Skip to main content

Hallo allemaal,

Op 20 september 2023 heb ik een internet + TV abonnement afgesloten bij KPN. Ik had een maand opzegtermijn bij T-Mobile thuis (tegenwoordig Odddiddddo ofzo?). Ik was erg enthousiast over de aanbieding die KPN mijn kon geven, namelijk: 9 maanden internet + TV voor 30 EURO per maand.

Op 20 oktober 2023 was het eindelijk zo ver.. Odidddoo heeft mij afgesloten en ik dacht dat ik mooi de Experiabox V12b kon aansluiten op het nieuw meegeleverde glasvezelkastje. Uiteraard is dit allemaal netjes aangesloten. Na het aansluiten was het thuisnetwerk weer geïnstalleerd, maar er was 1 probleempje. De experiabox kon geen verbinding krijgen met het internet… Ik heb alles geprobeerd (standaard stappen, reset etc).

Ik kon het niet zelfstandig oplossen en ik wist zeker dat het probleem buitenshuis lag. Ik heb toen de KPN klantenservice gebeld. Ik heb nog nooit zulke stugge, niet luisterende en geen oplossing biedende medewerkers gesproken…

Gesprek 1 met de KPN klantenservice (help, mijn experiabox heeft geen verbinding met het internet):
De uitkomst van het gesprek was dat de aansluiting bij KPN nog niet geregeld was. Ik had namelijk geen SMS ontvangen waar in staat dat alles goed werkt. Ik moest geduld hebben en wachten op het SMSje.

Na een half uur ontving ik het SMSje en ik dacht dan ook dat ik aangesloten zou zijn, niet dus..
Na het SMSje heb ik nog een half uur gewacht en alle stappen kwa resetten, stroom er afhalen, opnieuw verbinden etc. gedaan. Dit heeft niet geholpen, dus ik moest weer met de KPN Klantenservice bellen.

Gesprek 2 (help, kunnen jullie alsjeblieft de aansluiting aanzetten na het ontvangen van een SMS?):
De uitkomst van dit gesprek was dat we weer opnieuw alles moesten controleren m.b.t. tot het aanslutien. Ze hebben alles gecheckt, maar ik moest nog steeds geduld hebben. Wel heeft deze medewerkster alvast een afspraak met een monteur voor mij ingepland en die kan pas volgende week. De uitkomst was dan ook dat ik geduld moest hebben en anders ook moest wachten op de monteur. Ik had hier niet echt zin in, want de afspraak was dat ik gewoon de 20e aangesloten zou moeten zijn. Ik had al de nodige problemen met het thuiswerken, smarthome etc. Ik heb het hier niet bij gelaten en wilde een klacht indienen. Zie gesprek 3.

Gesprek 3 (ik wil een klacht indienen en ik wil dat jullie de glasvezellijn voor mij aanzetten):
Ik kreeg een medewerker aan de telefoon die er niets van begreep. Hij vertelde dat ik pas de 25 aangesloten zou worden en dat de lijn dan ook pas geactiveerd kan worden. Dit was voor mij de druppel. Hij kon niet voor mij betekenen en ik moest maar wachten totdat de monteur komt. Ik liep weer tegen een muur aan. Ik heb de verbinding verbroken omdat de toon van de medewerker erg klantonvriendelijk werd. Ik heb wederom opnieuw gebeld en gehoopt op een medewerker die mij wel kon helpen.

Gesprek 4 (kunt u mij alstublieft helpen met het aanzetten van de glasvezel lijn?):
Deze medewerker was erg vriendelijk en toonde veel begrip voor mijn situatie. Ik heb alles weer moeten herhalen en de uitkomst was dat hij niets voor mij kon doen. Dit kwam simpelweg omdat het systeem dit kon veranderen. Ik heb gevraagd of iemand met meer bevoegdheden wel kon helpen. Dit was niet het geval en ik moest maar wachten totdat de monteur kwam. Ik vertelde dat ik niet kan wachten i.v.m. thuiswerken, smarthome etc. Hiervoor heeft de medewerker mij en mijn gezin 100 gb mobiele data geven als noodoplossing. Voor het thuiswerken was ik gered, maar de rest werkte nog steeds niet. Na een superlange tijd gebeld te hebben, liep ik weer tegen een muur van protocollen aan.. Ik dacht: ik ga nog 1x bellen en ik houdt mij gewoon van de domme en ik ga niets zeggen over de hele belgeschiedenis.

Gesprek 5 (help, mijn experiabox internet ledje knippert en ik heb geen internet + TV.):
Ik kreeg weer een andere medewerkster aan de lijn en ik hield mij van de domme. Ik vroeg letterlijk: help, mijn internet doet het niet. Stapsgewijs hielp deze medewerkster mij. Zij kwam tot de conclusie dat ik op de 25e een monteur langs krijg. Ze vroeg waarom dit was en ik kon mij niet meer van domme houden. Ik vertelde dat alles goed aangesloten zat en dat ik super graag wilde dat vandaag de glasvezellijn aangezet wordt. Zij kwam met de oplossing: dat kan ik voor u regelen, maar dat wordt dan wel morgen pas actief. Ik riep: GRAAG!. Ik heb ondertussen al mijn hele ochtend en middag besteed aan het bellen met de KPN.. Ik vroeg mij echt af, waarom kan zij dit wel en de rest van de 4 andere medewerkers niet….

Nu rustig afwachten of deze medewerkster het waar kan maken. De monteur hoef ik niet, maar hij mag uiteraard alles checken. 

Als een moderator of medewerker meeleest, kunt u mij helpen om de glasvezel verbinding aan te zetten?

Groetjes.

Hoi @Sofienne . Welkom op het forum.

Voordat ik allemaal dubbel uitzoekwerk ga doen.  Hoe is het nu met de verbinding? Nog updates?


hoi @Erwin_ 

Helaas nog steeds het zelfde. Verbinding zou volgens de klantenservice vanaf 23 oktober 2023 actief zijn. Hier heb ik ook een bevestiging van gekregen, maar de Experiabox heeft nog steeds geen verbinding met het internet.

 

Groetjes Sofienne


Hoi @Sofienne . Volgens mijn systeem heb je ook een klacht ingediend en ben je gisteren gebeld door een medewerker van onze klachtenafdeling.

Die schrijft dat jij vandaag een monteur verwacht.  Wij zien hier niets van terug.  Is die monteur ook verschenen?

(trouwens, dit ligt nu bij KR.  De collega is jouw contactpersoon en zal nabellen en eventueel actie ondernemen. Het is niet handig dat ik mij daar ook in meng)


Dag @Erwin_ ,

Alle problemen zijn opgelost!! Vandaag heb ik de monteur over de vloer gehad. Echt een top medewerker die zeker alle kennis en kunde heeft. 

In een stroom/glasvezelhuisje in de wijk is mijn glasvezelkabel van mijn woning in de verkeerde patchkast gedrukt. Vermoedelijk door een andere monteur. 

Alles werkt weer naar behoren. 

Bedankt voor jouw uitleg en hulp. 

Groetjes Sofienne


Mooi om te lezen dat het netjes en vakkundig is opgelost, @Sofienne ! Fijn weekend.