Skip to main content

Hoi,

Onze box v12 zit nu gemonteerd in de gangkast op de begane grond, voorin het huis, waardoor achterin het wifi signaal sterk te wensen overlaat. Om de best mogelijke dekking in huis te krijgen was mijn plan om de box te verhuizen naar het midden van het huis op de 1ste verdieping.
Nu heb ik wel eens gelezen dat het wifi signaal voornamelijk horizontaal beweegt. Verder bordurend op die gedachte zou dit betekenen dat recht onder de box (op de begane grond) het wifi bereik het slechts zou moeten zijn.

Kan iemand dat bevestigen of ontkrachten?

Ons huis is overigens een woning uit 1906 met houten vloeren en gemetselde muren zonder wapening o.i.d.

Hoi @HStengel, welkom hier. 

Je wilt graag jouw modem verplaatsen om het wifi signaal te vergroten. Als je nu gebruik maakt van glasvezel, dan kan dat. Zit jouw modem op koper aangesloten, dan moet de aansluitkabel korter dan 2 meter zijn om verlies van snelheid te voorkomen. 

Wil je nou echt het bereik van de wifi vergroten raad ik je eerder aan om extra acces points aan te schaffen om de wifi te verbeteren. Indien mogelijk deze via een kabel aansluiten. Je kan bijvoorbeeld voor de SuperWifi kiezen. Mogelijk kun je deze aanschaffen door de Wifi Manager te doorlopen. 


Hoi, 

Bedankt voor je bericht, geen antwoord op mijn vraag maar wel reactie die ik me heb aangetrokken.
Ik heb nu 2 superwifi punten aangeschaft maar daarover nu een vraag, die stel ik in een ander topic.