Skip to main content

Goedendag, onze Experiabox 8 heeft vaak problemen met het uitdelen van IP adressen, we gebruiken rond de 22 apparaten in huis. Uit en weer aanzetten help tijdelijk. Kan een andere Experiabox de oplossing zijn?

Hoi @Vuurdoornstraat. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je vaak problemen hebt met jouw verbinding. Mijn advies is om het modem een reset te geven. Houd er wel rekening mee dat dan alle instellingen weer naar de fabrieksinstellingen gaan. Als dit het probleem niet verhelpt laat dan jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achter in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic. Dan zoek ik voor je uit of ik een nieuwe ExperiaBox kan toesturen. 


Hoi Vikash, dank voor je reactie. Het herstarten en restten van het modem hebben we al meerdere keren gedaan, dan gaat het een tijdje goed maar na een tijd krijgen we weer hetzelfde probleem. Binnenkort komt er een monteur van jullie langs om ons over te zetten naar glasvezel, als we een andere router krijgen, moet er daar dan rekening mee gehouden worden? In het profiel hebben we onze gegevens ingevoerd zoals gevraagd. Ik hoop dat je ons kunt helpen en dat het probleem met een nieuwe box verholpen kan worden. Alvast bedankt voor je hulp. 


Ik verwacht dat onze monteur jouw ExperiaBox wel zal gaan omruilen, maar omdat ik dit niet zeker weet heb ik deze omruil alvast in gang gezet. Maandag 22 februari 2021 na 14:30 uur kan je jouw ExperiaBox V8 omruilen voor een nieuwe bij de Spar in Zevenaar. Vergeet niet om een geldige legitimatie mee te nemen. :blush:


Hoi Vikash, top geregeld. Nieuwe V10 draait en glasvezel is aangesloten. Tot nu toe geen problemen meer gehad. Wel wat problemen met Ikea Tadfri maar dat zal iets anders zijn.


Wat goed om te lezen dat de nieuwe ExperiaBox beter bevalt. Voor de problemen met Ikea Tadfri kan je eventueel een nieuw topic starten. Wellicht zijn er andere forumgebruiker die jou verder kunnen helpen hierin.