Skip to main content

Beste forumleden, KPN-medewerkers,

 

Er is een probleem met mijn Experiabox V9 wat ik niet opgelost krijg. Ook na een hard reset met een paperclip in het verzonken reset-knopje. Geen draadloos internet en geen bellen. Ik weet overigens niet of dat het bekabeld internet nog werkt.

Ook krijg ik gelijk de voicemail aan de lijn als ik op ons vaste nummer bel. 

Dit is wat de experiabox doet:

Hij blijft ongeveer 15 sec op alleen power staan, daarna gaat het lampje van Broadcast een paar seconden knipperen. Vervolgens klikt er iets en gaan alle lampen tegelijk voor een halve seconde aan en daarna schiet de box weer op power en dit proces blijft zich maar herhalen. 

Naar mijn verwachting is de Experiabox overleden. Verder is er ook niets aan de bekabeling veranderd o.i.d. Alles zit al 5 jaar op dezelfde plek.

 

Zou ik een nieuwe router kunnen ontvangen? 

 

Ik heb het proces van de lampjes zoals hierboven uitgelegd ook gefilmd. Kan dit helpen of is dit niet nodig?

Hi @jhebben30, welkom terug. Dat klinkt niet goed inderdaad. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan gaan we kijken wat de beste manier is om dit op te lossen.


Hi @Paul_,

Excuses, heb het nu ingevuld!

 

Alvast bedankt voor je hulp.

Groeten Joep


Geen excuses nodig. Excuses voor het ongemak (en voor de nog altijd lage internetsnelheid daar).

Ik heb een nieuw modem opgestuurd. Ik stuur je een privébericht met de details.


Hartstikke bedankt voor de snelle reactie! Ik laat jullie even wat horen wanneer het is opgelost.


Hartstikke bedankt voor de snelle reactie! Ik laat jullie even wat horen wanneer het is opgelost.

Graag gedaan! Ja, ik hoor graag of het nieuwe modem de oplossing is.


Hi Paul,

 

modem ontvangen (KPN box 12). Ziet er erg goed uit. Heb nu weer internet, bekabeld en draadloos. Lijkt ook iets sneller te zijn!

 

Echter werkt de telefoon niet meer..

Heb al meerdere zaken geprobeerd. Telefoons opnieuw aangezet etc. En ook een los toestel met rj-stekker achter in phone 1 gedaan, maar niets werkt en het lampje van phone voorop het modem gaat niet aan. Als ik ons vast nummer probeer te bellen met mijn mobiel krijg ik gelijk voicemail.

 

Tot vorige week werkte de telefoon super (nog icm de oude experiabox v9 voor deze defect raakte).

 

zou je onze lijn uit kunnen lezen? Heb alle kabels nu ingeplugd zoals het hoort te zitten. Ook is het geen probleem als je een reset op afstand zou uitvoeren. Thanks alvast!

 

gr joep


Hi @jhebben30, het is natuurlijk niet de bedoeling dat telefonie dan ineens niet werkt. Ik probeer de boel uit te lezen, maar wil niet helemaal lukken. Zou je het modem een keertje willen resetten?

Kan via het verzonken knopje ingedrukt houden op de achterkant:

 


Dag @Paul_ , zojuist gereset. Lukt het nu?


Dag forumleden, iemand anders een idee wat er aan de hand kan zijn? :)


Opgelost, phone lampje staat nu aan en werkt weer. Waarschijnlijk heeft de reset op afstand geholpen?👍🏼


Opgelost, phone lampje staat nu aan en werkt weer. Waarschijnlijk heeft de reset op afstand geholpen?👍🏼

Excuses voor de late reactie! Fijn dat het toch uiteindelijk wel is goed gekomen. :slight_smile:


Goedendag, hier sinds vanmorgen exact hetzelfde probleem zoals door JHebben30 omschreven. Na 15 min wachttijd een KPN-medewerker gesproken. Na uitlezen van de verbinding nog geen oplossing. Moet nu wachten op een SMS met daarin oplossingen, eventueel pas maandag bezoek van een monteur. Nu een groot probleem met thuiswerken, kost me waarschijnlijk een vakantiedag. Erg vervelend allemaal. Voor mij staat voor 99,9% vast dat m'n Experia Box V9 na 8 jaar is overleden.


Ik heb hetzelfde probleem, gebeld met klantenservice, ze zouden een SMS sturen zodat ik met een monteur een afspraak kon maken. Maar geen SMS. Heb via mobile hotspot alles moeten doen, waardoor data op. Vanochtend weer gebeld en zou weer een SMS ontvangen. Die kreeg ik maar met de boodschap dat ze tests hadden gedaan en dat alles weer zou werken. Toch knap als de stekker niet in het stopcontact zit? Daarop weet gebeld en weer zou ik een SMS krijgen…en ja ik moest weer bellen. Gelukkig kreeg ik nu een storingsmonteur aan de lijn die het probleem niet op afstand kon oplossen. Nu komt morgenmiddag een monteur langs. Al mijn belminuten en data kwijt, hoop ik dat ik morgen weer een werkende verbinding krijg. 


Belminuten? Het nummer van KPN is 0800-0402. En dat is gratis. Dat kost u dus geen belminuten.