Skip to main content

Beste KPN,

 

Ik wil heel graag mijn experiabox v8 vernieuwen. Hoe bemachtig ik de nieuwste versie?

 

Alvast bedankt,

 

Geert-Jan

Dat is niet eenvoudig. Modems worden alleen omgeruild als ze echt kapot zijn. Heb je problemen de de v8?


Goedemiddag @GJK1980, welkom! Zijn er problemen met uw modem? Zo ja, welke? Zo niet, dan krijgt u niet zomaar een nieuwe. En ze hebben er ook geen invloed op welke u gaat krijgen, als u een nieuwe krijgt.


Ja heb veel problemen met o.a. de wifi. Inmiddels al 100x de KPN automatische verbeteraar ingezet maar helaas geen verbetering. Wifi valt steeds weg en zo niet dan is het erg traag (ook met wifiversterker er tussen). Daarnaast is het zappen op TV erg traag terwijl die bekabeld is aangesloten. Al met al niet heel tevreden.


100x is best veel haha maar wat is dan de uitkomst? Bij slecht wifi is dat namelijk of 2 gratis wifi versterkers of een gratis monteur. Welke versterker heb je nu? Overigens is het traag zappen een bekend probleem. Daar is een update voor in de maak. die wordt half januari uitgerold.


En heeft u dit al eens geprobeerd?

1. Start je Experia Box (modem) opnieuw op

Lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het herstarten van je modem valt ook je internetverbinding weg.

- Haal de stekker(s) van je modem uit het stopcontact.

- Wacht 10 seconden.

- Stop de stekker(s) van je modem weer in het stopcontact.

- Wacht 10 minuten tot je modem weer helemaal opgestart is.

- Controleer of het Internet/Online lampje knippert of groen brandt.

- Je modem is herstart.

Tip: gebruik onze Servicetools om zelf je televisie-, bellen- of internetproblemen op te lossen.

 

2. Reset je KPN Box (modem)

Wanneer je bij je modem een reset uitvoert, dan worden alle instellingen van het modem terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Dat betekent dat al je persoonlijke wijzigingen in het modem verwijderd worden. Ook moeten je aangeloten producten (zoals een smart thermostaat) mogelijk opnieuw aansluiten.

Tip: lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het resetten van je modem valt ook je internetverbinding weg. Het resetten van je modem kan op twee manieren:

 

Gebruik de Servicetool Fabrieksinstellingen

Je kunt je KPN modem het makkelijkst resetten via de Servicetool Herstellen Fabrieksinstellingen Experia Box Modem. Dit werkt alleen als je thuis bent.

 


100x is ietsje overdreven idd 🙂. UItkomst is dat hij de ene keer 10mbs en de andere keer 13mbs haalt. Probleem is echter niet zo zeer en alleen de snelheid. Wifi is super instabiel. Hij valt steeds weg, dat is het ergste eigenlijk. Apparatuur zoals Sonos en netwerk printer e.d. vallen dan weer weg of zijn helemaal niet bereikbaar. 

 

Wat betreft het traag zappen; fijn dat dit snel wordt opgelost want is wel heel vervelend. 

 

Ik heb overigens geen aanbod gehad voor versterkers of monteurs. Beide zouden zeer welkom zijn @Kpn . 


@fame29 dat heb ik al vaak geprobeerd.


Wifi wat uitvalt is bijna altijd het gevolg van iets wat niet klopt aan je netwerk.Wat heb je qua randapparatuur allemaal aan het modem hangen en gebruik je draadloze verbindingsets of iets wat data verstuurd via het elektriciteitsnetwerk?


@Joep1965 ik heb 1 rangeextender / versterker van linksys er aan hangen (stopcontact). Verder een switch en een HueBridge (aan de modem zelf). Het lampje wireless en internet knippert ook steeds, maar lijkt me dat dat normaal is. 


Ohhh dat is dus een versterker die data verstuurd via het stopcontact he? Niet bekabeld aan de experiabox?


@Joep1965 nee die zit niet aan de experiabox. Alleen in het stopcontact.


Die moet je echt niet willen. Sterker nog voor 99% weet ik zeker dat ie je netwerk plat legt. Probeer eens een paar dagen te testen zonder. Kijken wat er gebeurt. Op het forum zijn we allemaal geen voorstander om data te versturen via het elektriciteitsnetwerk. Wil je echt een probleemloos netwerk hebben dan staat hieronder hoe het moet. Bij slecht wifi krijg je wifi versterkers gratis van kpn. Overigens maakt het niet uit of je een v8 of een v10 hebt. Zolang je draadloze sets gebruikt blijft dat een zwakke plek in je netwerk.


@Joep1965 OK bedankt. Ik trek hem er meteen uit en ga het de komende dagen nog eens monitoren. Dank voor je hulp, ook aan de anderen!


Graag gedaan. Hou ons op de hoogte. En ga eens met de wifimanager aan de slag. Met een beetje geluk krijg je gratis wifi versterkers die bekabeld aangesloten moeten worden maar heel goed werken. Als je er niet uit komt roep je maar.


Graag gedaan hoor! Hopelijk wordt uw probleem snel opgelost!


@Joep1965  @fame29 & others, inmiddels 2 wifiversterkers via @Kpn ontvangen en geinstalleerd. Het ziet er naar uit dat dit behoorlijk helpt. Na installatie op alle verdiepingen 80+ mbs. 

 

Ik vermoed overigens dat de instabiliteit ook kan komen door een HUE-bridge naast de experiabox. Kan dat logisch zijn?

 

Nu nog even kijken of het stabiel blijft maar ik ben hoopvol 🙂


Zo je bent goed bezig geweest!! Ik hoop voor je dat het stabiel blijft. De Hue zal geen problemen geven hoor. Hou ons op de hoogte als er wat fout gaat dan gaan we je weer proberen te helpen.