Skip to main content

Hallo KPN,

Al enige maanden valt de Experiabox V10A (VRV9517) firmware v5.00.31 build420

 Bijna iedere avond één tot 3 keer uit, om daarna direct opnieuw op te starten.

Het lampje is even rood, knippert dan een minuutje blauw, is vervolgens twee seconden rood en wordt daarna weer groen.

Opvallend genoeg gebeurt dit dus alleen 's avonds, op willekeurige tijden (tussen 20:00 en 0:00).

Een enkele keer gebeurt het drie keer kort achter elkaar, het enige dat hierbij helpt is het restarten van de modem. Ik heb de modem al meerdere keren gereset, dit hielp echter niet.

Ik heb hem zelfs teruggezet naar de fabrieksinstellingen (met een pennetje achterin geprikt).    

Die avond viel hij twee keer achter elkaar uit, zo rond een uur of 10.

Ik ben allang blij dat het nooit overdag gebeurt, omdat internet onmisbaar is voor m'n (thuis)werk.

Maar inmiddels raak ik het wel een beetje beu dat de boel 's avonds uitvalt terwijl mijn vrouw net lekker voor de buis zit, de kinderen aan het facetimen zijn of ik zit te Netflixen. Dit is erg vervelend voor ons. Sommige dagen zijn probleemloos en soms ervaren we dit 5 keer per dag op willekeurige tijden (tussen 20:00 en 0:00).

Terwiel googel chrome heeft een probleem gedetecteerd (het certificaat van de website is 3/7/20 verlopen) en Ik kun niet doorgegaan naar mijnmodem.kpn en KPN heeft dit probleem nog niet opgelost. :rage:

Remon Sami

@ray_sami ik kan vanuit de gegevens in je profiel zien dat er inderdaad veel wegvallende verbindingen zijn. Ik zou je nog willen vragen om te kijken of het mogelijk is om de FTU meer dan 2 minuten stroomloos te maken en te zien of dit helpt. Ook geef je aan dat het in de avond voorkomt op het moment dat er meer apparatuur aan gaat. Zou je om die reden ook kunnen kijken of het ook voor komt als je minder apparatuur aan hebt staan? Dit uiteraard puur om te zien of er iets in het netwerk zit dat de storing veroorzaakt. Het kunnen soms rare dingen zijn. 

De reden dat ik graag grondig zou willen zijn is dat er een kans is dat we uit gaan komen op een monteur. Alleen is het wel zo dat deze monteur niet kosteloos zal zijn op het moment dat het probleem vanuit je eigen apparatuur wordt veroorzaakt. Laat het even weten als het gelukt is dingen uit te sluiten. Mocht inderdaad niet een van de stukken apparatuur het probleem veroorzaken en het 120 seconden stroomloos maken van de FTU heeft niet geholpen dan zal ik de monteur voor je inplannen. 


KPN eindelijk accepteert om de router te vervangen A10a terug naar KPN, en A12 ontvangen

ik heb nu 1 dag met de A12  zonder probleem , als werkt goed 


Erg vreemd dat ik niet rechtstreeks probleem met KPN kan opnemen. Kom steeds weer uit op testen van snelheid e.d. Lost mijn probleem niet op: namelijk op vaste tijden geen internet op mobiele telefoons- 10.00 ur 's ochtends, 6, 8, 10, en 12 uur 's avonds. Lijkt wel opzet om naar glasvezel te dwingen.