeurt als de monitor van de zonnepanelen niet aangesloten zijn?


Hij start helemaal opnieuw op lijkt het, het lampje wordt eerst rood, daarna knipperend blauw en vervolgens groen.
Er is dan helemaal geen internet meer.

Duidelijk! Kun je eens kijken wat hij doet als je alleen de TV ontvangers aansluit? En je PC eventueel rechtstreeks indien mogelijk?


Gaat dit om een koper of glasvezelverbinding?


@Joep1965 
Ik heb de problemen al voordat de monitor voor de zonnepanelen werd aangesloten, dus die stap heb ik over geslagen.

@King006 
Geen idee hoe ik dat dan moet gaan testen, aangezien het niet elke dag of wekelijks is.
Gister was het 3 keer raak na een paar weken gewoon werkend, 

@DennisA78 
Het gaat helaas om een koper lijn aangezien KPN hier geen glasvezel wil aanleggen.


Log eens in de v10a, en kijk hoe de koperverbinding draait. Ergens bij dsl status.

Met name de FEC en CRC zijn belangrijk. En de actuele snelheid tov de haalbare snelheid


@DennisA78 
CRC 910 downstream 0 upstream
FEC 109133799 downstream 554 upstream
Data Rate 98069 kbps downstream 32107 kbps upstream
MAX Rate 99828 kbps downstream 32107 kbps upstream

Hoop dat dit de juiste gegevens zijn die je wou hebben.


@DennisA78 
CRC 910 downstream 0 upstream
FEC 109133799 downstream 554 upstream
Data Rate 98069 kbps downstream 32107 kbps upstream
MAX Rate 99828 kbps downstream 32107 kbps upstream

Hoop dat dit de juiste gegevens zijn die je wou hebben.

 

Perfect. En de uptime nog. Staat bovenaan die pagina. Hoe lang het modem de huidige verbinding heeft.


@DennisA78 
CRC 910 downstream 0 upstream
FEC 109133799 downstream 554 upstream
Data Rate 98069 kbps downstream 32107 kbps upstream
MAX Rate 99828 kbps downstream 32107 kbps upstream

Hoop dat dit de juiste gegevens zijn die je wou hebben.

 

Perfect. En de uptime nog. Staat bovenaan die pagina. Hoe lang het modem de huidige verbinding heeft.

DSL Uptime: 0 days 17 hours 58 minutes 29 seconds


@DennisA78 
CRC 910 downstream 0 upstream
FEC 109133799 downstream 554 upstream
Data Rate 98069 kbps downstream 32107 kbps upstream
MAX Rate 99828 kbps downstream 32107 kbps upstream

Hoop dat dit de juiste gegevens zijn die je wou hebben.

 

Perfect. En de uptime nog. Staat bovenaan die pagina. Hoe lang het modem de huidige verbinding heeft.

DSL Uptime: 0 days 17 hours 58 minutes 29 seconds

 

 

Dan is er flink wat mis met de verbinding. 

CRC fouten mogen max 1 per uur zijn.

FEC fouten max 1000 per minuut.

Reken maar uit.  Vooral die CRC's wil je niet hebben, en verklaard heel goed dat de hele verbinding eruit klapt.

Het kan in een slechte kabel buuten zitten, maar ook binnen in de aansluiting(en).

Wat zit er bij jou allemaal kwa type hoofdaansluiting, muuraansluiting, extra doosjes. Zit je modem rechtstreeks op de hoofdaansluiting? Of via meerdere punten?


Ik heb enkel een muuraansluiting waar de modem direct op aangesloten is.


Een oude met telefoonstekker? (Varkenssnuit)


@Altyd Warber,

Wil je eens foto’s maken van je aansluiting en kabel tussen aansluiting en modem? Dat geeft voor @DennisA78 een extra goed beeld als monteur 😉


 @DennisA78 en @King006 de foto van mijn aansluiting

 


Oe.. dat is een flinke oude. En ook niet de binnenkomende. Er zal waarschijnlijk een lasdop zitten in de meterkast die met een oude kabel naar dit doosje loopt.

Je mag deze wel open schroeven. Kans is aanwezig dat de binnenkant blauw uitslaat van oxidatie en ouderdom.


@DennisA78 
Hier de foto's van de binnenkant van de oude doos en de aansluiting naast de voordeur (was even zoeken onder het behang)

 

 

 


Pfoe ja oude hoor 😅 Je zie al wat aansluiting bij de schroefjes. Kan heel goed daar zitten.

Als je handig bent zet je er een nieuw doosje en strip je de draadjes die vanaf de lasdop komt.

Dan heb je die kant schoon. Als dat niet genoeg is, zal er een monteur bij moeten. Die kan de lasdop open maken, doormeten, en evt vernieuwen.

Dat deel is namelijk gratis. Binnenkabels en doosjes niet.


Beste @Altyd Warber, welkom!

Pfoe ja oude hoor 😅 Je zie al wat aansluiting bij de schroefjes. Kan heel goed daar zitten.

Als je handig bent zet je er een nieuw doosje en strip je de draadjes die vanaf de lasdop komt.

Dan heb je die kant schoon. Als dat niet genoeg is, zal er een monteur bij moeten. Die kan de lasdop open maken, doormeten, en evt vernieuwen.

Dat deel is namelijk gratis. Binnenkabels en doosjes niet.

 

Ik zie dat je al top door monteur Dennis en de community geholpen bent! Ben je zelf al aan het ‘prutsen’ geweest? Mocht je willen dat er een monteur langskomt, kan je het beste even telefonisch contact met ons opnemen via 0800-0402. Ik kan deze ook voor je inplannen, kan je dan laten weten wanneer (dag en dagdeel) je dit uitkomt?


Goedemiddag @Marcia_ ik ben er nog niet aan toegekomen om er mee bezig te gaan, heb de afgelopen dagen ook weinig last gehad van het herstarten.
Zal er als ik er aan toe kom vanmiddag later nog even mee bezig, mocht ik er niet uitkomen en een monteur nodig hebben zal ik telefonisch contact opnemen.