Skip to main content

Bij mjin Telfort Experia V10A valt regelmatig de gehele internet verbinding weg. Dus wel Wifi, maar geen internet. De TV blijft het overigens wél doen. Bij een test met mijn mobiel via mijnKPN wordt bij een test op afstand aangeven dat er geen probleem is met de verbinding van het glasvezelmodem.

Bij het uit- en weer aanzetten van de router werkt alles weer. 

Dit probleem treedt vooral ‘s avonds op. Bijna elke ochtend moet ik de router herstarten omdat mijn mobiele telefoon wel wifi heeft, maar met een uitroeptekentje ten teken dat deze geen internet heeft.

Graag een oplossing hiervoor, want het begint bijzonder irritant te worden.

 

Hi @WvdGraaf, het is natuurlijk niet de bedoeling dat je dagelijks je modem moet herstarten, omdat de verbinding het anders niet doet. 

Je gegevens staan al in je profiel zag ik, ik heb de verbinding meteen even nagekeken. Deze ziet er goed uit. Hoe staat het er bij jou thuis voor? Geef vooral een seintje als je toch iets opmerkt of als ik iets voor je kan doen.


Zojuist weer verbinding weg. 

Rood lampje op de experia box voor enkele minuten. 

Bij controle via mijn kpn kwam hij ineens weer online. Dus conclusie: geen problemen gevonden.

Maar dit is al wel de zoveelste keer. 


@WvdGraaf Hmm, dat is gek, en niet fijn als het stiekem toch zo geregeld gebeurt. Ik raad je aan om het modem een volledige reset volgens stap twee te geven. Deze reset helpt vaak heel goed bij dit soort dingen. Ik ben benieuwd hoe het daarna met de verbinding én dat rode lampje op 't modem gaat. Laat je het me weten?


Hoever wordt het modem dan gereset?
Moet ik weer inloggen met wifi wachtwoord zoals deze op het modem staat? ipv mijn eigen wachtwoord? En wat wordt dan het admin wachtwoord? Dus hoe kan ik dan rechtstreeks inloggen op het modem (via kabelverbinding bedoel ik).

 


Ik heb het modem teruggezet naar de fabrieksinstellingen en mijn eigen aanpassingen weer doorgevoerd. Ik zal het in de gaten houden.


@WvdGraaf Fijn dat het is gelukt! Hoe staat het er intussen voor met de verbinding, hoe is het afgelopen weekend gegaan?


Dit weekend geen problemen gehad, dus ik hoop dat het voldoende is geweest.


@WvdGraaf Dat is fijn om te horen. Daar ga ik dan ook vanuit, en anders weet je me hier te vinden. Fijne feestdagen toegewenst!


Ik heb het nu een tijdje aangekeken, maar nog steeds valt regelmatig mijn internet eventjes weg. Dan brandt het rode lampje op de Experia. Soms herstelt het vanzelf, maar als het me te lang duurt, dan zet ik hem maar weer uit (met de stekker eruit), wacht 10 seconden en doe de stekker er weer in. Dan start ie weer op en doet ie het weer.

Het is ondertussen zo, dat mijn dochter haar online tentamens niet meer gewoon thuis durft te maken en in plaats daarvan haar mobiele telefoon als hotspot gebruikt, om te voorkomen dat de verbinding verbreekt en ze tentamentijd verliest aan het opnieuw verbinden met internet.

Ook online spellen met de Xbox zijn eigenlijk onmogelijk, omdat het te vaak voorkomt dat de verbinding wegvalt (deze is bekabeld verbonden met de experia!).

Graag een permanente oplossing Want het volledig resetten van het modem heb ik nu een keer gedaan, dat is ook niet iets wat je wekelijks wilt uitvoeren….

 


Zie mijn vorige topic: https://forum.kpn.com/internet-9/experiabox-v10a-telfort-heeft-vaak-geen-verbinding-522182

Ik heb het nu een tijdje aangekeken, maar nog steeds valt regelmatig mijn internet eventjes weg. Dan brandt het rode lampje op de Experia. Soms herstelt het vanzelf, maar als het me te lang duurt, dan zet ik hem maar weer uit (met de stekker eruit), wacht 10 seconden en doe de stekker er weer in. Dan start ie weer op en doet ie het weer.

Het is ondertussen zo, dat mijn dochter haar online tentamens niet meer gewoon thuis durft te maken en in plaats daarvan haar mobiele telefoon als hotspot gebruikt, om te voorkomen dat de verbinding verbreekt en ze tentamentijd verliest aan het opnieuw verbinden met internet.

Ook online spellen met de Xbox zijn eigenlijk onmogelijk, omdat het te vaak voorkomt dat de verbinding wegvalt (deze is bekabeld verbonden met de experia!).

Graag een permanente oplossing Want het volledig resetten van het modem heb ik nu een keer gedaan, dat is ook niet iets wat je wekelijks wilt uitvoeren….

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Hallo @WvdGraaf Alexandra is even afwezig, dus ik pak het van haar over. Ik zal je verbinding doormeten. Kun je me precies hoe je het één en ander hebt aangesloten: waar maak je gebruik van wifi en wat doe je bekabeld. Wat valt er allemaal weg? Bij het doormeten van je verbinding hoort zeer waarschijnlijk ook een volledige fabrieksreset, waarbij je aangepaste instellingen komen te vervallen. Is dat akkoord? 


Mijn verbinding achter het Glasvezel modem:

Experia V10A TP-Link 5-poort switch Raspberry Pi Slimme meter via USB
    TP-Link AV-600 Powerline SMA 1500 omvormer (in schuur)
    Slaapkamer 1 (niets aangesloten)  
  TP-Link 8 poort switch TP-Link Wifi switch (kantoor op zolder) XBox One
      SMA 2500 Omvormer (op zolder)
      Windows 8.1 PC
    Xtreamer (TV streaming device)  
    Laptop tbv TV streaming  
    PC Slaapkamer 2  
    PC Slaapkamer 3  
  TV kastje    
  Vaste Telefoon    

 

Alles in het bovenstaande schema is bekabeld aangesloten. Verder zijn er nog telefoons en laptops die via Wifi werken en die zijn gekoppeld aan de Experia of de TP-Link Wifi switch (mijn werk laptop).

Het lampje op de Experia wordt rood, waarbij alle LAN en Wifi verbindingen met de Experia wegvallen, behalve de TV. De telefoons die via de TP-link Wifi zijn aangesloten melden dat ze geen internet hebben. De telefoons die via de Experia zijn (waren) aangesloten schakelen over op 4G.

Wat mij betreft mag de Experia terug naar fabrieksinstellingen.


Dag @WvdGraaf Ik heb 'm doorgemeten en alles lijkt in orde. Je Experia Box heeft nu, zoals afgesproken, een volledige fabrieksreset gekregen. Wil je in de gaten houden hoe het nu gaat? Laat het weten als er weer ‘rode lampjes’ opduiken. Direct contact met klantenservice kan dan ook, via 0800-0402. 


@Bart_  Ik heb het gezien en mijn persoonlijke instellingen weer aangepast. Zoals dhcp ip-reservering, dynamic dns, wifi ssid-naam, wifi password en port forwarding.

Ik zal het in de gaten houden. Krijg vanzelf klachten als de Xbox games weer problemen geven...


@Bart_ Nou gisteravond 22:20. Ik was een programma aan het terugkijken en ineens blauw schermpje en de telefoon ook meteen geen verbinding meer. Snel even gekeken en het lampje was weer rood.

Duurde halve minuut toen weer groen en eventjes beeld. Maar daarna direct weer rood. Ik heb het modem maar weer uitgezet, halve minuut gewacht en weer aan. Toen werd ie weer groen.

De verbinding of het modem zelf is dus nog steeds niet stabiel!


Beste WvdGraaf,

Ik heb weliswaar geen modem van Telfort maar van KPN (V10A) en ik kamp met dezelfde problemen. Ik heb een gedeelte bekabeld en een deel onbekabeld. Ik heb even met het melden van mijn probleem gewacht, omdat ik dat dat het na de update van de software goed zou komen, maar dat is helaas niet het geval. Ik wens je succes.


Je kan eens inloggen op de V10A en dan de status en/of log bekijken. Vooral tijdens en/of direct na uitval zou dit wel wat hints kunnen geven. De V10A is nogal een probleem-kindje, ik weet niet wie verantwoordelijk is voor het software ontwerp,  implementatie en test, maar gezien wat KPN uitspookt met hun TV-kastjes tekent zich een patroon af. Kan ook nog gewoon een rottig hardware-exemplaar zijn en dat daardoor het interne geheugen corrupt raakt.


Hallo @WvdGraaf Een ‘rottig hardware-exemplaar’ of niet, ik zie hier ook dat niet alles lekker loopt. Daarom gaan we je Experia Box omwisselen. De details daarover staan in een privébericht. Ik hoop van harte dat dit het oplost. 


Ik vraag me af of het probleem wel in de Experia Box zit. Bij glasvezel aansluitingen zien we ook regelmatig dat de NTU (of ONT) de boosdoener blijkt te zijn.

Wat gebeurt er als je de NTU even van stroom af haalt bij zo'n storing, komt daarna de Experia Box vanzelf weer online?


Nog niet geprobeerd. Sowieso komt de Experia meestal vanzelf weer online.

Ik zie wel steeds allerlei lampjes knipperen, waaronder een oranje, maar ik begrijp dat dat betekent dat deze op 50mbs werkt en dat klopt met mijn abo.


Zou jij de volgende keer dat dit gebeurt de NTU een paar seconden stroomloos kunnen maken en dan kijken of vrijwel direct daarna de Experia Box weer online komt.


Ik heb een experia V10 ontvangen en geïnstalleerd. Alles werkt weer. So far So good.

Afwachten hoe het nu zal gaan.