Skip to main content

Beste Forumleden, 

 

Doordat wij op vakantie waren heeft onze Experiabox V8 geen laatste update gehad, helaas heb ik zelf het email over mijn hoofd gezien… waardoor we nu helemaal geen internet meer hebben.


Weet iemand of je de update handmatig in de instellingen kan plaatsen of de firmware middels een USB Stick updaten zodat wij alsnog snel onze verbinding terug kunnen krijgen?

Wellicht kan iemand een backup van de firmware maken en het hier plaatsen (kan me voorstellen dat er wel meerdere klanten hier last van hebben).

 

 

Het betreft oude TFT klant die nu naar KPN is overgestapt.

 

Alvast dank.

Hoi @Edin_Hodzic. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat je op dit moment zonder diensten zit. Heb je de Experia Box al eens gereset? Wij zoeken graag voor je uit hoe we dit probleem zo snel mogelijk kunnen verhelpen. Wil je daarvoor jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achterlaten in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan? 

Als je gelijk verder geholpen wilt worden kan je het beste contact opnemen met onze klantenservice via het 0800 0402. :blush:


Hey Vikash,

 

Ik heb al contact met de klantenservice gehad, en de monteur zou volgende week langs komen, dit was nog voordat ik zag dat we de automatische firmware update hebben gemist en dit de oorzaak van al het gedoe is 😞.

 

Tevens hebben we de modem meerdere keren herstart/gereset. Internet Lampje blijft uit :S

 

 

 

We hebben geprobeerd uw modem (Experia Box) te updaten. Maar dat is helaas nog niet gelukt. Dit komt waarschijnlijk doordat uw modem uitstond of geen goede verbinding had. Of omdat u een eigen modem gebruikt. Lees hieronder wat u moet doen om de update alsnog te ontvangen.

Zet uw Experia Box aan

Of start deze een keer opnieuw op. Dan krijgt uw modem alsnog de update. Na maximaal 5 minuten is de update klaar als het Internet/Online lampje groen knippert of brandt. Doet u dit niet voor 24 augustus 2021? Dan valt uw verbinding weg.

 

Mijn vraag nu is kan de firmware update handmatig via usb geïnstalleerd worden? als dit het geval is en door jullie aangeleverd kan worden dan hoeft de Monteur ook niet langs 🙂.

 


Groetjes, Edin.


Hallo @Edin_Hodzic ,

Een monteurs reset zou in dit geval kunnen werken,Dat is (volgens mij) Wps+Reset 10 seconden indrukken.Indien dit niet werkt kan @Babylonia daar waarschijnlijk meer over zeggen.Firmware kan je niet via usb installeren.


Van de Experia Box V8 weet ik nu juist NIET de gebruikte toetscombinatie van een monteurs reset. :nerd:

Je zou het inderdaad kunnen proberen met de WPS-knop aan de zijkant + reset knop ~ 10 seconden.
(Totdat de led-lampjes van status wisselen en je een klik hoort, dan los laten).

 

 

 

Met de omzetting bij mezelf van Telfort naar KPN, was ik thuis en had juist die Experia Box V8 aangesloten omdat ik daar de monteurs reset niet van ken, in de hoop dat het dan werd omgezet.
Van de andere modellen die ik hier ook nog heb liggen, (eerder door Telfort een keer ter beschikking gesteld om ermee “te testen”), wist ik die wel, en daar kon ik die monteurs reset later inderdaad alsnog ook voor inzetten.

Zie eerder onderwerp < HIER > + navolgende reactie, + info m.b.t. stabiliteit < HIER >


@Edin_Hodzic ik ben wel even benieuwd of je het modem al echt teruggezet hebt naar de fabrieksinstellingen. Dus niet alleen herstarten, maar echt met een puntig voorwerp in het gaatje naast ‘reset'. Dan zou je, voor zover ik weet, de KPN instellingen binnen moeten halen. Anders verwacht ik dat wij een nieuw modem kunnen sturen. Ik begrijp dat de afspraak voor de monteur nu alsnog gepland staat? Dat is ook prima natuurlijk. 


@Babylonia  Ik zal dit strakjes uitproberen.

 

@Marcia_  Dit is ook al uitgevoerd en het heeft helaas geen enige invloed. 

 

Samengevat
Firmware Update gemist.

Broadband komt tot stand maar Internet lampje springt niet aan (log laat het volgende zien

DHCP Client: iATM3] Could not find DHCP daemon to get information.

Reset Uitgevoerd. 

 


@Edin_Hodzic . Ik vrees dat je die monteur moet afwachten. Een nieuw modem sturen duurt net zo lang en de monteur heeft er altijd wel eentje op de wagen.

Heb je toevallig een mobiel nummer van KPN? Want dan kan ik daar een gratis weekbundel op zetten. Zodat je de telefoon als hotspot kunt gebruiken.


Beste Erwin. Die hebben we helaas niet. Maar we hebben vandaag een fritzbox 7590 gehaald en ingesteld. We hebben nu eindelijk weer internet en ouders blij :)


Fijn om te horen:thumbsup:


...Maar we hebben vandaag een fritzbox 7590 gehaald en ingesteld.
We hebben nu eindelijk weer internet en ouders blij :)

Desalniettemin moet KPN je wel een “KPN” modem/router ter beschikking stellen die voldoet aan de "KPN” structuur. Als “reserve” zou ik je dan ook aanraden om die monteur gewoon te laten komen, en de eerder door Telfort ter beschikking gestelde modem/router om te ruilen met die van KPN.

(Mocht je in voorkomende gevallen problemen hebben met de eigen aangeschafte Fritzbox.
KPN kan ALLEEN support geven op de door henzelf verstrekte modem/routers).


Dat is ook de bedoeling 🙂 wij wachten de monteur af... tevens was het een heel gedoe om de fritzbox aan de praat te krijgen.

 

Allen! Dank voor de support ! 


Beste Erwin. Die hebben we helaas niet. Maar we hebben vandaag een fritzbox 7590 gehaald en ingesteld. We hebben nu eindelijk weer internet en ouders blij :)

Top :smiley:

wij wachten de monteur af...

Aangezien er nu weer een werkende verbinding is, lijkt het mij juist heel verstandig om de monteur af te zeggen. De monteur zal dan vermoedelijk kosten in rekening gaan brengen omdat het bezoek niet meer noodzakelijk is. Uiteraard moet er wél een nieuw modem worden geleverd, maar hiervoor hebben we een logistiek proces ingericht waar een monteur helemaal niet aan te pas komt :slight_smile:

Uiteraard ligt de keuze bij jullie, als jullie liever wél willen dat de monteur langskomt met mogelijke kosten als gevolg, laat ik de afspraak gewoon staan. Hoor graag waar de voorkeur naar uitgaat!


Hey Maja je kan dan de monteur gerust opzeggen.


 

wij wachten de monteur af...

Aangezien er nu weer een werkende verbinding is, lijkt het mij juist heel verstandig om de monteur af te zeggen. De monteur zal dan vermoedelijk kosten in rekening gaan brengen omdat het bezoek niet meer noodzakelijk is.

Die beredenering klopt niet.
Er is namelijk géén verbinding met “officieel” geleverde Telfort/ KPN apparatuur.
Dat het met een “eigen aangeschafte” router wel werkt, staat daar helemaal los van.

KPN wil nu juist support scheiden tussen “hun eigen geleverde” apparatuur, en wat jezelf aanschaft.

Dan zul je dus linksom of rechtsom ook gewoon support moeten leveren op door “KPN” geleverde apparatuur. En dat werkt nu juist NIET.

Dat het simpeler opgelost kan worden met het nasturen van een “wel” werkende "KPN” modem/router,  -prima natuurlijk-,  maar doet daar in principe helemaal niets aan af.
Dat heeft voor een "klant” namelijk niets te maken met wel- of niet monteurskosten omdat omzetting naar KPN niet tot een werkende oplossing heeft gezorgd voor hun eigen apparatuur.

De enige support waar KPN voor staat is namelijk voor hun eigen geleverde apparatuur.


@NHendriks kun jij vanuit jouw ervaring als monteur uitleggen hoe het zit in deze specifieke situatie?  Het lijkt mij dat een monteur en wel heel dure postbezorger wordt op deze manier en kan me niet voorstellen dat dit de bedoeling is :wink: Heb ik het mis en zou dit wel als een terecht aangestuurde monteur worden gezien?


@NHendriks kun jij vanuit jouw ervaring als monteur uitleggen hoe het zit in deze specifieke situatie?  Het lijkt mij dat een monteur en wel heel dure postbezorger wordt op deze manier en kan me niet voorstellen dat dit de bedoeling is :wink: Heb ik het mis en zou dit wel als een terecht aangestuurde monteur worden gezien?

Zoals ik het nu lees wordt de monteur inderdaad ook een hele dure bezorger. Nou ben ik zelf eigenlijk überhaupt geen voorstander van het sturen van een monteur als van tevoren duidelijk is dat een modemwissel het probleem oplost. Maak het toch wel vaker mee helaas.

 

Maar mocht ik toch aangestuurd worden dan zou ik zelf zou ik er geen kosten voor rekenen, klant heeft dankzij KPN geen verbinding meer en heeft als oplossing zelf apparatuur gekocht omdat een modemwissel (of het nou via de monteur of logistiek is) te lang duurde. Dan vind ik het wel zo netjes om voor een monteursbezoek geen kosten te rekenen. Het is inderdaad wel een grijs gebiedje en het nadeel is dat een andere monteur hier wellicht anders over denkt. Het lijkt me stug dat een andere monteur hier wel kosten voor schrijft maar als dat zo is dan zou dat gewoon gecrediteerd moeten worden. Het gaat immers nog steeds om het KPN domein.