Skip to main content

Hi, mijn radio/tv maar ook wifi/internet vallen met regelmaat weg.  Ook streamen, bijvoorbeeld Netflix, hapert regelmatig. Soms staat het beeld ook even stil. Mijn TV is bekabeld aangesloten (door KPN monteur) net als een accespoint wat in de woonkamer staat. 

Wat opvalt is dat de Experia box ook aan een kant flink verkleurt is, het lijkt of deze erg warm is geworden, een bruine plek.

Wanneer de storing zoals hierboven beschreven voor komt, dan moet de experiabox van de stroom en kun je dan meestal na de herstart wel weer verder.

Nu met thuiswerken is dit helemaal vervelend aan het worden. Het is al niet leuk als je een film probeert te kijken, of wanneer je radio luister, maar met thuiswerken (laptop bedraad aan gesloten) valt dan ook soms de verbinding weg. 

Helaas is dit niet continue en kun je niet voorspellen wanneer het voor komt. in het verleden al meerdere malen gebeld met de helpdesk, maar dan lijkt het net of ze je niet begrijpen. Men blijft maar resetten, praten over het ecolampje en dat het alleen om wifi gaat. Dat is dus niet zo, het gaat om internet en alles wat streamt. De glasvezelbox is in die tijd ook meerdere malen gereset. 

aangezien de experiabox ook een bruine plek heeft vermoedt ik dat deze wellicht te warm is geworden en hierdoor instabiel is. 

Graag verneem ik van jullie een oplossing, het liefst een omruiling naar een nieuwer type, zodat dit allemaal opgelost wordt. 

met vriendelijke groet,

Erik 

Hallo @ELogtenberg , heb je de wifimanager al eens gedaan en wat komt daar voor advies uit?

 


Goedemorgen Jan,

Dit heb ik in het verleden wel eens gedaan, op verzoek van de helpdesk, daar komt geen echt probleem uit. Wat er dan uit komt is dat ik de experiabox moet resetten. Maar dat doe ik gemiddeld 2 a 3 maal per week, anders hebben we geen internet, tv of radio. 

Maar wifi is ook niet “het” probleem. Met alle onderdelen heb ik met enige regelmaat problemen. Juist ook met de kabel aangesloten producten: laptop, TV/Radio.  Dus naast wifi alles wat via de verbinding binnen komt. Mijn TV ontvanger is bekabeld aangesloten en toch gaat Netflix kijken regelmatig niet geweldig of stopt het zelfs. Live concerten zijn vaak niet te volgen, er is veel hapering. Dit is allemaal bekabeld. 

Ik heb dan ook echt het gevoel dat de experiabox een defect heeft, het signaal niet kan verwerken op de een of andere manier. Zeker omdat er ook een flinke bruine verkleuring is, lijkt wel of er iets te warm wordt of is geweest.

 

m vr gr

 

Erik


Hallo @ELogtenberg , even contact opnemen met de KPN hlpdsk via 0800 0402 en zeggen dat je modem helemaal bruin kleurt en instabiel is.

Succes.

 


Beste Jan,

dank je voor de tip, dit gaan we doen.

m vr gr

 

Erik


Goedemiddag @ELogtenberg! Ik lees dat JanD jou al een goed advies gegeven heeft. Is het al gelukt om telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice? Ik ben benieuwd en lees het graag als je nog hulp nodig hebt!


Hier dezelfde problemen met de Experiabox V9.


Hier dezelfde problemen met de Experiabox V9.

bel dan 0800-0402 en vraag of ze hem via de logistieke afdeling kunnen omruilen voor een v10!


Hier dezelfde problemen met de Experiabox V9.

bel dan 0800-0402 en vraag of ze hem via de logistieke afdeling kunnen omruilen voor een v10!

Dat is toch geen oplossing?! De v9 wordt alleen bij defect omgeruild.  En als ie al omgeruild wordt dan wordt het vrijwel zeker geen v10. Die wordt  hoofdzakelijk gebruikt voor pairbonding en sib. 


Dat is toch geen oplossing?! De v9 wordt alleen bij defect omgeruild.  En als ie al omgeruild wordt dan wordt het vrijwel zeker geen v10. Die wordt  hoofdzakelijk gebruikt voor pairbonding en sib. 

Dat doen veel medewerkers gewoon hoor;)Proberen kan sowieso geen kwaad.


Hier dezelfde problemen met de Experiabox V9.

bel dan 0800-0402 en vraag of ze hem via de logistieke afdeling kunnen omruilen voor een v10!

Dat doen veel medewerkers gewoon hoor;)Proberen kan sowieso geen kwaad.

Proberen mag altijd, maar zo werkt het helaas niet en zeker niet bij onze afdeling Logistiek. We zullen eerst door het stellen van vragen en het uitvoeren van checks, proberen om het modem weer aan de praat te krijgen, lukt dat niet dan kan er een omruil aangevraagd worden. Het is goed om te weten dat er geen keuze is in het type modem dat je ontvangt. 


Hier dezelfde problemen met de Experiabox V9.

bel dan 0800-0402 en vraag of ze hem via de logistieke afdeling kunnen omruilen voor een v10!

Dat doen veel medewerkers gewoon hoor;)Proberen kan sowieso geen kwaad.

Proberen mag altijd, maar zo werkt het helaas niet en zeker niet bij onze afdeling Logistiek. We zullen eerst door het stellen van vragen en het uitvoeren van checks, proberen om het modem weer aan de praat te krijgen, lukt dat niet dan kan er een omruil aangevraagd worden. Het is goed om te weten dat er geen keuze is in het type modem dat je ontvangt. 

Hier dezelfde problemen met de Experiabox V9.

bel dan 0800-0402 en vraag of ze hem via de logistieke afdeling kunnen omruilen voor een v10!

Dat doen veel medewerkers gewoon hoor;)Proberen kan sowieso geen kwaad.

Proberen mag altijd, maar zo werkt het helaas niet en zeker niet bij onze afdeling Logistiek. We zullen eerst door het stellen van vragen en het uitvoeren van checks, proberen om het modem weer aan de praat te krijgen, lukt dat niet dan kan er een omruil aangevraagd worden. Het is goed om te weten dat er geen keuze is in het type modem dat je ontvangt. 

Ik wil niet vervelend doen @Shyrin_ ,Maar toch lukte dit mij voor zowel het modem als tv ontvanger wel.


Er zal altijd weer een uitzondering op de regel zijn…:wink:  Jij hebt contact opgenomen gevraagd om nieuwe apparatuur en hebt, zonder checks en vragen, het direct toegezonden gekregen?


Er zal altijd weer een uitzondering op de regel zijn…:wink:  Jij hebt contact opgenomen gevraagd om nieuwe apparatuur en hebt, zonder checks en vragen, het direct toegezonden gekregen?

ja,ik kon gewoon een v10 krijgen i.p.v de box 12.